Problemer med Dreambox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Dreambox

Har fått overtatt en Dreambox 7000s, vet ikke hvor gammel den er eller hvor den er kjøpt. Er i hvertfall sikker på at det ikke lengre er noen garanti på den.

itt ønske er å ha en dekoder som kan ta opp programmer samtidig som den kan bruke alle 4 hodene på parabolen. Siden vi ikke har HDMI på TV'n og Viasat sin PVR-dekoder ikke støtter flere hoder og kanaler enn det Viasat tilbyr, er denne uaktuell for oss. Har derfor funnet ut at Dreambox er et godt alternativ og jeg skal fortsatt betale for Viasats kanalpakke.

Prøvde meg litt en sen kveld for noen uker siden og fikk stilt den inn og lastet ned kanalene fra alle 4 hodene på parabolen. Fikk ikke godkjent Viasat kortet mitt, men fant ut at jeg måtte gå litt omveier for å få det til. Pakket den derfor bort igjen i påvente av bedre tid.

Nå er det påske og masse tid til forskning, men da jeg skulle koble det hele sammen igjen, fikk jeg problemer. Det virker som om hele boksen henger seg under oppstart. Har prøvd meg med flere omstarter av boksen samt omstart med å trykke inn alle tre knappene i front slik jeg fant ut at jeg kunne prøve, men ingenting hjelper.

Når jeg setter inn en nettverks kontakt, så lyser det ikke i switchen, så jeg tror den stopper opp ganske tidlig.
    Det eneste som skjer når jeg starter den opp, er at det kommer opp et "logo bilde" med Peter Pan på TV'n, på displayet på selve boksen stpr det bare "DREAM multimedia"

Den reagerer ikke når jeg trykker på knappene i fronten eller på fjernkontrollen.

Er det noen som har noen gode tips til hva jeg kan/bør gjøre?

Newcomer Bjellesauen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kansje det er noe grums i minnet eller korrupt boot file
    prøv først med å koble ifra harddisk
    hold inne øverste knapp ved boot, for å få til en flash erase i lcd panelet (man får tilbake defult settings til firmwaren/OSet)

tror nok du må flashe boksen med ny firmware
    0 modem kabel må du bruke Dreambox.as Webshop

0-modem kabel er noe enhver Dreamboxeier skal ha i sin samling.
    Denne kabel brukes for å flashe inn nytt image i Dreambox via comporten og programmet DreamUp
    Skal ikke forveksles med en standard rs232

koble ifra harddisk også før flashing

bruk dreamup for jobben Dream-Multimedia-Tv GmbH

Når boksen funker igjen er det best å lavære å modifisere for mye med firmwaren i flash
    koble heller til en usb minnestick og legg inn test firmwarer (med cam emuer) ved hjelp av flashwizard programmet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for raskt svar, men....

Jeg har også testet allerede med å holde inne den overste knappen ved boot. Det kommer ikke opp noen mulighet til å erase flash i LCD panelet.

Har heller ikke rukket å sette inn noen harddisk i den. Har hardisker og IDE kabler, men mangler strømledningen.

Mulig at jeg har en 0-modem kabel et sted, hvis ikke, så får jeg skaffe meg en, koster jo ikke så mye uansett.

Har ikke prøvd meg med å legge inn firmware eller andre ting på den, problemet oppstod bare plutselig da jeg skulle koble den til igjen etter å ha stått bortgjemt ett par uker.

Hvor får jeg tak i best firmware til boksen min?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •