Canal Digital øker sikkerheten i 2009 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 14 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14
Viser resultater 261 til 277 av 277
    Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja det var i området slik jeg oppfattet det hele også .

Jeg skal se hva CD sier før jeg eventuelt kjører på . Går det galt får man heller kjøpe denne cam`n om den nå kommer slik at man får flytte med seg denne om det nå skal bli full pairing på alle kanaler .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ATG
    Vil du da kunne bruke denne cammen i en Dreambox og kunne se alle kanaler, inkludert HD kanalene?
    Den cammen blir helt sikkert CI+. Dvs at den bare vil virke med CI+-sertifiserte tunere/apparater. Med mindre DreamMultimedia finner en måte å gjøre boksene helt vanntette mot inngrep av hjemmefiklere får slike aldri noen CI+ godkjenning.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som irriterer meg ekstra med denne saken er kundesørvisen deres, eller snarere manglen på kundesørvis:

Jeg har sendte en mail med noen spørsmål. Legitime spørsmål om hvordan den "økte sikkerheten" påvirker meg. Hyggelig tone og ikke noe kjefting.

Første mailen tok det ca en uke å få svar på. Jeg hadde noen oppfølgingspørsmål som jeg sendte på direkten. Dette er nå snart 14 dager siden - fortsatt tyst som graven.

Hvordan går det an...?

-wukka

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha svar må du nesten ringe... "Kundeservice" på epost håndteres tydligvis av /dev/null

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Skal du ha svar må du nesten ringe... "Kundeservice" på epost håndteres tydligvis av /dev/null
    Så lenge de en ender opp å snakke med ikke har /dev/clue linket mot /dev/null--som jo ofte også kan være tilfellet.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he... Så sant, så sant...

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis ikke bare meg som ikke får svar da ser jeg og da er det ikke alltid like lett å holde tonen på rette siden av god ... hvor ble det av den overivrige CD medarbeiderene som var inne her noen få dager for litt siden . Fikk han sparken ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Heldigvis ikke bare meg som ikke får svar da ser jeg og da er det ikke alltid like lett å holde tonen på rette siden av god ... hvor ble det av den overivrige CD medarbeiderene som var inne her noen få dager for litt siden . Fikk han sparken ?
    Jeg har snakket med CD to ganger siste døgn og fått raske og greie svar.MEN jeg har også fått klart svar når det gjelder pairing idag. Jeg oppdaget at selv om jeg hadde fullt HD abonnement, så har HD signalene uteblitt.Jeg rinte igår og de foretok en oppgradering,men det funket dårlig.Da jeg ringte opp idag så ble jeg spurt om jeg kunne lese kortnummeret og da ble det klart at selv om jeg har en ekte HD PVR fra CD så funker ikke kort som begynner på 011..på HD.
    Da spurte jeg om dette var fordi de var igang med pairing av kort og box og det ble svart et klart ja.Jeg får nytt kort.Så da så...
    Stølen

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg har snakket med CD to ganger siste døgn og fått raske og greie svar.MEN jeg har også fått klart svar når det gjelder pairing idag. Jeg oppdaget at selv om jeg hadde fullt HD abonnement, så har HD signalene uteblitt.Jeg rinte igår og de foretok en oppgradering,men det funket dårlig.Da jeg ringte opp idag så ble jeg spurt om jeg kunne lese kortnummeret og da ble det klart at selv om jeg har en ekte HD PVR fra CD så funker ikke kort som begynner på 011..på HD.
    Da spurte jeg om dette var fordi de var igang med pairing av kort og box og det ble svart et klart ja.Jeg får nytt kort.Så da så...
    Stølen
    Hvis det er et 01127 kort du har fra før, så skjønner ikke jeg at det er nødvendig og sende deg et nytt kort.Det er heller ikke tatt i bruk noe Hardware pairing ennu.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har CD-abonnement (og er bundet til dette pga fellesinstallasjon i sameiet), men har pga mye reising de siste årene ennå ikke bestilt digital/HD. Men det blir mer aktuelt i høst...

Etter hva jeg har lest her, motsier CD seg selv: På den ene siden lover de fritt valg av dekoder i en eller annen nær fremtid; på den annen side innfører de pairing av kort og dekoder.

Har forsøkt å finne ut av ting vha mail til CD, men får bare intetsigende standardsvar...

Noen som -- ut fra egen erfaring eller faktisk kunnskap -- kan si noe fornuftig om hvilke valg jeg faktisk har?

Kan jeg like godt bestille Sagem-HD-PVR'en fra CD -- eller er det noen vits i å vente på evt fritt dekodervalg?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stølen
    "011.." kort fungerer på HD så lenge de er i 01127 serien ... og har du hatt annet kort en det til en CD HD PVR så har det skjedd noe galt under utdelingen av kort sammen med din pvr .

Når det gjelder kontakt med CD så er det desverre ikke alle som har muligheten iløpet av dagen å ringe til kundeservice for alle mulige ting og derfor har vi f.eks email eller kontaktskjema på webstedet.

Når CD bruker en uke på å svare hvordan man får bestilt alle-rom løsning med HD-mottaker istedet for CDC5050 til en kunde som allerede har bitt i det sureste eple så langt i tiden med parabol (siden høsten 1989) og kjøpt PVR til seg selv mener jeg at å svare på en henvendelse må være mulig å få til iløpet av ett døgn eller i værste fall to .

Nå fikk jeg ordnet det hos min lokale forhandler idag etter jobb da det endelig løsnet litt på jobbfronten og for CD så er det selvfølgelig ikke noe forskjell for de får da pengene sine .

Samme hva som sies om pairing så langt så sier CD i en epost til meg "Pairing på HD dekodere er ikke noe vi har per dags dato , vi har dessverre ingen informasjon om dette vil skje i framtid eller når dette evt. vil skje.
    " .

Når det gjelder grunnen til mitt spørsmål til CD så er ikke lysten på 3 kort fra dem så for å kunne forflytte det ene kortet til hytta veldig stort og her er ikke hdkanaler så ekstremt viktig ble det spurt om muligheter angående dette tema .

Om det nå viser set at problemet kommer med full pairing mot mottaker eventuelt cam så får man heller gå til anskaffelse av en cam for å flytte denne med seg til annen mottaker om det nå ikke går så langt at denne ikke funker om mottakeren ikke er av korrekt type og da får man evnetuelt løse dette også .

Såkalte "godkjente" mottaker er noe dritt ! Og det er ikke noe med at de ikke "fungerer" men at de ikke er funksjonelle for alle være det seg muligheter for mottak av andre satelitter på den måten man ønsker eller på hvordan man kan mottak kanaler på posisjoner som man vet er der åpne og gratis men CD har bestemt ikke skal vises fordi man ikke kan sette inn parameter selv .

Og jeg snakker ikke om kanaler man trikser seg til men free to air og åpne for dem som ønsker å se dem eller i det minste søke de fram .

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    På den ene siden lover de fritt valg av dekoder i en eller annen nær fremtid
    Hvor lover de dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Hvis det er et 01127 kort du har fra før, så skjønner ikke jeg at det er nødvendig og sende deg et nytt kort.Det er heller ikke tatt i bruk noe Hardware pairing ennu.
    Jeg har et 01126 kort og det går ikke bra ifølge CD derfor får jeg et nytt.
    Stølen

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et 01126 kort og det går ikke bra ifølge CD derfor får jeg et nytt.
    Stølen
    Og hvordan kan man ha 01126 sammen med CD HD PVR når dette ifølge CD er kort som blir levert ut til ikke pairing klare mottakere .

CD sier det på denne måten . "01126... kort fungerer ikke på CDC 5050 og CDC 700ST og HD dekodere men kun MHW dekodere siden de ikke har pairingfunksjonen dvs. også med Force dekoder.
    "

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Og hvordan kan man ha 01126 sammen med CD HD PVR når dette ifølge CD er kort som blir levert ut til ikke pairing klare mottakere .

CD sier det på denne måten . "01126... kort fungerer ikke på CDC 5050 og CDC 700ST og HD dekodere men kun MHW dekodere siden de ikke har pairingfunksjonen dvs. også med Force dekoder.
    "
    Eneste forklaringa på dette er at HDpvren er kjøpt brukt uten kort.Lite trolig at det fulgte med et 01126 kort.Skulle det likevel være tilfelle så er Cd noen rotekopper.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hvor lover de dette?
    http://avforum.no/forum/digitalt-bak...l-digital.html

Ser ut til at det fortsatt er snakk om paring, men da kort/CAM i stedet for kort/dekoder. Hvilket vel er svar godt nok på spørsmålet mitt.

Uansett ser det ut til at CD foreløpig ikke har fått til noen avtale med innholdsleverandørene.

Så da er det vel bare å vente og se...

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Eneste forklaringa på dette er at HDpvren er kjøpt brukt uten kort.Lite trolig at det fulgte med et 01126 kort.Skulle det likevel være tilfelle så er Cd noen rotekopper.
    Men dette er ikke mulig i følge CD for mottakeren er levert fra CD med ett kort og dette kortet må følge mottakeren til nytt kort utstedes . Dette utstedes normalt da ikke til ny kunde ... altså ikke uten at denne mottakeren er gått igjennom ett eierkskifte ved å bruke formulæret til CD så skal kortet denne mottakeren er utstedt med følge med til den nye kunden .

Og det er greitt at ett gammelt kort kan fungere eller ei men om nå denne mottakeren ikke er overført ny kunde på korrekt metode så bryter CD med sine egne retningslinjer og utsteder kort ... mest sannsynlig er alt ok her men uansett ...

Side 14 av 14 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •