Ekstra tv tuner ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ekstra tv tuner ?

Har en Grundig parabol mottaker i stuen oppe, den har bare scart in/ut der blir brukt sammen med video. Kunne tenke mig å ha muligheten for at se disse kanaler nede i kjelleren også på en Sony D50, stereolyden kan sluttes til en ledig inngang på min Thule analog forsterker. Hvad må jeg ha her ? Kan jeg splitte kablet fra parabolen og føre dette ned i kjelleren til en ekstra tuner ? Hvilken tuner er å anbefale ?
    Jeg har nrk 1 & 2, TV 2, TV Norge, Discovery, Animal Planet, Euro Sport og et par andre kanaler i den pakke jeg har nu.
    Niels.

Newcomer vg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.
    Å splitte signalet fra parabolen, er ikke å anbefale, da de forskjellige kanaler ligger i forskjellige frekvensbånd og polaritet, så det vil føre til begrensninger. Du kan bytte ut hodet, til et av Twin typen, med to uttak (to hoder i samme innkapsling) med en kabel til hver tuner. Da vil du kunne se helt uavhengig av hverandre med to tunere, men dette krever ett ekstra abbonnement til tuner nr.2 Enkleste løsning, er å splitte RF signalet ut fra tuneren du har, og føre dette ned til den andre tv'n, men da mister du stereo lyden, og kan kun se på det programmet tuneren er stillt inn på. Det finnes også en trådløs overføring av audio (stereo) signalet og videosignalet, som samtidig sender ir-signalet fra fjernkontrollen andre veien. Da kan du ta med deg fjernkontrollen, og et tv apparat hvorsom helst i huset og ha full styring på utstyret, både satelitt, video og DVD.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •