Bra HD tuner for BBC/ITV (Astra 2d) og Canal Digital sine HD kanaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Høvåg
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bra HD tuner for BBC/ITV (Astra 2d) og Canal Digital sine HD kanaler

Hei!

Jeg har Astra 2d kanalene og er Canal Digital kunde. Jeg vil gjerne ha en bra dekoder slik at jeg kan se på alle kanalene (HD) kanalene både hos BBC/ITV og CD. Har noen anbefalinger med hva jeg bør velge? Gjerne billigste alternativ. BBC/ITV er viktigere enn CD sine kanaler...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt avhengig av hvor i landet du bor, men du trenger en rimlig stor antenne for å ta imot skikkelige signaler fra Astra2d. Ikke mindre enn 120cm vil jeg tro. Videre ligger den på 28,2 grader øst, så 29 grader øst for Thor som har CD. Dette betyr at du må ha to antenner, eller en motorisert antenne. Jeg tviler på at hverken torodial eller raven greier å ta ned 28,2 med perifere hoder.
    Tuner messig er det trolig an av linux tunerene som vil være beste alternativ, trolig DM. Billig blir det ikke for deg uansett.

Ps: når du stiller slike spørsmål er det alltid bra med mye info om oppsettet ditt, antenne størrelse, antall hoder, etc etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Gynter
    Hei!

Jeg har Astra 2d kanalene og er Canal Digital kunde. Jeg vil gjerne ha en bra dekoder slik at jeg kan se på alle kanalene (HD) kanalene både hos BBC/ITV og CD. Har noen anbefalinger med hva jeg bør velge? Gjerne billigste alternativ. BBC/ITV er viktigere enn CD sine kanaler...
    Jeg går ut ifra at du har 28,2 øst og da foreslår jeg at du bestiller en Freesat tuner fra f.eks.Pulsat.com i UK.Da vil du ha tilgang til alle BBC og ITV kanalene pluss en rekke andre frie kanaler totalt ca 140 stk. Det fine med Freesat er at det er gratis i bruk og relativt billige boxer.Jeg har Freesat og det funker flott også i HD.
    Lykke til!
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Høvåg
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg går ut ifra at du har 28,2 øst og da foreslår jeg at du bestiller en Freesat tuner fra f.eks.Pulsat.com i UK.Da vil du ha tilgang til alle BBC og ITV kanalene pluss en rekke andre frie kanaler totalt ca 140 stk. Det fine med Freesat er at det er gratis i bruk og relativt billige boxer.Jeg har Freesat og det funker flott også i HD.
    Lykke til!
    Stølen
    Det er korrekt, Stølen! Jeg ser på BBC og ITV++ idag, men ikke i HD. Etter det jeg har forstått så klarer en ikke å se BBC og ITV HD kanaler (dvs de som sendes fra Astra 2d), med bruk av Canal Digital sin HD dekoder

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Høvåg
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvis jeg skal bruke samme dekoder for HD sendinger på BBC/ITV(på Astra 2d) og Canal Digitals HD sendinger hvilke alternativ har jeg da...?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Høvåg
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baxter
    Litt avhengig av hvor i landet du bor, men du trenger en rimlig stor antenne for å ta imot skikkelige signaler fra Astra2d. Ikke mindre enn 120cm vil jeg tro. Videre ligger den på 28,2 grader øst, så 29 grader øst for Thor som har CD. Dette betyr at du må ha to antenner, eller en motorisert antenne. Jeg tviler på at hverken torodial eller raven greier å ta ned 28,2 med perifere hoder.
    Tuner messig er det trolig an av linux tunerene som vil være beste alternativ, trolig DM. Billig blir det ikke for deg uansett.

Ps: når du stiller slike spørsmål er det alltid bra med mye info om oppsettet ditt, antenne størrelse, antall hoder, etc etc.
    Takk for svar, men jeg har allerede kanalene til BBC og ITV...
    Det er først og fremst dekoder jeg er ute etter, dvs gjerne en som kan vise alle slags åpne kanaler (spesielt HD kanaler). Og i tillegg skulle gjerne dekoderen kunne vise Canal Digitals kanaler. Det beste hadde vært om Canal Digitals dekoder kunne vise BBC og ITV (fra Astra 2d) sine kanaler(fordi den er billig). Etter det jeg har forstått så er ikke det tilfelle....?

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis BBC og ITV på 28E er åpne, så kan du vel bruke alle de tunerne som omtales her på forumet som erstatning for CD sine egne.

Jeg har f.eks. en Vantage 7100, og er kjempefornøyd med den. Den tar både Canal Digital (HD og SD) og Viasat (kun SD) uten at man behøver CAM. Dessuten tar den selvfølgelig inn alle åpne SD og HD kanaler fra de satelitter man har tilgang til.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Det er først og fremst dekoder jeg er ute etter, dvs gjerne en som kan vise alle slags åpne kanaler (spesielt HD kanaler). Og i tillegg skulle gjerne dekoderen kunne vise Canal Digitals kanaler. Det beste hadde vært om Canal Digitals dekoder kunne vise BBC og ITV (fra Astra 2d) sine kanaler(fordi den er billig). Etter det jeg har forstått så er ikke det tilfelle....?
    Canal Digital boxene gir kun CD sine kanaler.Freesat gir deg HD på BBC og ITV.
    Jeg ser ikke hvordan du kan løse dette bedre enn mitt forslag.Jeg ser dette hver dag.ITV HD vises foreløpig bare på Freesat,men skal også åpnes for Sky iløpet av noen dager.Itillegg skal Discovery og enten Five eller Channel Four legges ut på Freesat.De kjemper om den siste åpne kapasiteten på satelitten.
    Lykke til!
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Høvåg
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det at f.eks Vantage 7100 klarer dekode HD kanalene til BBC og ITV fra Astra 2D? Jeg synes å erindre og ha hørt at BBC og ITV sine HD kanaler (på Astra 2D) er ikke kodet helt standard? Derfor kan en ikke bruke f.eks. Canal Digital sin HD dekoder?

Er det noen som ser på HD kanalene fra BBC/ITV fra Astra 2D uten å bruke Freesat dekoder?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan fint ta inn ITV HD og BBC HD på Vantage. Det
    eneste du behøver å gjøre er å legge inn VPID manuelt.
    Sendingene er ikke kodet, men sendt som en datastrøm.
    Jeg ser selv ITV HD i Oslo
    på 11428H på en Vantage 7100TS. ITV HD sender på Eurobird1 som dekker
    hele sør-Norge. BBC HD derimot sender på Astra 2D, og kan dessverre bare mottas på sør-og vestlandet med vanlig antennestørrelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Stemmer det at f.eks Vantage 7100 klarer dekode HD kanalene til BBC og ITV fra Astra 2D? Jeg synes å erindre og ha hørt at BBC og ITV sine HD kanaler (på Astra 2D) er ikke kodet helt standard? Derfor kan en ikke bruke f.eks. Canal Digital sin HD dekoder?

Er det noen som ser på HD kanalene fra BBC/ITV fra Astra 2D uten å bruke Freesat dekoder?
    Svaret er ja ,men med Sky HD-box som er vesentlig dyrere.ca.dobbel pris.Den er heller ikke så enkel å få fatt i som Freesat.Jeg betalte ca.1800,- for min Humax Freesat Fox HD uten hard-disc.Humax modellen med hard-disc, koster ca 3000,-.Jeg har begge modellene og de funker nydelig.Freesat blir stadig oppdatert med nye kanaler.Jeg synes kvaliteten er like god på Freesat som på Sky.
    Stølen

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frozzken
    eneste du behøver å gjøre er å legge inn VPID manuelt.
    Sendingene er ikke kodet, men sendt som en datastrøm.
    Jeg ser selv ITV HD i Oslo
    på 11428H på en Vantage 7100TS. ITV HD sender på Eurobird1 som dekker
    hele sør-Norge. BBC HD derimot sender på Astra 2D, og kan dessverre bare mottas på sør-og vestlandet med vanlig antennestørrelse.
    Tar du inn ITV med en 70-80cm antenne? Merker jeg blir litt sugen, har Vantage selv

Stølen: Er det noen bra kanaler som er free to air fra England? ITV har jeg skjønt. Men kanaler som Channel 4 og Five, er de også gratis i SD?

Newcomer Bjellesauen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Er det noen bra kanaler som er free to air fra England? ITV har jeg skjønt. Men kanaler som Channel 4 og Five, er de også gratis i SD?
    Mange bra kanaler som er FTA. Kan nevne m.a. alle BBC-kanalene inkl BBC HD, ITV-kanalene inkl ITV HD, Channel 4 (pluss E4, More4, Film4), og Five.

Full oversikt finnes her: freesat - What's On

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Tar du inn ITV med en 70-80cm antenne? Merker jeg blir litt sugen, har Vantage selv

Stølen: Er det noen bra kanaler som er free to air fra England? ITV har jeg skjønt. Men kanaler som Channel 4 og Five, er de også gratis i SD?
    Alle kanalene på Freesat er gratis om de er HD eller SD.
    Stølen

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    poppiuz Sitat:
    Opprinnelig skrevet av Frozzken
    eneste du behøver å gjøre er å legge inn VPID manuelt.n som dekker

Du har ikke noe problem med å ta inn itv hd i Vestfold, men de sender ikke hele tiden, da det er en testkanal. Det er 11426H som er frekvensen, se i lista til "King of sat" der finner du kanaldataene.

Legg inn i Vantagen (i tilfelle du ikke kjenner til hvordan):
    Manual scanning
    Scan mode settes til PID
    Satelitte Eurobird 1
    Frequency 11426 H
    Symbol rate 27500
    FEC DVBS
    Video pid 3401
    Video H.264
    Audio pid 3402
    Audio Dolby
    Pcr pid 3401

Og du skal få inn itv hd

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei, hvor bor du og hvor stor er parabolen din? Jeg er i Fredrikstad og prøve å få inn astra/bbc men har blitt fortalt at vi er for langt uten for footprinten....., jeg har 120cm aluminium dish.......

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Høvåg
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozmaz
    Hei, hvor bor du og hvor stor er parabolen din? Jeg er i Fredrikstad og prøve å få inn astra/bbc men har blitt fortalt at vi er for langt uten for footprinten....., jeg har 120cm aluminium dish.......
    Jeg bor i Lillesand så det er nok relativt mye enklere å få inn Astra 2d hos meg.
    Jeg har en 95 cm parabol jeg fant på søpla...
    Men anbefaler deg sterkt bare å prøve. Jeg gikk et par år og trodde at dette var så vanskelig. Murte fast en stake i en bolt i bakken. Brukte vel 15 minutter så var alle kanalene inne. Litt geometri og finne vinkelen i forhold til sør (sjekk evt denne linken)(sør finner du vha et kompass...) så vips var det inne... Jeg bruker en gammel CD dekoder. Men får altså ikke dekodet HD kanalene (som var utgangspunktet for tråden...)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en gammel CD dekoder. Men får altså ikke dekodet HD kanalene (som var utgangspunktet for tråden...)
    Oops. Om HD fra CD er det primære blir du snart skuffet. Nå fungerer det fint med en CAM, men CD har annonsert oppstart av pairing i løpet av 2009 så da blir du begrenset til mottakere godkjent av CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor i Lillesand så det er nok relativt mye enklere å få inn Astra 2d hos meg.
    Jeg har en 95 cm parabol jeg fant på søpla...
    Men anbefaler deg sterkt bare å prøve. Jeg gikk et par år og trodde at dette var så vanskelig. Murte fast en stake i en bolt i bakken. Brukte vel 15 minutter så var alle kanalene inne. Litt geometri og finne vinkelen i forhold til sør (sjekk evt denne linken)(sør finner du vha et kompass...) så vips var det inne... Jeg bruker en gammel CD dekoder. Men får altså ikke dekodet HD kanalene (som var utgangspunktet for tråden...)

tusen takk for rådet :-) jeg skal fortsette å prøve!!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •