Panasonic DMR-EX81SEGS DVD/Hardisk og DVB-S i en boks

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic DMR-EX81SEGS DVD/Hardisk og DVB-S i en boks

Hei!

Driver og vurderer nye løsninger for anlegget mitt.

Har i dag en HD-PVR fra CD, og er "passe" fornøyd.

I tilegg har jeg en 100x120 cm parabol med en billig motaker på 28,2 øst, slik at jeg har BBC/ITV og masse annet snacks hele tiden. Bor 1/2 time utenfor Bergen så her har vi masse signal.

Hadde egentlig tenkt å bestille en HUMAX Freesat HD-PVR fra England, men så fikk jeg se denne:

DVD & Video - Diga DVD-Recorder - DMR-EX81S - Übersicht - Deutschland

Selges i Tyskland og sees bla på Amazon.de.

Egentlig er det ikke så viktig med HD fra disse kanalene og da hadde kanskje denne vært meget kjekt.

Den har innebygd hardisk på 250 gb, DVD brenner, og DV inn og innebygd DVB-S tuner.

Da kunne jeg også avlaste harddisken på CD sitt anlegg ved å brenne noe på DVD fra Scart utgangen.

Og jeg kunne også fjerne DVD-spilleren, siden den har DVD med divx og HDMI overføring.

Er det noen som har erfaring med slike?

Ser at den også har CI-slott så her er det kanskje meulighet for å kjøre CD også med en Conax cam.

Dette hørers for mere ut som en ekte "Altibox" og ikke tullet fra Lyse...

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vestland
    Hei!

Driver og vurderer nye løsninger for anlegget mitt.

Har i dag en HD-PVR fra CD, og er "passe" fornøyd.

I tilegg har jeg en 100x120 cm parabol med en billig motaker på 28,2 øst, slik at jeg har BBC/ITV og masse annet snacks hele tiden. Bor 1/2 time utenfor Bergen så her har vi masse signal.

Hadde egentlig tenkt å bestille en HUMAX Freesat HD-PVR fra England, men så fikk jeg se denne:

DVD & Video - Diga DVD-Recorder - DMR-EX81S - Ãœbersicht - Deutschland

Selges i Tyskland og sees bla på Amazon.de.

Egentlig er det ikke så viktig med HD fra disse kanalene og da hadde kanskje denne vært meget kjekt.

Den har innebygd hardisk på 250 gb, DVD brenner, og DV inn og innebygd DVB-S tuner.

Da kunne jeg også avlaste harddisken på CD sitt anlegg ved å brenne noe på DVD fra Scart utgangen.

Og jeg kunne også fjerne DVD-spilleren, siden den har DVD med divx og HDMI overføring.

Er det noen som har erfaring med slike?

Ser at den også har CI-slott så her er det kanskje meulighet for å kjøre CD også med en Conax cam.

Dette hørers for mere ut som en ekte "Altibox" og ikke tullet fra Lyse...
    Tuneren du linker til har en stor mangel siden den ikke ser ut til å støtte DVB-S2 ,MPEG4 og HDTV. Det ville ikke jeg kjøpt.

FreeSat vil sannsynligvis bli mer og mer fristet til å gradvis gå over til MPEG4&DVB-S2. På 28.2øst er kapasiteten sprengt og utvidelser kan bare løses av MPEG4 og DVB-S2.

Hvis du f.eks. kjøper en Topfield 7700 HDPVR så funker den helt fint med BBC/ITV og BBC HD. Tror den koster ca. kr4000-4500 og du kan sett inn disk selv (har 750GByte i min). ITV HD fungerer også men du må legge inn ITV HD med en PC editor. Synd det er mange uker mellom hver sending på ITV HD for den går inn med et lite "grytelokk" her på østlandet også.

Innebygget DVD kan være kjekt men det er ikke alltid at alt i en boks er det som gir best kvalitet. I hifi sammenheng er komponenter alltid en fordel med tanke på kvaliteten. Det blir også litt enklere å bytte ut en komponent. Med Panasonic boksen så er du også like langt den dagen du finner ut av du vil kjøpe BlueRay og snart har de jo Blueray spillere på Biltema ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får se.

Da synes jeg egentlig at HUMAX Freesat HD-PVR fra England er et bedre valg.

Den støtter også Freesats spesiele EPG.

Regner med at Panasonic kommer med oppdaterte utgaver med DVB-S2 etterhvert. Rart at ikke de selger disse utenfor tyskland.

Kunne tenkt meg begge to faktisk.

Foresten tragisk at det er vanskelig å få inn disse kanalene på østlandet.
    Er fra Porsgrunn, og digger etter flytting at jeg får inne disse her. Har funnet ca 60 kanaler jeg synes er bra å ha, og mye bra serier og filmer, og alt på engelsk!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •