Canal Digital øker sikkerheten i 2009 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 277
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Er jo egentlig ikke noe problem, all den tid de fleste "Ikke stalinistisk godkjente" boksene leverer bedre bilde på SD enn Sagemvraket gjør på HD.

Kan fortelle deg Mr. donrosa, at i flere år nå har jeg betalt godt over 6 tusen kroner pr. år til ditt firma. Dette har blitt betalt punklig en gang pr år , da med unntak av den imponerende kortavgiften som har kommet innimellom. Jeg har vel knapt gjort et opptak på harddisken på Technisat tuneren , og heller ikke spredd deres materiale til noen som helst . MEN , etter at jeg fikk Technisat har tvtittingen fått en ny dimensjon , plutselig har jeg et bra bilde både på SD og spesiellt HD (som er utrolig bra). Det er dette dere nå fratar meg muligheten til å se , og da velger jeg å si opp hele greia. Håper inderlig at noen hacker hele systemet deres slik at rettferdigheten seirer til slutt. "Godkjente" tunere, det er faktisk eksakt det samme som melkekuer for dere , ekstremt dårlige billigbokser som er produsert i Marocco under fransk navn og lempa ut av dere, lefdal ,elkjøp og you name it. Hjelper lite av å påberope seg bra kanalutvalg når bilde ikke er bra veit du. En annen ting er jo at det sier endel om deres kundeservice når de må "ansette" en mann fast på forumet her for å forsvare politikken , du skal hvertfall ha kreditt for at du hvet hva du snakker om , i motsetning til de fleste av kundekonsulentene (Agentene), der får du glatt 10 forskjellige svar på samme spørsmål. Good luck , håper det går med dere som med SAS , rett på ræva.
    Må selv si jeg faktisk ble veldig fornøyd med bildet på HD-PVRen etter den nyeste softwaren som kom på den. SD bilder ble enda bedre, og HD-bilder ble enda bedre. Lydkvaliteten er upåklagelig også. Det er noen bugs som gjenstår å fikses, men denne dekoderen har blitt veldig god og stabil siden releasen.

Jeg gjør jo ikke dette for CD, men for å forklare litt til dere hva som skjer.
    Det er greit for min del å gi litt svar også, slik at dere slipper å lure på alt uten å få konsistente svar på ting.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GizmoPower
    **** å arrogant!

Verken a, b eller c holder mål! Spesielt ikke b!
    Selskaper som du jobber i oppfordrer folk til å betale med e-faktura eller avtalegiro, så kommer dere etterpå å skylder på kunden som du i dette tilfelle.
    Har dere ikke hørt om "brevpost"

Dere hører tydeligvis ikke på kundene og tar i hvertfall ingen selvkritikk.
    Dette er bare enda en klasisk "Vi har ikke gjort noe feil"

Jeg har min Dreambox og cd decoderen min ligger i skuffen, å det svineriet skal ikke ut.. Jeg har heller ikke fått noen konkret info av CD
    Ja det er synd om det ikke kommer løsning for HD kanalene på ikke godkjente bokser. CI+ CAM kan løse dette så la oss håpe slike CAM'er blir tilgjengelige etterhvert. Det er kanskje litt uheldig at CD ikke har håndtert dette på samme måte som Viasat. Hadde HD kanalene vært "pairet" på samme måte som Viasats HD kanaler fra dag1 så hadde ingen klaget ( det er jo så og si ingen som klager på Viasat pga. pairingen).

"Pairing" diskusjonenen gjelder sannsynlivis kun HD kanalene som CD aldri "offiselt" har solgt uten "godkjente" mottagere. CD kan umulig vite hvem de evt. skal sende brev til. De kunne selvfølgelig sende brev til alle kunder men da ville mange "ikke tekniske" personer med SD mottager kunne tro at de ville miste alle kanalene. Det er bare kunder registert med CD's godkjente HD bokser som CD med sikkerhet vet ser HD kanaler og disse behøver ikke CD å varsle siden HD kanalene selvfølgelig vil fortsette å fungere med CD's hd bokser. For alt jeg vet så kan det godt hende det dukker opp et brev i postkassa i god tid før HD kanalene evt. paires.

Uansett så håper jeg inderlig at CD vil godkjenne bruk av "pairing CAM" (evt. med CI+ for HD kanaler). Da vil sannsynligvis "ikke godkjente" HD mottagere kunne bli "pairing" kompatible.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av donrosa
    A) Ikke gidder å lese kundenytt og diverse info med fakturaen,
    Hahahahhaha tror du at de står der at de skal benyte parring?8)
    Jeg har 2 kort fra CD selv, og har aldri hørt om dise endringene eller fikk noen brev i min post kasse.

B) Betaler med e-faktura eller avtalegiro og ikke har registrert at du vil ha tilsendt info av oss per e-post
    Ja jeb betale med E-faktura og har registrert konto hos CD og vil ikke ha noen e-mail sendt fra dere. Men når CD gjør en endring er dem vel pliktet å sende BREV MED POSTEN :twisted:

C) Sletter og ikke gidder å lese e-posten

så er du selv ansvarlig for at du ikke får info fra CD.
    Jaha, så jeg er ansvarling at CD byter system i hyt og pine ?
    Det er CD ansvar å informere med om slikt, og husk at det er folk her som er godt over 70 og er kunde hos CD men kan ikke bruke internet og e-post

Når jeg underskrev på avtalen med CD var den send en PAPPIR avtale til meg
    Den gangen jeg ble kunde fikk jeg en Nokia med en Conax cam som jeg forsat bruker, og ved telefon salg så nevnte jeg for CD at jeg kommer ikke til å bruke deres Nokia shit, men heler kjøpte meg en Topfield 3000 coci
    den var ikke godkjent av CD dene gangen , men ble senere i en kort tid godkjent som CD boks.

Dessvere jeg sa opp den ene abonamangen min som jeg hade HD kanaler på
    og har beholt kun 1 kort med lokale kanaler

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    CD kan umulig vite hvem de evt. skal sende brev til.
    Hvorfor det? Har de ikke kontroll på hvem som abonerer på HD kanalene. De kan viss di vill.

En annen ting:
    Jeg trodde at dette strider i mot konkuranse loven!
    Det å ikke kunne velge en vare strider i mot konkuranse loven!

Blir som å kjøpe en bil, men du MÅ fylle på statoil ellers går ikke bilen.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her Har Du Canal Digital På Sitt Beste !!!!!!

Dette er en liten del av korrespodansen med oraklene hos Canal. Ikke rart at folk drikker..........HEHE

Henvendelsen din har referansenummer: (ReTag:21608636)

Hei igjen. Det viser seg at ved siste oppgradering av software er nå teksttv i 1080i oppløsning hele tiden uansett hvilke innstilling man prøver på. Dette kan skape problemer opp mot enkelte tvér. Spesielt mot billedrør tv.Det er dessverre ikke noe vi kan få gjort med dette nå. Feil er meldt og vi håper det retter seg ved neste oppgradering. Du kan i mellomtiden se tekst tv gjennom tv eller bruke scart kabelen når du skal se på tekst tv. Eller om du ønsker, at vi tilbyr deg en HD PVR dekoder for halv pris (1490.-) mot inbytte av HD sagem.

Med vennlig hilsen

Toril Heløe
    Kundeservice
    Canal Digital Norge AS
    Telefon: 06090
    Canal Digital: HDTV og digital-tv via parabol, kabel-nett og fiber-nett. Bredbånd og telefonitjenester. - Canal Digital NO

Vi gjør deg oppmerksom på at e-post adresser til Canal Digital ikke lenger er i bruk. Har du spørsmål er du velkommen til å kontakte vårt kundesenter eller ta i bruk vårt kontaktskjema under kundeservice på Canal Digital: HDTV og digital-tv via parabol, kabel-nett og fiber-nett. BredbÃ¥nd og telefonitjenester. - Canal Digital NO

Henvendelsen din har referansenummer: (ReTag:21608636)
    Hei igjen. Det viser seg at ved siste oppdatering av software er nå tekst tv i 1080i oppløsning hele tiden uansett hvilke innstilling man prøver på.Dette kan skape problemer opp mot enkelte tvér. Spesielt mot bilderørstv. Det er dessverre ikke noe vi kan få gjort med dette nå. Feil er meldt og vi håper det retter seg ved neste oppdatering. Du kan i mellomtiden se tekst tv gjennom tv eller bruk scart kabelen når du skal se på tekst tv.
    Eller om du ønsker, at vi tilbyr deg en HD PVR dekoder for halv pris (1490.-) mot innbytte av HD sagem.

----------Opprinnelig melding-----------
    Fra: jan-ch@broadpark.no [mailto:jan-ch@broadpark.no]
    Sendt: 22. June 2009 13:22
    Til: kundeservice@canaldigital.no
    Emne: Sv: Web-skjema DTH: [Tekniske spørsmål]

>Nå begynner tålmodigheten for alvor å RENNE UT. Har utført nedenforstående
    > prosedyre uten at det hjalp. Har snakket med "Kundeservice" uten at det har
    > hjulpet. Forventer en løsning på problemet NÅ. Dette gjelder faktisk en
    > mottaker, kjøpt av dere som dere med en oppdatering har gjort bortimot
    > ubrukelig. Forventer et svar I løpet av uken på hvordan dere har tenkt å
    > løse problemet. Alternativet blir å kontakte forbruker myndighetene, samt
    > pressen.
    >
    > Mvh.
    > Jan Christoffersen
    >
    > -------Originalmeddelande-------
    >
    > Från: Canal Digital Kundeservice
    > Datum: 06/10/09 12:59:08
    > Till: jan-ch@broadpark.no
    > Ämne: Sv: Web-skjema DTH: [Tekniske spørsmål]
    >
    > Sv: Web-skjema DTH: [Tekniske spørsmål]
    >
    >
    > Hei.
    >
    > Takk for din henvendelse.
    >
    > Hvis skjermen ikke er som den skal
    >
    > Prøv reinstallasjon av kanalene for sagem HD
    >
    > For å løse dette kan vi gjennomføre en reinstallasjon av kanalene.
    > Mottakeren vil da slette lagret informasjon, og søke inn alt på nytt.
    > Vi beskriver fremgangsmåten trinnvis:
    >
    > 1. Trykk meny
    > 2. Velg MOTTAKERINNSTILLINGER
    > 3. Velg FABRIKKINNSTILLING
    > 4. Tast pin kode og bekreft med OK (1234 er standard pin kode dersom denne
    > ikke er endret av bruker)
    > 5. En plakat kommer opp med VIL DU UTFØRE TILBAKESTILLINGEN. Velg BEKREFT og
    > trykk OK.
    > 6. En plakat kommer opp med WELCOME, velg OSD LANGUAGE til NORSK med pil til
    > høyre, deretter velg HURTIGINSTALLERING og trykk OK.
    > 7. Søket pågår, vent i ca. 20 sekunder. Antall kanaler funnet kommer opp
    > etter søket. Velg NESTE deretter IKKE INSTALLERE DTT.
    >
    > Når denne prosessen er ferdig vil NRK1 på programplass 1 vises, trykk OK for
    > å få frem kanalliste.
    >
    > Etter dette skal problemet være løst.
    >
    > Dersom du har ytterligere problemer ber vi deg kontakte kundeservice på
    > telefon 06090, innvalg 1 for parabol og innvalg 1 for feilmelding.
    >
    >
    > Med vennlig hilsen
    >
    > Patrick Ingebretsen
    > Canal Digital Norge AS
    > Kundeservice
    > Tlf: 06090
    > Fax: 22 72 19 08
    > Canal Digital: HDTV og digital-tv via parabol, kabel-nett og fiber-nett. Bredbånd og telefonitjenester. - Canal Digital NO
    >
    >
    > Henvendelsen din har referansenummer: (ReTag:21608636)
    >
    > ----------Opprinnelig melding-----------
    > Fra: jan-ch@broadpark.no [mailto:jan-ch@broadpark.no]
    > Sendt: 10. June 2009 12:19
    > Til: mail_8831@cd.teleperf.net
    > Emne: Web-skjema DTH: [Tekniske spørsmål]
    >
    > >Form contents:
    > >
    > >Kundeforhold: Er kundeValgt_problem_kategori: Tekniske
    > spørsmålValgt_hardware_type: HD-mottakerFornavn::
    > StokkeKundenummer: Smartkortnummer: Etter siste oppdatering
    > av vidunderet fra Sagem er teksttv umulig å se på. Deler av teksten faller
    > utenfor skjermen på begge sider, og det er heller ikke noe valg i menyen for
    > gjeldende skjermtype. Forlanger at dette blir løst snarest, er jo ikke annet
    > enn elendighet med denne billigboksen, og nå dette i tillegg.
    > > Regner med en snarlig tilbakemelding her.
    > > Mvh.
    > > Jan ChristoffersenSamtykker:
    > >
    >
    >
    > E-postmeldingen er kontrollert av Spyware Doctor (6.0.1.441)
    > Databaseversjon: 6.12580
    > Spyware Doctor with AntiVirus - Free Anti virus with Antispyware software
    >
    >
    > E-postmeldingen er kontrollert av Spyware Doctor (6.0.1.441)
    > Databaseversjon: 6.12660
    > Spyware Doctor with AntiVirus - Free Anti virus with Antispyware software
    >
    >

E-postmeldingen er kontrollert av Spyware Doctor (6.0.1.441)
    Databaseversjon: 6.12660
    Spyware Doctor with AntiVirus - Free Anti virus with Antispyware software

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor det? Har de ikke kontroll på hvem som abonerer på HD kanalene. De kan viss di vill.

En annen ting:

HD-kanalene er inkluderte i selve pakkene. Det vil si at alle vil MOTTA oppdateringene til HD-pakkene, men CD vet jo ikke hvem som har en uoffisiell mottaker da denne ikke står registrert hos CD. Slik vet de jo ikke hvem som har en uoffisiell mottaker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    > >Kundeforhold: Er kundeValgt_problem_kategori: Tekniske
    > spørsmålValgt_hardware_type: HD-mottakerFornavn::
    > StokkeKundenummer: Smartkortnummer: Etter siste oppdatering
    > av vidunderet fra Sagem er teksttv umulig å se på. Deler av teksten faller
    > utenfor skjermen på begge sider, og det er heller ikke noe valg i menyen for
    > gjeldende skjermtype. Forlanger at dette blir løst snarest, er jo ikke annet
    > enn elendighet med denne billigboksen, og nå dette i tillegg.
    > > Regner med en snarlig tilbakemelding her.
    > > Mvh.
    > > Jan ChristoffersenSamtykker:
    Da regner jeg med at vi snakker HDMI her?
    Har du forøvrig forsøkt å benytte komponentkabler for å se om dette bedrer problemet ditt?

Jeg vet det er noe TXTTV issues med den nyeste SW til HD-Sagem, og dette er kjent, og dette skal bli inkludert i neste SW, men jeg har ikke lagt merke til at det er noe videre problem på HD-PVR om du gjør dette byttet. Eneste er kanskje at 777 evnt 222 ikke er helt i sync enda.

Det er gjort mye stabilitetsfixer med disse dekoderne, og de skal være så utrolig mye mer stabile nå enn tidligere. Det som gjenstår nå, er i all hovedsak "minor bugs", men disse blir fikset også i kommende softwareoppgraderinger.

Men dette blir arbeidet med, og jeg kan garantere deg at om du ønsker en god HD-opplevelse med CD, så er HD-PVR et bedre valg for øyeblikket, og vil etter egen erfaring gi deg bedre bilde også.

Jeg merket i alle fall enorm forskjell med den siste softwaren til HD-PVR-dekoderen som kom den 27.03.09.

Med vennlig hilsen

donrosa
    Serviceinnstilt
    avforum-entusiast
    Telefon: ja.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deg gidder jeg ikke kaste bort mer tid på. Du er fornøyd canal digitalkunde uansett. Og det er du i din fulle rett til å være.
    Gidder du ikke? Jeg er faktisk fornøyd CD kunde. Jeg har begge sagem HD-boksene og de fungerer bra. Noen bugs er det, men svært få heng, støysvakt og godt bilde. Så ja, jeg er fornøyd. Men jeg skal villig innrømme at jeg godt mulig kan ha vært veldig heldig med mine bokser.. Noen av dere har tydeligvis ikke vært heldige...
    Jeg er på ingen måte "gift" med CD. Men det innholdet jeg får fra CD er det jeg er ute etter. Så hvis du har forslag til andre fullgode løsninger som er bedre og gjerne billigere, så vil jeg veldig gjerne høre om det.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En annen ting:

De kan jo ikke vite hvem som har tatt smartkortet fra en SD mottaker og dyttet inn i en "ikke godkjent" HD mottager. De kan heller ikke vite hvem av kundene med CD's HD mottager som har dyttet kortet inn i en "ikke godkjent" HD mottager.

Nå er det IKKE meningen å være arrogent - bare å være realistisk. Hvis det strider med konkurranseloven så hadde ikke Viasat, GET og RiksTV kunnet tilby abbonement i Norge. Dersom myndighetene lager regler som gjør denne praksisen ulovlig så vil det måtte gjelde alle distributører enten det er parabol,kabel ,bakkenett eller IPTV.

En måte måte å løse det på er at myndighetene pålegger alle distributørene å tilby "parring CAM'er" (evt. CI+ som er Europeisk standard nå). Lenge var det "mandatory" i Nordig standarden at distributørerne skulle tilby common interface CAM'er. Denne ordningen ble "torpedert" når Viasat gikk over til NDS og ikke lengre ville tilby common interface CAM'er.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1

Nå er det IKKE meningen å være arrogent - bare å være realistisk. Hvis det strider med konkurranseloven så hadde ikke Viasat, GET og RiksTV kunnet tilby abbonement i Norge.
    Tja, noen må vel klage for at noe skal skje. (trekke dem for retten basicly). Er jo ikke slik at det er lett å se utfra lovverket om dette er lovlig praksis eller ikke - så det må nok en behandling i retten til hvis ingen gir seg frivillig da.

Har sett at du har snakket om at dette har vært oppe før, men jeg har ikke sett noen referanser og forbrukerombudet nevnte heller ikke noe om dette når jeg snakket med dem. (tiltross for at de hadde diskutert problemstillingen med andre kompetente myndigheter)

wukka.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er gjort mye stabilitetsfixer med disse dekoderne, og de skal være så utrolig mye mer stabile nå enn tidligere. Det som gjenstår nå, er i all hovedsak "minor bugs", men disse blir fikset også i kommende softwareoppgraderinger.
    Du har sikkert rett i det meste av dette. Men en bug som har vært med helt fra starten er den som kaster en ut fra et opptak, eller time-shift, når et nytt opptak starter i bakgrunnen. Er det et tidligere opptak man ser på, er dette kun et irritasjonsmoment da en kan starte opptaket på nytt og spole seg fra dit man var. Men hvis man har pauset "live"- TV, benyttet time-shift og utsatt et antall minuttert, er historien en annen. Hvis det da starter opp et nytt opptak i bakgrunnen, blir man kastet ut av time-shiften og de utsatte minuttene er borte... Dette kaller ikke jeg en "minor bug". Jeg vil heller kalle det en "monster bug"..Jeg synes det er rart at ikke en slik alvorlig bug har blitt fikset opp. Det gjør time-shift på denne boksen ubrukelig hvis man har endel faste opptak programmerte.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg får papirafaktura enda og det eneste som da ligger ved er denne kundenytt som jeg nok ikke har lest godt nok og dermed oppfattet at CD spesifikt har sagt i denne at kunder med tilgang til hd-kanaler men som ikke bruker CD sine godkjente bokser vil fra en gitt dato derfor vil miste signalet .

Er det noen der ute som sitter på en slik kundenytt og kan scanne inn denne så jeg får lese denne teksten på nytt da dette må ha godt meg hus forbi .

Når det gjelder dette med informasjon over epost så har jeg nå kun de siste ukene vert registrert for å motta dette grunnet mengden av søppelpost som jeg innerst inne mener dette er men det nå viser seg muligens ikke er så smart å la være komme i innboksen .

Når det gjelder påstanden om at jeg sletter epost så vil jeg bare la vedkommende som tror dette vite at jeg har backup av all epost som har kommet til mine adresser siden tidens tann og det vil derfor i tiden fremover ikke være noen eposter fra CD som vil forsvinne .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det men etter å ha lest så godt som mine øyne tillater det så greier ikke jeg å se at det står noen steder at folk som har abbonemang hos Canal Digital og samtidig har ikke godkjent mottaker vil fra en gitt dato miste hd-kanalen .

Kan noen men bedre syn enn meg finne ut i hvilken .pdf dette er skrevet ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvordan man går frem for å få fatt i et kort som støtter HD kanalene på Vantage HD, iallefall et halvt år til?

Har forsøkt CD kundeservice, men ingen hjelp å få.
    Det er utrolig frustrerende. Spesielt når jeg aldri har vært noen tilhenger av priatvirksomhet, tvert i mot. Likevel er det meg som trofast kunde Canaldigital "straffer".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andsno
    Er det noen som vet hvordan man går frem for å få fatt i et kort som støtter HD kanalene på Vantage HD, iallefall et halvt år til?

Har forsøkt CD kundeservice, men ingen hjelp å få.
    Det er utrolig frustrerende. Spesielt når jeg aldri har vært noen tilhenger av priatvirksomhet, tvert i mot. Likevel er det meg som trofast kunde Canaldigital "straffer".

Kundeservice vil konsekvent IKKE bytte ut kortene dine til en type som kan ta i mot HD-signaler. Om du vil ha tilgang til HD-kanalene, så er det vel ikke verre enn å investere 990,- i en HD-boks, eller 1990,- til HD-PVR'en? Den synes jeg i alle fall er den beste av dem.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en CD HD PVR og et 1126-kort. Jeg kunne ikke få et 1127-kort tilsendt fra CD. Utrolig lite kundevennlig.

Jeg måtte selge min CD HD PVR og kjøpe en ny og kliss lik fra CD for å få tilsendt et 1127-kort slik at HD-kanalene ville vises.

Så lenge man har en CD-mottaker så er det totalt ubegripelig at CD ikke vil sende et kort som virker på den mottakeren når man har vært kunde der i snart 10 år på rad.

Alternativet var å si opp abonnementet og tegne seg med Viasat. Etter å ha sjekket litt der så er egentlig valget pest eller kolera.

Det 3. alternativet var å benytte Lyses Altibox, da jeg har fiber til huset i dag. Som kjent er dog bildekvaliteten fra Lyse dårligere enn CD via satelitt.

Jeg valgte kolera og er motvillig kunde hos CD fortsatt. Primært pga. bildekvalitet, men også fordi dette med "økt sikkerhet" vil bare bli mer og mer trøblete fremover tipper jeg, så å ha alt riktig nå er avgjørende for å slippe noe mer tull med signalene når CD "oppgraderer" sikkerheten i tiden fremover.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er ikke "verre enn" å investere i en hd-mottaker men alt dette kommer på toppen av all den investeringen man har hatt opp igjennom årene for å få til ett topp og fungerende anlegg enten det er ett multifeedanlegg eller ett motorisert anlegg og det er igrunn her problemet ligger men det er også her Canal Digital detter av lasset .

Om jeg vil se en feed på en for CD "ikke godkjent" satelittposisjon og ved å ha en mottaker som ikke er slik CD ønsker det med full kontroll over hvilke satelitter jeg får tilgang til så må jeg eller andre ha annet utstyr . Mottakeren jeg velger da fungerer til mitt ønske samtidig som den i praksis fungerer til mottak av Canal Digital sine kanaler på 1west . Om denne kunden enten det er meg eller noen andre da ønsker å beholde sin egen mottaker så burde man ikke være nødt til å invester nye kroner som går i kassa til CD for hver gang de gjør noe galt .

Jeg tror de fleste av oss har skjønt denne tegninga med dette "sikkerhetsgreiene" nå men problemet med denne modulen som ikke helt er klar er da rett å slett tullprat .

Som Tiger sier i sin post så får man ikke engang kort til sin "egen" CD tuner uten ett himla styr med eierksifte og anna crap . Resultatet er at man sitter med en boks og må kjøpe enda en som er likedan ... Bare fordi noen snakker om sikkerhet .

I mitt tilfelle ble det innkjøpt en CD HDtuner brukt og hvor CD selv hadde terminert abbonemangent til vedkommende som opprinnelig var eier av boksen men som hadde solgt den videre til den jeg kjøpte den av . Når CD da ikke engang kan overføre boksen til meg når de selv er skyld i at opprinnelige eier ikke har abbonemang da er det ikke sikkerhet vi snakker om lenger men noe helt annet .....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kansje det er lys i tunnelen alikevel
    ved å google fant jeg ut dette stedet her
    Scandinavian systems.. - Page 11 - Interesting Devices Ltd

det ser ut at noen smarte hoder har alrede klart å dumpe CD sin flash mine på boksen og har funet ut hvordan parring fungerer.
    det er slikt jeg leser det men min kunskap er ikke så stor til å forstå det tekniske siden.

PS: jeg er nå i tenke modus å bli kunde av Riks TV da jeg kune kjøpe cam fra dem og bruke kort og cam med min Hyro 9000 TS HD, så lenge jeg har en god kjent riks TV og heldigvis har jeg 2 av dem.

Jeg har i dag 1 kort og cam fra rikstv som jeg bruker med min Hyro.
    men er liksom vant med CD og tror at bilde kvaliteten er bedre på CD en på Riks TV.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Takker for det men etter å ha lest så godt som mine øyne tillater det så greier ikke jeg å se at det står noen steder at folk som har abbonemang hos Canal Digital og samtidig har ikke godkjent mottaker vil fra en gitt dato miste hd-kanalen .

Kan noen men bedre syn enn meg finne ut i hvilken .pdf dette er skrevet ?

Sitat fra Softwareoppdateringer - Canal Digital NO :
    Pairing innføres fordi programselskapene ikke ønsker at HD-kanalene skal kunne vises på mottakere som ikke tilfredsstiller de strenge kravene til sikkerhet som vi er pålagt å etterkomme.
    Merk at vi ikke kan godkjenne at programkortene våre brukes i alle typer mottakere, men at vi kun kobler kort til mottakere godkjent av Canal Digital.
    Ikke opplysninger om en dato men antar det betyr i løpet av 2009.

Det eneste man kan vite med 110% sikkert er at CD godkjente mottagere vil fungere.

CD garanterer kun at godkjente mottagere fungerer med CDs smartkort. Dette tror jeg har vært en del av abbonementsvilkårene i mange år. Når abbonementsvilkårene endres så har hvertfall jeg fått dette i brev.

Hverken GET,Viasat,RiksTV eller Canal Digitals abbonementsvilkår tillater at smartkortene kan benyttes i "ikke godkjente" mottagere.

Slik har abbonementsvilkårene vært utformet i veldig mange år nå.
    Antar derfor at CD kun sender ut brev dersom det skjer endringer som påvirker godkjente mottagere ( men det er ren gjetning).

Utdrag fra abbonementsvilkårene:
    Alle tjenester denne avtalen omfatter er kodet. Tjenestene forutsetter at kunden har utstyr for mottak og dekoding. Dersom kunden kjøper utstyr av CD vil forbrukerkjøpsloven kunne komme til anvendelse. Utstyr for dekoding leies (evt. lånes) av CD hvis det er inngått avtale om dette, men kunden skal normalt eie eget utstyr, som skal være godkjent av CD.
    ......
    Kunden må heller ikke bruke programkortet i eller sammen med utstyr som ikke er godkjent av CD.

Abonnementsvilkår - Canal Digital NO

Alle andre distributører har også samme vilkår i kontraktene.

Fra GET's abbonementsvilkår:
    Abonnenten kan bare benytte programkortet sammen med det Utstyr som er registrert på Abonnenten.
    Fra RiksTV's abbonementsvilkår:
    Hvert programkort skal kun
    brukes sammen med godkjent mottaksutstyr (merket
    "RiksTV" eller "NTV") og for visning på ett tv-apparat
    eller tilsvarende skjerm.

Fra Viasats abbonementsvilkår:
    Kunden skal kun benytte satellittmottaker som er godkjent av Viasat.

Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •