Etter å ha levd i kabel-tv'ens enkle verden må jeg nå seile i ukjent farvann når jeg flytter til nytt hus der eneste alternativ er parabol eller RiksTV. Siden huset er nesten helt nytt vil vi gjøre minst mulig fysiske inngrep. Det er lagt opp en antennekabel gjennom et tynt rør i kanten av veggen/taket (har ikke målt diameter, men det er nok ikke plass til mer enn én eller to kabler) der man kan koble opp antennen. Som den HTPC-entusiast jeg er vil jeg selvfølgelig ha mulighet for minst fire tunere (gjerne med mulighet for flere), og etter det jeg da har lest på dette informasjonsrike forumet er at jeg trenger quad eller octo LNB, noe som igjen i utgangspunktet trenger 4 eller 8 kabler fra LNBen direkte til hver tunere. Det er to ting ved dette som bekymrer meg og som gjør at jeg kanskje må velge RiksTV, og det er

- Antall kabler inn gjennom veggen
- Og at hver kabel må gå direkte til en tuner...

Optimalt vil jeg bare ha én kabel inn i huset, og x antall antenneuttak innendørs på vilkårlig steder, og med mulighet til å legge til flere i etterkant. Så er spørsmålet, er det i det hele tatt mulig å få til? Jeg har som sagt søkt en del på forumet, og lest om Multi Band convertere, SatCR, coaxial-kabler med inntil 9 ledere, diseq og multiswitcher men ikke helt skjønt hvordan ting henger sammen helt fra antenne til mottaker. Hvis dette er mulig, er det noen som kan skissere for meg hvordan en mulig løsningen kan se ut, og hvilke komponenter jeg vil trenge?

Jeg vil sansynligvis bare trenge én satelitt-posisjon (Canal Digital sin programpakke. Jeg MÅ se Premiere League!!)

Svar, pekere, hint: Alt mottas med takk