Vantage HD8000S - Min erfaring - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Drag0nFly
    Noe må være feil med oppsettet deres (kabelrouting/skalering, etc.). Jeg kjører bilde over SCART, og kvaliteten på både SD og HD kanaler (med enten 576p el. Auto setting) er upåklagelig. Dette også sammenlignet med en Force tuner som HD8000S erstattet.

Ankepunktene for HD8000S er heller i firmware, som 'hårek' også påpeker.

Men det hjelper dessverre lite å klage over disse problemene på dette forumet (Vantage har egne threads for ulike sw releaser, ink. betaversjoner på HD Firmware / Betafirmware - VANTAGE Digital Forum )

Timeshift bug'en som er nevnt tidligere ligger ikke i offisiell bugliste iaf.!
    forstår jeg deg riktig at du bruker scart hele tiden på både sd og hd??
    (kan hende jeg har misforståt innleget ditt)
    scart er det ikke så mange innstiliger og gjøre eneste du kan sette den på er RGB og 16/9.
    Auto/576p/720p/1080i gjeder kun hdmi utgangen.
    det går ikke and og få hd signaler over scart .utav scart for du kun 576i uanset hva du stiller i menyen. det vill si at hd kanalene blir nedscalert til sd= 720x576i i steden for hd 1920x1080i.
    så vis du bruker scart så vill bilde bli det samme uanset vilken innsitilg du bruker i menyen for oppløsning.
    men komponent støtter hd.
    flere av mine venner har vantge og alle har fått bedre bilde med denne tuneren uanset vha dem hadde fra før.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden dette virker som en nybegynnertråd har jeg et par spørsmål som kanskje noen andre også lurer på.

Fikk nettopp denne tuneren fra Maxsat med FW versjon 02.32T-O og synes bilde ser greit ut. Men vil jeg få noe bedre bildekvalitet viss jeg oppgraderer til nyere?

Etter at jeg tok en kanalscan fikk jeg bare inn noen få HD-kanaler (TVN HD, Historych. HD og Animal planet HD). Hvor har det blitt av resten? Savner iallfall HD-kanalene til Canal+.

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært opprettet en god del nye transpondere på Thor for Canal Digitals kanaler. Denne informasjonen ligger i nyere firmware. Jeg ville lagt inn en av de siste firmware-versjonene, tatt Fabrikkinnstilling, og kjørt kanalsøk på nytt.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller man kan legge de inn manuellt. Info om frekvenser finnes her: 1° West programming - TelenorSBC

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    rart.jeg opplevder faktisk det motsatte at scart har mye dårligre bilde hvalitet en hdmi.jeg sammen lignet også bilde over scar med min topperfild 500pvr. vantage har mye dårligre bilde med scart.men vantage er mye bedre med hdmi enn topperfild er med scart..vha er det du har brukt som oppløsnig over hdmi? jeg bruker auto i innstilingene for oppløsning.. da vises sd i 576p og hd i 1080i.de nyste softwaren syns jeg gir dårligere bilde en den gammle. den versjonen som gir best bilde er = 02.4101 nov21 2008.
    Jeg tror dette kommer litt an på hvilken TV du / jeg / vi har.
    Jeg er faktisk enig med Juva. Bildene virker skarpere via Scart.

Og når jeg kjører via HDMI, så må jeg gå manuelt inn på TV for å angi billedformat (16:9 eller 4:3) mens over Scart så skifter TV automatisk til riktig format.
    (Jeg har en helt ny Samsung LE46A866 LCD-TV, og innkjøpet av denne var grunnen til at jeg byttet den gamle Nokia'n med en Vantage.)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigurdkv
    Siden dette virker som en nybegynnertråd har jeg et par spørsmål som kanskje noen andre også lurer på.

Fikk nettopp denne tuneren fra Maxsat med FW versjon 02.32T-O og synes bilde ser greit ut. Men vil jeg få noe bedre bildekvalitet viss jeg oppgraderer til nyere?

Etter at jeg tok en kanalscan fikk jeg bare inn noen få HD-kanaler (TVN HD, Historych. HD og Animal planet HD). Hvor har det blitt av resten? Savner iallfall HD-kanalene til Canal+.
    Jeg opplevde å måtte kjøre kanalscan 2 ganger på begge tunerne for å få frem noen av kanalene, og for å kunne ta opp fra 1 kanal og se på en annen samtidig.
    Jeg kjører forresten FW 2.46 et eller annet, og får inn både Viasat og Kanal+.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mini-Z

Og når jeg kjører via HDMI, så må jeg gå manuelt inn på TV for å angi billedformat (16:9 eller 4:3) mens over Scart så skifter TV automatisk til riktig format.
    (Jeg har en helt ny Samsung LE46A866 LCD-TV, og innkjøpet av denne var grunnen til at jeg byttet den gamle Nokia'n med en Vantage.)

at du må bytte manuelt mellom 4:3 og 16:9 på tv når du bruker hdmi er natuligt for da er innkomende signal sat fast til en oppløsning. men du har mange muligheter i innstilingene på vantage sine menyer du kan få 4:3 der det er 4:3 sendiger .du kan vesksle mellom =full/letter box/pan scan/mixed.
    letter box bytter den automatisk mellom 4:3 og 16:9.mixed er en 14:9 funksjon på 4:3 sendiger.full dekker 4:3 hele skjermen.16:9 er lik på alle instilinger.
    men bruker du 1080i på hdmi så kan man kjøre punk for punk eller slå av overscan som gir et skarpere bilde.

bildene på min pioneer krp500m med hdmi på vanlige sd sendiger er veldig bra nesten hd.jeg bruker auto 576p/1080i da pioneer har velldig bra bilde behandler.jeg har en kamerat som har philips 42" lcd og vantage der ble ikke bilde bra på sd sigaler på auto måtte sette vantage til 1080i da ble sd kanalene bedre.for enkelte tv-er er dårilge til og scalere 576p opp till 1080p så da kan scart se bedre ut på enkelte tver for scart sender 576i .

men husk att alle tver må ver inngang kalibreres hver for seg så skjekk om alle inngangene er riktig kalibret . enklte tver har også problemer med inn signalet fra hdmi fra vantage.på min pioneer måtte jeg sette hdmi inngang manulet til (RGB 16-235) på auto setter den seg til (RGB-255) og som gir litt dåligre bilde. da blir bilde litt blassere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men husk att alle tver må ver inngang kalibreres hver for seg så skjekk om alle inngangene er riktig kalibret . enklte tver har også problemer med inn signalet fra hdmi fra vantage.på min pioneer måtte jeg sette hdmi inngang manulet til (RGB 16-235) på auto setter den seg til (RGB-255) og som gir litt dåligre bilde. da blir bilde litt blassere.
    Oi, det var jeg ikke klar over, og ved litt prøving og feiling har jeg fått ganske så bra bilde fra Vantagen via hdmi nå.
    Takker så mye!!!

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gå inn på video settings og video aspect ratio og sett den til letterbox så skal Vantagen skifte automatisk mellom 4:3 og 16:9 sendinger også over HDMI. Gjør ihvertfall det hos meg.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Gå inn på video settings og video aspect ratio og sett den til letterbox så skal Vantagen skifte automatisk mellom 4:3 og 16:9 sendinger også over HDMI. Gjør ihvertfall det hos meg.
    Men ikke hos meg. Tror TV'n ikke følger med.
    Men jeg har funnet en forholdsvis enkel løsning:
    HD og 16:9 via hdmi
    4:3 via scart
    Jeg har begge kabler tilkoblet, og avhengig av sendingen jeg skal se på så bytter jeg bare input på TV'n.
    (Eller kjører via scart hele tiden, bortsett fra når jeg skal se HD-sending.)

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bruker du feil innstilling på TV'n. Står den på automatisk eller noe lignende? Sett den på 16:9 eller Dot by dot (hvis du har full HD TV), slik at det er kun HD8000 som bytter format og TV'n står på det samme hele tiden.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Da bruker du feil innstilling på TV'n. Står den på automatisk eller noe lignende? Sett den på 16:9 eller Dot by dot (hvis du har full HD TV), slik at det er kun HD8000 som bytter format og TV'n står på det samme hele tiden.
    Auto funker ikke på PC, Komponent eller hdmi. Jeg må velge format 16:9, 4:3 eller Zoom, Bred Zoom eller Bare scan.
    Den står derfor alltid på 16:9 på hdmi
    På de andre input'ene (S-video, scart, AV og ant) kan jeg også velge Auto.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Auto funker ikke på PC, Komponent eller hdmi. Jeg må velge format 16:9, 4:3 eller Zoom, Bred Zoom eller Bare scan.
    Den står derfor alltid på 16:9 på hdmi
    På de andre input'ene (S-video, scart, AV og ant) kan jeg også velge Auto.

min tv står også i 16:9 hele tiden . det er ikke tven som skifter mellom 16:9 og 4:3 det er vantage.på tven min funerer det helt fint .tven til mine kamerater også. som også har vantage.
    men det som er viktig er at i menyen til vantage i innstilingen = TV Aspect Ratio må stå i 16:9 og ikke auto .for vis den står i auto så bytter den ikke mellom 4:3 og 16:9 automatisk.ikke oss meg vertfall

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RS-232, er det en helt vanlig Seriell DB9 kabel ?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimba
    RS-232, er det en helt vanlig Seriell DB9 kabel ?
    Ja, men det finnes flere varianter RS-232. Den mest vanlige serielinjekabel er vel RS-232-C?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min tv står også i 16:9 hele tiden . det er ikke tven som skifter mellom 16:9 og 4:3 det er vantage.på tven min funerer det helt fint .tven til mine kamerater også. som også har vantage.
    men det som er viktig er at i menyen til vantage i innstilingen = TV Aspect Ratio må stå i 16:9 og ikke auto .for vis den står i auto så bytter den ikke mellom 4:3 og 16:9 automatisk.ikke oss meg vertfall
    Jeg har 2 valg for Bildesideforhold. (Regner med at det er Aspect Ratio)
    Den øverste er satt til 16:9 og den nederste til Mixed.
    Det gir nesten riktig billedforhold.
    Prøver jeg noe annet i noen av innstillingene, må jeg korrigere med TV'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2 valg for Bildesideforhold. (Regner med at det er Aspect Ratio)
    Den øverste er satt til 16:9 og den nederste til Mixed.
    Det gir nesten riktig billedforhold.
    Prøver jeg noe annet i noen av innstillingene, må jeg korrigere med TV'en.
    ja det er riktig det er 2 valg i i menyen
    "Tv aspect ratio" som skall stå i 16:9
    "video aspekt ratio" som oss meg står i letter box som gir 4:3 .
    mixed gir en 14:9 funksjon

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •