Mistet plutselig adgang på et programkort

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mistet plutselig adgang på et programkort

Hei,

Kommet opp i en litt underlig situasjon i dag (men når det gjelder Canal Digital er det vel ikke noe som overrasker meg lenger).

Opptil for en måned siden eller noe hadde jeg følgende løsning i huset:
    - 2 programkort. Ett i en CDC 7000 og ett i en Force 1155s.

For en måned siden kjøpte jeg en Pioneer KRP-500A.

Sluttet da å bruke CDC 7000 tuneren. Oppsettet mitt ble derfor programkort i respektive Force 1155s og mediatuneren i KRP-500 (med CAM).

Dette har fungert bra til nå i kveld. Force'en har funket som den skulle hele tiden. KRP'en har forsåvidt også det, bortsett fra litt mosaikkproblemer grunnet CAM'en - som er et kjent problem.

MEN nå i dag funket plutselig ikke kortet i KRP'en. Ingen adgang og noe om Conac Conditional Access. Gjorde et bytte og flyttet kortet i KRP'en ned i Force'n og det fra Force'en opp. Da funker KRP'en. Men Force'n funker ikke. Altså et eller annet galt med dette kortet - som stod i KRP.

Prøver så også å flytte det over i CDC 7000 tuneren for å prøve å få liv i denne. Men får feilmelding: " Conax Conditional Access - Ingen adgang". Tilsvarende melding kom på de to andre tunerene (Force og KRP).

Noen som vet om Canal Digital har funnet på noe "lurt" det siste døgnet med sine programkort??

Prøvde å ringe de og satt i telefonkø i 15 min i stad, men der var det ingen hjemme og orket ikke vente lenger. Prøver igjen i morgen, men kanskje noen her som vet hva dette kan skyldes. Funker fint en måneds tid, for deretter natta og mørkt helt plutselig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vet att cd har sendt ut en del nye kort .jeg har fått nytt det gamle fikk jeg beskjed at det ble deaktivert den 14 april, beskjeden fikk jeg på sms.
    du kan jo også prøve og la det stå i Force tuneren på nrk et par timer og se om det for et oppdaterings signal.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte CD nå. Svaret var som jeg fryktet. Veldig liten forståelse. Kortet har blitt låst og "kortene våre fungerer bare i våre tunere".

Det som sannsynligvis har skjedd er at det ikke har klart å ta i mot oppdatering i KRP'en. Kortet hadde ihvertfall blitt låst, slik jeg forstod. Jeg kunne prøve å sette det inn i CDC-7000 et par timer på TVNorge for oppdatering. Da skulle det kunne fungere igjen.

MEN jeg må da bruke CDC-7000, og ikke Force'n. Det er vel dette de kaller pairing da, vil jeg tro.

Irriterer meg grønn over CD og at jeg ikke skal få lov til å bruke de tunerne jeg selv ønsker.

Prøvde å høre med henne i og med at det i Danmark har kommet en Conax CAM som CD har godkjent. Men dette var som å snakke til et dødt esel....

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å bruke The Voice for det er visst her oppgraderingsignalene kommer for tiden .

Og så har jeg hørt fra en venn at disse CDCboksene har en hemmelig meny av noe slag som man kan gå inn på når det gjelder problemer med kort som ikke tar mottak av oppgraderingssignaler for kortet . Var visst noe knappetrykking på fjernkontrollen osv .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da prøver jeg The Voice. Takk for tipset

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Ok. Da prøver jeg The Voice. Takk for tipset
    Så lenge kortet ikke fungerer i den mottageren det er registrert på så er det nok bare kortet som ikke har fått oppdatering.

Tror ikke du skal konkludere noe før du får kortet til å fungere i CDC-7000ST. Der skal det uansett fungere i CDC-7000 siden den mottageren støtter parring. Det er også en mottager som supporteres av CD så der har du garantiu for at kortet skal fungere.

Når du får det til å fungere i CDC-7000ST så kan du jo teste CAM+KRP igjen.
    Brukte du offisiell Conax CAM i KRP ? Conax CAM 4.00 rev.1.0, 1.1 eller 1.2 ?

Ser i en annen tråd at du begynte å bruke CAM i KRP tidlig i Mars. Hvis du ikke har brukt KRP med CAM i mer enn 1 måndstid så høres dette mest ut som at KRP/CAM har trøbbel med den vanlige månedsoppdateringen av kortet.

Det er også menyer på mottageren (ikke hemmelig meny en gang) hvor du kan sjekke om de forskjellige pakkene er oppdatert for April. Pakkene heter Canal+,Nordic1,Nordic2, osv. Det er normalt at du ikke har alle pakkene tror jeg men det skal typisk stå 1 Apr - 30 Apr.
    Når jeg fikk nytt kort så kom det også fram en 18 dagers periode fra den dagen jeg satte inn kortet men det tok ikke lang tid før kortet fikk full månedsoppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme problem

Jeg har også mistet signalet nå i dag. Forsvant noen timer for litt over en uke siden, og kom tilbake etter at jeg byttet litt att og fram på det nye og det gamle canal digital kortet. Har vært i kontakt med kundeservice men dem har ikke anelse av hva som er problemet.

Bruker en ipbox 910 HD med sif team image.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som CD har klart å lage kaos av kortbyttet systemet sitt.
    Fikk SMS mandag 6/4 at nytt kort var sendt og jeg hadde 14 dager på meg til å bytte kort.
    Det var ikke kommet onsdag 8/4 (posten stengte kl.13), som var siste dag før posten i praksis påskestengte til tirsdag 14/4, som jo viser hvor smarte de er i CD som sender ut kort når posten er stengt i nesten en uke.

I dag så kom meldingen "ingen adgang" så nå fikk jeg ikke sett "Lost".

Er dette bare et resultat av at en overivrig tekniker i CD kom hjem fra påskeferie og switchet kode?

Så nå blir det bare å venet på at kortet dukker opp og krysse fingrene for at det virker i Forcen min, hvis ikke så blir det bare å si opp CD og bli fast gjest på Pirat Bay. (noe jeg missliker; mye pes og for dårlig kvalitet for 125" PJ bilde, + at det visstnok påstås at det er ulovlig, men innholdstilbyderne har bare sin egen arrogans å takke for at "piratmateriale" finnes).

De sattelitt mottager CD har å tilby ville jeg ikke engang ha kastet etter meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Så lenge kortet ikke fungerer i den mottageren det er registrert på så er det nok bare kortet som ikke har fått oppdatering.

Tror ikke du skal konkludere noe før du får kortet til å fungere i CDC-7000ST. Der skal det uansett fungere i CDC-7000 siden den mottageren støtter parring. Det er også en mottager som supporteres av CD så der har du garantiu for at kortet skal fungere.

Når du får det til å fungere i CDC-7000ST så kan du jo teste CAM+KRP igjen.
    Brukte du offisiell Conax CAM i KRP ? Conax CAM 4.00 rev.1.0, 1.1 eller 1.2 ?

Ser i en annen tråd at du begynte å bruke CAM i KRP tidlig i Mars. Hvis du ikke har brukt KRP med CAM i mer enn 1 måndstid så høres dette mest ut som at KRP/CAM har trøbbel med den vanlige månedsoppdateringen av kortet.

Det er også menyer på mottageren (ikke hemmelig meny en gang) hvor du kan sjekke om de forskjellige pakkene er oppdatert for April. Pakkene heter Canal+,Nordic1,Nordic2, osv. Det er normalt at du ikke har alle pakkene tror jeg men det skal typisk stå 1 Apr - 30 Apr.
    Når jeg fikk nytt kort så kom det også fram en 18 dagers periode fra den dagen jeg satte inn kortet men det tok ikke lang tid før kortet fikk full månedsoppdatering.
    Satt det i CDC-7000 en liten stund i dag og alt var greit igjen. Nå fungerer kortet igjen i KRP (samt i Force). Spurte hun på kundeservice om jeg kunne gjøre slik, da jeg ringte de tidligere i dag fra jobben. Dvs oppdatere via CDC-7000 og flytte tilbake kortet, og så funket alle tunere igjen. "Nei, det vil
    ikke fungere. Kortet har blitt låst og du skal/kan derfor bare bruke våre tunere" var det kontante svaret jeg fikk. Så der ser man.....Som man spør får man svar...hehe

Utfra denne erfaringen, er vel konklusjonen da at det er KRP/CAM som har trøbbel med vanlig månedsoppdatering av kortet (?). Løsningen for meg med eksisterende CAM, blir vel da i så fall å switche kort og gjøre månedsoppdateringen på CDC-7000 fremover, skulle jeg tro. Skjer denne oppdatering forresten tidsmessig som det ligger i navnet, dvs. bare 1 gang per måned? Og evt. regelmessig - dvs rundt den 14/15 i måneden som nå? Hvis ja, så er jo ikke dette noen superkrise.

CAM'en jeg bruker er en CAM jeg har fått låne av en jeg kjenner. Mistenker at den kan være nokså gammel, uten at jeg vet med sikkerhet evt. hvor gammel. På forsiden er det et bilde av en tuner og en parabol, samt at det står "Canal Digital" i øvre høyre hjørne og "Digital satellite Televsion" i nedre venstre. På baksiden står det nederst "Issued by Telenor Conax AS". Over dette står det 9 siffer pluss 2.1 til slutt, i dette formatet xxx-xxxx-04 2.1.

Ellers står det bare øverst "This PC-card in combination with a smart card gives access to encrypted DVB/MPEG-2 transmissions distributed from the 1º West platform". Og så står det at kortet er property of Canal Digital.

Kjenner du til denne CAM'en utfra beskrivelsen? Kan ikke finne noen beskrivelse på kortet som gjør at jeg kjenner igjen det du nevner (Conax CAM 4.00 rev.1.0, 1.1 eller 1.2)

Spørsmål: Er det noen andre som benytter KRP/CAM her, som har kommet seg gjennom månedsoppdatering uten problemer. Og da hva hvilken CAM?

Leste forresten også forresten for en liten stund siden om en CAM som Canal Digital hadde godkjent i Danmark, men denne CAM'en og løsningen "har vi ikke i Norge" var svaret fra min venninne på kundeservice. Om/når/hvis/kanskje om den kommer til Norge var ikke vits i å begynne å snakke om engang.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD roter noe fryktelig med denne siste kortoppdateringen. Jeg fikk nytt kort i god tid før påske, og byttet umiddelbart. Som vanlig ved kortbytte skrev jeg "GAMMELT" med sprittusj bak på det gamle kortet.

I dag sluttet det nye kortet å virke. Jeg ringte kundeservice, og de ba meg lese opp kortnummeret. Det viste seg at databasen deres ikke er oppdatert med nummeret på det nye kortet. Men de påsto hardnakket at det var det gamle kortet som gjaldt, siden det var det kortnummeret som stod i databasen deres, og mente åpenbart at jeg hadde blandet sammen gammelt og nytt kort. Jeg valgte å gjøre som de sa og satte inn kortet med "riktig kortnummer", og ingenting hendte. Jeg fikk da beskjed om å la tuneren stå i minst to timer på TVNorge og ringe igjen i morgen om det ikke bedrer seg.

Jeg har nå ventet i over 2 timer uten at det har kommet bilde. Forskjellen mellom gammelt kort (som nå står i tuneren og CD hevder er nytt) er at det ikke kommer opp noen "ingen tilgang"-melding. Det kan tyde på at jeg har tilgang, men at kortet ikke samsvarer med dekodingen ellers av de krypterte TV-signalene. Sikkert grunnen til at kortene ble oppdatert.

Når det gjelder det nye kortet, så får jeg "ingen tilgang" på en rekke kanaler, men det er jo ikke så rart, siden CD ikke har registrert det kortet i sin database...

Men forsøk å forklare det til en clueless kundebehandler... :evil:

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Baggin - Du sitter på en Conax 3.03 cam . EDIT - Skal skjekke opp med han jeg kjenner med KRP-500A fikk oppdatering på sitt kort med Conax 5.00 cam .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    (som nå står i tuneren og CD hevder er nytt)
    Kan du ikke enkelt se forskjell på nytt og gammelt på kortnummeret da?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Kan du ikke enkelt se forskjell på nytt og gammelt på kortnummeret da?
    Nei, det vil i så fall forutsette at man har en løpende sekvens, men her består kortnummeret av flere deler, litt som et kredittkortnummer.

Uansett har jeg vært i kontakt med Canal Digital igjen nå, og de har reaktivert mitt gamle kort (som jeg mente var det nye), som jeg visstnok skal kunne bruke inntil de får sendt meg enda et nytt kort.

Så får vi håpe at det fungerer bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt samme problemet. Mistet signalene på alle de norske kanalene. Satt Ipboxen på TvNorge og ventet........ Og vips så var de tilbake.

Christian

Newcomer Kurt'en sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Spørsmål: Er det noen andre som benytter KRP/CAM her, som har kommet seg gjennom månedsoppdatering uten problemer. Og da hva hvilken CAM?
    Lovlig sent svar dette her men: Ja, jeg har brukt Cam av typen Technicrypt CXV (Conax) til mitt gamle 01121 seriekort fra CD i KRP500A. Har fungert utmerket helt siden april. Mistet HD-kanalene tidligere i høst men de andre kanalene er helt ok.

Har et spørsmål jeg også:

Har akkurat kjøpt CD HD-PVR og fått nytt kort. Noen som vet om det gamle kortet som er av gammel serie uten mulighet for HD vil slutte å virke eller bli "stengt"?
    Ønsker muligheten til å bruke kortet i den innebygde tuneren i Pioneren. CD HD-PVR blir da en ren opptags- og HD-tuner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •