Canal Digital øker sikkerheten i 2009 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 14 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 277
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av martinde
    Hei, hvis jeg gjør det manuelt finnes det ingenting- har sendt en mail til Topfield.
    Da har du nok lagt inn frekvensene med feil symbolrate,fec og modulasjon og system.
    Sjekk THOR 5 service info - TelenorSBC

Men du kan jo sjekke først om kortet ditt er oppdatert for HD pakka. Er det ikke det så er det liten vits å søke inn kanalene. Du kan sjekke om kortet er oppdatert i CAM/kort meny under Abbomenentsstatus skal du finne en egen seksjon for HD .
    Der skal det stå 01.aug 2009-31. aug 2009 dersom HD kanalene knyttet til familiepakka er oppdatert.
    Såvidt jeg forstår av meldingene her inne så er det kun smartkort som starter med 01127... som oppdateres for HD pakka.

En del common interface CAM klarer ikke de høye bitratene på HD transponderene, - spesielt de transponderene som sendes med symbolrate på 30.000/66.8Mbps siden det er høyere enn common interface standarden er spec'et for.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Da har du nok lagt inn frekvensene med feil symbolrate,fec og modulasjon og system.
    Sjekk THOR 5 service info - TelenorSBC

Men du kan jo sjekke først om kortet ditt er oppdatert for HD pakka. Er det ikke det så er det liten vits å søke inn kanalene. Du kan sjekke om kortet er oppdatert i CAM/kort meny under Abbomenentsstatus skal du finne en egen seksjon for HD .
    Der skal det stå 01.aug 2009-31. aug 2009 dersom HD kanalene knyttet til familiepakka er oppdatert.
    Såvidt jeg forstår av meldingene her inne så er det kun smartkort som starter med 01127... som oppdateres for HD pakka.

En del common interface CAM klarer ikke de høye bitratene på HD transponderene, - spesielt de transponderene som sendes med symbolrate på 30.000/66.8Mbps siden det er høyere enn common interface standarden er spec'et for.
    Hei, takk for svar.

Har gjort det på nytt i kveld, manuell - og ja, nå finnes jeg i listen min de HD kanaler ( men måtte alle full HD kanaler sette inn manuellt) og jeg har også bilde ! Typisk fordi i går kveld har jeg gjort akkurat det samme, og da hadde jeg ingenting. Trodde at man får bare full HD på canal digital godkjennte tunerer? Eller skulle det har hjulpet at jeg har skrivet en email til Canal digital norge i går ettermiddag at jeg har en ny tuner og ønsker å se, med smartkortet mitt, også full hd kanaler på den nye tuneren?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takk for svar.

Har gjort det på nytt i kveld, manuell - og ja, nå finnes jeg i listen min de HD kanaler ( men måtte alle full HD kanaler sette inn manuellt) og jeg har også bilde ! Typisk fordi i går kveld har jeg gjort akkurat det samme, og da hadde jeg ingenting. Trodde at man får bare full HD på canal digital godkjennte tunerer? Eller skulle det har hjulpet at jeg har skrivet en email til Canal digital norge i går ettermiddag at jeg har en ny tuner og ønsker å se, med smartkortet mitt, også full hd kanaler på den nye tuneren?
    Kanalene skal uansett kunne søkes inn selv om du ikke har noe smartkort. Når kanalene mangler i kanallista så har det ingenting med smartkortet å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble tilfeldigvis oppdatert mht loven om opphavsrett:

Da Gutenberg oppfant boktrykkerkunsten i det 15 årh. fantes ikke det problemet...

Da loven først ble innført i England gjaldt det for 14 år. Nå er den blitt til 70 år i USA.

Det er et problem for Google som skal digitalisere massevis av bøker.

Vitenskap/forskning ønsker at publikasjon av dens resultater skal være fri, men de er prisgitt utgiverne som publiserer - de selger produktene tilbake til universiteter etc. Forskerne lever av sin lønn og har ikke royalties.

Dette gjelder 'det trykte ord', men hører vel også med når man diskuterer problemene. Håper fremtiden finner løsninger, men business vil selvfølgelig stritte imot...

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at DinSide har klart endelig og fanget opp dette temaet.
    - Canal Digital sperrer HD-kanaler - DinSide Bolig

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av http://www.dinside.no/821040/canal-digital-sperrer-hd-kanaler
    [...]
    En av dem som interessert har fulgt debatten er Bjørn Fosli fra Bærum. I frustrasjon over både den tekniske kvaliteten og ikke minst bildekvaliteten på Canal Digitals HD-dekodere for parabol investerte han i vinter i en Technisat Digicorder HD S2. Dette skal være en high-end HD PVR, men opplevelsen var en helt annen.

- Jeg opplevde at billedkvaliteten på ordinære (SD) signaler var bedre enn Canal Digital-boksen sine HD-signaler, sier Fosli til DinSide.

Dette skyldes at Canal Digital har låst HD-signalene opp mot sin boks, såkalt paring. Det vil si at man kun kan motta HD-signaler fra de dekoderne Canal Digital selger selv. Fosli henvendte seg til kundeservice hos Canal Digital i forrige og fikk til svar at "slik var det bare" og "ville han se HD-kanalene, måtte han kjøpe deres dekoder".
    Grei artikkel; men litt uheldig formulert mtp. begrunnelsen for at SD kanaler på Technisat S2 var bedre enn på Canal Digital's egen tuner. :roll:

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man følger med på diskusjonen på Din Side så står der ett inlegg som sier følgende "Du vil kunne kjøpe CAM-modul som er klargjort for Canal Digital fom. 1 September."

Og dette skal angivelig komme fra CD selv i epost til en som har "maset litt" på dem . Hvorvidt dette er korrekt gjenstår å se .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da blir det sikkert ekstra kortavgift etc for å få kjøpt denne cammen fra canal digital.

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    Ja da blir det sikkert ekstra kortavgift etc for å få kjøpt denne cammen fra canal digital.
    Det blir vel i tilfelle å si opp sitt nåværende abonnement/kort, og tegne nytt abonnement med nytt kort og CAM.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte en mail til Canal Digital med diverse spørsmål. De fortalte meg at neste år vil det komme flere nye dekodere fra andre produsenter i ulike prisklasser.

De vil også neste år selge pairing CAM slik at man kan bruke CAM og kort i f.eks TV med innebygget dekoder.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Ser nå at DinSide har klart endelig og fanget opp dette temaet.
    - Canal Digital sperrer HD-kanaler - DinSide Bolig
    Sikkert effektfult om folk herfra legger inn noen kommentarer på dinside forumet. Siden din side er litt mer mainstream enn AV-forum :-)

-
    wukka

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wukka
    Sikkert effektfult om folk herfra legger inn noen kommentarer på dinside forumet. Siden din side er litt mer mainstream enn AV-forum :-)

-
    wukka
    Har gjort det.

og meldt meg inn HER:
    Vi som er lei Canal Digital sitt dårlige tilbud. | Facebook

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Vil du da kunne bruke denne cammen i en Dreambox og kunne se alle kanaler, inkludert HD kanalene?

mvh, ATG

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man kjøper en to-rom løsning med f.eks en CD HD-mottaker i tillegg til sitt aktive abbonemang og at man med dette kortet vil flytte dette i en ikke godkjent boks som en Force 1133/45/99 eller lignende mens man er på hytta i helger hvor sannsynlig er det at man etter eventuell pairing kan lykkes med en slik løsning .

For om jeg har forstått dette rett så er det inntil videre bare boksen som er låst mot kortet og at kortet da åpner opp for kanaler i bokser som ikke bryr seg . Eneste problemet som skjer er at om CD nå kjører full pairing så vil man få problem med å flytte med seg kort til en ikke godkjent boks er dette korrekt tenkt ?

Vil man da sitte med skjegget i postboksen og da måtte tegne en tre-roms på hytta eller hvordan tror dere muligheten er ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Om man kjøper en to-rom løsning med f.eks en CD HD-mottaker i tillegg til sitt aktive abbonemang og at man med dette kortet vil flytte dette i en ikke godkjent boks som en Force 1133/45/99 eller lignende mens man er på hytta i helger hvor sannsynlig er det at man etter eventuell pairing kan lykkes med en slik løsning .

For om jeg har forstått dette rett så er det inntil videre bare boksen som er låst mot kortet og at kortet da åpner opp for kanaler i bokser som ikke bryr seg . Eneste problemet som skjer er at om CD nå kjører full pairing så vil man få problem med å flytte med seg kort til en ikke godkjent boks er dette korrekt tenkt ?

Vil man da sitte med skjegget i postboksen og da måtte tegne en tre-roms på hytta eller hvordan tror dere muligheten er ?
    Dette vil funke helt fint.
    Først når CD finner ut at de skal bytte ut alle disse gamle SD uten pairing boksene vil dette kunne bli et problem. Tipper det først blir når det meste er HD, eks når NRK kun sender i HD.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er igrunn min tanke også men man vil gjerne være rimelig sikker for kortet i 01126 serien som man har på det abbonemanget som man nå ønsker si opp for å tegne nytt to-rom på ett annet abbonameng får man nemlig ikke tilbake noen gang fra CD og dette funker garantert helt til CD sier stopp nå gidder vi ikke gi ut nytt kort lenger til deg som enda ikke har "vår boks" .

Eneste som er sikkert er at man mister uansett ikke signal på ikke godkjente bokser før en eventuell full pairing inntrer og da vil man ikke få bilde på andre enn CD sine bokser uansett f**n .

Så ett 01126 kort er igrunn litt verdt om man ikke vil slepe godkjent bokser rundt om i skogen eller etter landeveien .

Jeg vet det er bare å avbestille og bestille to-romsløsning for så å håpe at alt funker men da er løpet kjørt på en måte så om noen ....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en canal digital HD mottaker til overs- den bruker jeg ikke mer, men er faktisk som ny ( men smartkortet brukes jeg i en annen , ikke canal digital, mottaker). Da var enn som hadde en vanlig (sd) mottaker fra canal digital, som ønsket seg å overta min canal digital hd mottaker ( uten smartkort- han har selv et smartkort og abonnement). På grunn av det lurte jeg på om det skulle fungere (etter alt jeg har lest her) og fått tilbake melding fra CD:

Jeg siterer et svar fra canal digital: "Nå er det slik at til hver dekoder følger det med ett kort.
    Kortet er linket til denne dekoderen for å fungere slik det skal.
    Har man en dekoder, men ikke kort til denne, må man kjøpe en ny dekoder med kort."

Det betyr at jeg kan kaste hd mottakeren i søppel - i stedet for at en annen kan bruke det. Synes at det er synd og miljø uvennlig- men det er ikke viktig tydeligvis. Teknisk skulle det være ingen problem hva slags dekoder man bruker så lenge man har conax og et canal digital smartkort, ikke sant?
    Kaste bort politikk:???:
    Svar på spørsmål hvorfor de gjør som- venter jeg fortsatt på:-?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det betyr at jeg kan kaste hd mottakeren i søppel - i stedet for at en annen kan bruke det. Synes at det er synd og miljø uvennlig- men det er ikke viktig tydeligvis. Teknisk skulle det være ingen problem hva slags dekoder man bruker så lenge man har conax og et canal digital smartkort, ikke sant?
    Kaste bort politikk:???:
    Svar på spørsmål hvorfor de gjør som- venter jeg fortsatt på:-?
    Nei det er slettes ikke det samme teknisk sett. En "ikke CD godkjent" mottager mangler innebygget Conax hardware pairing modul (chip). Dette er noe produsenten av dekoderen må bygge inn i hardware når dekoderen "loddes sammen" på fabrikk. Dersom HD kanalene blir pairet slik det er varslet så kreves det en boks med egen Conax pairing modul(chip) bygget inn i dekoderen fra fabrikk. Dette har selvfølgelig CD HD mottagere. Rikstv kanalene i bakkenettet benytter allerede Conax hardware pairing chip og det er ikke mulig å få andre "ikke godkjente" Conax mottagere til å fungere uten at man evt. får tak i en RiksTV CAM med innebygget Conax hardware pairing chip. Også Viasat "parrer" HD kanalene etter samme metode.

Dersom CD har tenkt å skru på pairing for HD kanalene så vil de selvfølgelig ikke "offisielt" godkjenne at mottagere selges uten smartkort siden det kan gi mye trøbbel for kundene senere. Kunden som har solgt HDPVR men beholdt smartkort vil ikke få sett HD kanalene når pairing slås på. Kundene som har kjøpt brukt CD HD mottager uten smartkort vil heller ikke få sett HD kanalene dersom de paires. Skal jeg spekulere så gjør CD antagelig dette for å unngå kaos dersom HD kanalene må paires.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I ly av Bobbens innlegg vil jeg presisere at spørsmålet mitt angående en eventuell ekstrem pairing igrunn gjelder SD-kanaler og muligheten for at disse vil virke i ett kort flyttet fra en godkjent CD HD-mottaker og over til en eventuell Force for mottak av sd-kanaler på "hytta" eller hvor det nå måtte være .

For kjøres det inne full pairing så skjønner jeg at løpet er kjørt men vil eventuell pairing gjelde HD og kun disse så ...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    I ly av Bobbens innlegg vil jeg presisere at spørsmålet mitt angående en eventuell ekstrem pairing igrunn gjelder SD-kanaler og muligheten for at disse vil virke i ett kort flyttet fra en godkjent CD HD-mottaker og over til en eventuell Force for mottak av sd-kanaler på "hytta" eller hvor det nå måtte være .

For kjøres det inne full pairing så skjønner jeg at løpet er kjørt men vil eventuell pairing gjelde HD og kun disse så ...
    Etter det jeg har fått inntrykk av, så var det kun HD-kanalene som skulle omfattes av en hardware-paring. SD-kanalene skulle fremdeles kunne ses på en ikke-godkjent mottager. En av CD's kundebehandlere hadde en snarvisitt innom forumet noen dager, og det var et av budskapene han kunne meddele.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Side 13 av 14 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •