Hvilken HD tuner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken HD tuner

Hei, jeg skal nå kjøpe meg HD tuner for første gang. I dag har jeg i tillegg til Canal Digital, også BBC1-4 og ITV1-4. Ønsker gjerne å ta imot HD frå freesat BBC og ITV og. Hva slags tuner kan dere anbefale?:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD Tuner

Førstevalg er Dreambox 8000HD.
    Andrevalg er Vantage HD 8000S.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    minature, du trenger ikke legge så mye peng på bordet som han før meg andbefalte, så fremt du ikke skal ha to tunere i en.

Disse koster over 5000,- hvis du ikke synes det er viktig å kunne ta opp på en kanal og se på en anen, så har du Dreambox 800HD eller AB ipbox910HD. Sistnevnte koster ca. 3300,- og har etter det jeg vet samme funksjoner som Dreamboxen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver og undersøker på en ny HD-tuner til foreldrene mine. De er rundt 60, så litt brukervennlig må den være.
    Alternativene ser ut til å være IPbox 910HD, Dreambox 800, Vantage 7100.
    Den skal settes opp av meg, men siden jeg ikke bor på samme sted, må den funke over lengre tid uten at software må oppdateres/flashes på nytt i eningen.. (Være stabil)
    De skal bruke den til både 1W CanalDigital og 5E Viasat.
    Er det noen som har noen preferanser/innspill??

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torer
    Driver og undersøker på en ny HD-tuner til foreldrene mine. De er rundt 60, så litt brukervennlig må den være.
    Alternativene ser ut til å være IPbox 910HD, Dreambox 800, Vantage 7100.
    Den skal settes opp av meg, men siden jeg ikke bor på samme sted, må den funke over lengre tid uten at software må oppdateres/flashes på nytt i eningen.. (Være stabil)
    De skal bruke den til både 1W CanalDigital og 5E Viasat.
    Er det noen som har noen preferanser/innspill??
    Jeg satte opp en Vantage HD8000S for min mor for nettopp dette. Den er ok såfremt en ikke hele tiden oppdaterer firmware til nyeste beta. Den har låst seg noen ganger (i løpet av ~6 mnd.) som er usikkert om har sammenheng med fw bugs el. endring i signalkvalitet. Den er forøvrig brukervennlig nok til at det ikke har vært problemer under vanlig bruk, ved opptak av programmer, visning og sletting av disse, etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du se HD-kanaler fra CD vil du snart være begrenset til de mottakerne CD har godkjent. De har annonsert at parring av kort og mottakere starter i løpet av 2009.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phel21
    Skal du se HD-kanaler fra CD vil du snart være begrenset til de mottakerne CD har godkjent. De har annonsert at parring av kort og mottakere starter i løpet av 2009.
    Det er et viktig poeng. Det kommer vel an på hva som er viktigst--mottak av Astra 2D (som ikke er mulig med Canal Digital sin boks) el. subsidiering av det nesten de-facto monopolet til CD.

Jeg antar mange egentlig ville vært godt tjent hadde en bare kunne mottatt NRK-kanalene free-to-air over satelitt; slik som BBC gjør i England.

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drag0nFly
    Jeg antar mange egentlig ville vært godt tjent hadde en bare kunne mottatt NRK-kanalene free-to-air over satelitt; slik som BBC gjør i England.
    NRK-kanalene sendes jo "free-to-air" over det digitale bakkenettet. Så hvis man har en kombomottaker a la Vantage HD 7100TS kan man få den løsningen du skisserer.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    NRK-kanalene sendes jo "free-to-air" over det digitale bakkenettet. Så hvis man har en kombomottaker a la Vantage HD 7100TS kan man få den løsningen du skisserer.
    Jo, men poenget er at de som kun bruker satelitt ikke har en reell opsjon annet enn enten å bruke en tuner med DVB-T el. en DVB-S+DVB-T kombo-tuner som du foreslår som begge krever to sett med antenner.

Iom. at det britiske bakkenettet er tilgjengelig over satelitt (også utenfor England) er det ganske patetisk at vårt kjære bakkenett her hjemme ikke er det. (Om dette er for å skjerme resten av Europa mot NRKs kvalitetssendringer kan jo godt være tilfelle--det er jo et velkjent faktum at disse innehar mye høyere kvalitet enn BBC. )

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Drag0nFly
    Jo, men poenget er at de som kun bruker satelitt ikke har en reell opsjon annet enn enten å bruke en tuner med DVB-T el. en DVB-S+DVB-T kombo-tuner som du foreslår som begge krever to sett med antenner.

Iom. at det britiske bakkenettet er tilgjengelig over satelitt (også utenfor England) er det ganske patetisk at vårt kjære bakkenett her hjemme ikke er det. (Om dette er for å skjerme resten av Europa mot NRKs kvalitetssendringer kan jo godt være tilfelle--det er jo et velkjent faktum at disse innehar mye høyere kvalitet enn BBC. )
    Hva mener du med "mye høyere kvalitet enn BBC??? Er det innhold eller billedkvalitet????
    Stølen

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Hva mener du med "mye høyere kvalitet enn BBC??? Er det innhold eller billedkvalitet????
    Stølen
    NRK sender jo sine kanaler med MYE høyere bitrater enn BBC. BBC kanalene via satellitt er skviset utrolig langt ned i bitrate og de sendes på en lite effektiv måte. Når BBC sender "rikssending" så leverer de en video PID (videostrøm) pr. kanal. Når mange av kanalene på en BBC transponder sender samme fotballkamp så blir kvaliteten veldig redusert i forhold til hvordan det fungerer på NRK. Når NRK sender rikssending så leverer de kun 1 video med høy bitrate som alle de andre regionale kanalene peker til. Når NRK sender regionalsending så switcher de ut en unik videostrøm pr. regionalkanal. Årsaken til at BBC ikke kan gjøre det samme er trolig at Sky Digiboxene ikke takler effektiv utnyttelse av båndbredden og DVB systemet.

Årsaken til at NRK ikke sender ukodet på satellitt slik BBC gjør er nok fordi NRKs sendinger på Thor5 dekker store deler av Europa. FTA sendinger kan føre til at enkelte programmer (f.eks. sport) ikke kan sendes på satellitt. DR i Danmark måtte f.eks. stoppe utsendelse av fotball VM på DR Sydeuropa kanalene via satellitt selv om de er kryptert siden abbonement er tilgjengelig utenfor Danmark.

I England sender også kommersielle kanaler FTA via satellitt. Den sannsynligs årsaken til at reklame kanaler i Norge ikke sender ukodet via satellitt er at de vil miste inntekter fra betal-tv og måtte kjøpe plass på satellitt. Hadde de tjent penger ved å slå av krypteringen så tror jeg de hadde gjort det. Det er dette som har skjedd i England.

I England er det over 10 millioner som ser TV via satellitt. Potensialet for reklameinntekter er derfor mye større. Sky skal også ha krevd vanvittige summer fra BBC for å benytte Sky NDS krypterings systemet. Som resultat av dette så har BBC og ITV antagelig funnet ut at de sparer penger på å sende FTA. I det lange løp så kan det være at "grådigheten" til Sky vil slå tilbake på Sky. Dersom FreeSat får veldig mange over på FreeSat dekodere så kan BBC,ITV,osv. ta betaling av Sky for at Sky skal skal kunne tilby kanalene på Skys bokser. Uten ITV,BBC,Five og Channel 4 så vil sannsynligvis mange Briter velge bort Sky. ITV HD er f.eks. ikke tilgjengelig på Sky HD (ITV krever at Sky betaler for kanalen).

BBC har også hatt noen utfordringer ved å starte FTA sendinger .Når BBC for noen år siden gikk over til Astra 2D og sendte ukodet så mistet de f.eks. rettighetene til serien "24". "24" produseres av et Rupert Murdoch selskap (News Corp. tror jeg) . Sky er også et Rupert Murdoch selskap....

BBC måtte også stoppe satellittutsending av en del Skotske fotball kamper via BBC Skotland pga. rettighetsproblemer ( Setanta hadde rettigherene i England eller Irland).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    NRK sender jo sine kanaler med MYE høyere bitrater enn BBC. BBC kanalene via satellitt er skviset utrolig langt ned i bitrate og de sendes på en lite effektiv måte. Når BBC sender "rikssending" så leverer de en video PID (videostrøm) pr. kanal. Når mange av kanalene på en BBC transponder sender samme fotballkamp så blir kvaliteten veldig redusert i forhold til hvordan det fungerer på NRK. Når NRK sender rikssending så leverer de kun 1 video med høy bitrate som alle de andre regionale kanalene peker til. Når NRK sender regionalsending så switcher de ut en unik videostrøm pr. regionalkanal. Årsaken til at BBC ikke kan gjøre det samme er trolig at Sky Digiboxene ikke takler effektiv utnyttelse av båndbredden og DVB systemet.

Årsaken til at NRK ikke sender ukodet på satellitt slik BBC gjør er nok fordi NRKs sendinger på Thor5 dekker store deler av Europa. FTA sendinger kan føre til at enkelte programmer (f.eks. sport) ikke kan sendes på satellitt. DR i Danmark måtte f.eks. stoppe utsendelse av fotball VM på DR Sydeuropa kanalene via satellitt selv om de er kryptert siden abbonement er tilgjengelig utenfor Danmark.

I England sender også kommersielle kanaler FTA via satellitt. Den sannsynligs årsaken til at reklame kanaler i Norge ikke sender ukodet via satellitt er at de vil miste inntekter fra betal-tv og måtte kjøpe plass på satellitt. Hadde de tjent penger ved å slå av krypteringen så tror jeg de hadde gjort det. Det er dette som har skjedd i England.

I England er det over 10 millioner som ser TV via satellitt. Potensialet for reklameinntekter er derfor mye større. Sky skal også ha krevd vanvittige summer fra BBC for å benytte Sky NDS krypterings systemet. Som resultat av dette så har BBC og ITV antagelig funnet ut at de sparer penger på å sende FTA. I det lange løp så kan det være at "grådigheten" til Sky vil slå tilbake på Sky. Dersom FreeSat får veldig mange over på FreeSat dekodere så kan BBC,ITV,osv. ta betaling av Sky for at Sky skal skal kunne tilby kanalene på Skys bokser. Uten ITV,BBC,Five og Channel 4 så vil sannsynligvis mange Briter velge bort Sky. ITV HD er f.eks. ikke tilgjengelig på Sky HD (ITV krever at Sky betaler for kanalen).

BBC har også hatt noen utfordringer ved å starte FTA sendinger .Når BBC for noen år siden gikk over til Astra 2D og sendte ukodet så mistet de f.eks. rettighetene til serien "24". "24" produseres av et Rupert Murdoch selskap (News Corp. tror jeg) . Sky er også et Rupert Murdoch selskap....

BBC måtte også stoppe satellittutsending av en del Skotske fotball kamper via BBC Skotland pga. rettighetsproblemer ( Setanta hadde rettigherene i England eller Irland).
    Du er som vanlig grundig og god.Jeg har lært endel av deg i det siste,og dette var meget bra.Jeg har jo alle disse kanalene og leverandørene inne på mitt system også Setanta ,som jeg må innrømme at jeg veldig sjelden ser på.Jeg har ikke den irske Setanta-pakken,bare den engelske.Jeg kan bekrefte at Freesat blir mer og mer brukt hos oss.Det er synd at dette ikke kan benyttes i større deler av landet.
    Stølen

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Stølen
    Ehm. Det er visst ikke alltid at bruk av smiley's gjør nytten sin. Min kommentar ang. "kvalitet" var ganske enkelt (...waaait for it!...) -- IRONISK.

Altså, BBC sine sendinger leverer mye høyere kvalitet på innholdet i sendingene sine (som satelittbrukere utenfor Old Blighty(tm) ta inn gratis); i motsetning til NRK som hverken sender i HD el. kan måle seg med BBC (i mine øyne) eller kan mottas gratis over satelitt...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [...]

Som jeg tenkte. Den h*lvetes fotballen! (*ducking for cover*)

Interessant. Det gleder sjelen å vite at grådighet noen ganger kan slå tilbake.

Den samme Rupert Murdoch som også eier FOX News (også kjent som "Faux News") og som nå har annonsert intensjoner om å ta betalt for online nyhetsmateriell. Kom ikke som noen overraskelse i det hele tatt. (og nei, jeg er ikke blant de som kommer til å savne "24" uansett.)

Igjen, den j*vla fotballen som har skylden.

Men seriøst, jeg er fullt for at slikt "rettighetsproblemskapende" (dagens nye ord) innhold isoleres til dedikerte kanaler der de med spesiell interesse for nettopp dette kan abonnere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare gjøre oppmerksom på at ITV HD nå er tilgjengilig på SKY HD.
    Den kan søkes inn under andre kanaler menyen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •