Sharp 32" LCD-TV LC32DH65S m/MPEG4 tuner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Sharp 32" LCD-TV LC32DH65S m/MPEG4 tuner

Hei
    Er ny her, og ny når det gjelder tunere og satelitt motakere. Har tenkt og kjøpe meg en LC32DH65S fra Sharp. Denne har innebygd MPEG4 dekoder. Og det er blandt annet en av grunnene til at jeg har valgt denne. Skal ha den på veggen på hytta og gidder ikke ha ekstern tuner. Har valgt Canal Digital som signal leverandør og kommer til og ta det ned via egen parabol. Har skjønt så mye at jeg er avhengi av en CAM modul som settes inn i tv for og kunne lese Canal Digital sine program kort. Men det finnes jo et mylder av forskjellige typer CAM moduler. Og Canal Digital sin hjemmeside er mildt sagt håpløs og bruke til og finne noe ekstra info på dette. Kunne noen hjelpe meg med hvilken CAM jeg bør kjøpe? Og kansje hvor jeg bør kjøpe den? På forhånd takk for hjelpen.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herfjord
    Hei
    Er ny her, og ny når det gjelder tunere og satelitt motakere. Har tenkt og kjøpe meg en LC32DH65S fra Sharp. Denne har innebygd MPEG4 dekoder. Og det er blandt annet en av grunnene til at jeg har valgt denne. Skal ha den på veggen på hytta og gidder ikke ha ekstern tuner. Har valgt Canal Digital som signal leverandør og kommer til og ta det ned via egen parabol. Har skjønt så mye at jeg er avhengi av en CAM modul som settes inn i tv for og kunne lese Canal Digital sine program kort. Men det finnes jo et mylder av forskjellige typer CAM moduler. Og Canal Digital sin hjemmeside er mildt sagt håpløs og bruke til og finne noe ekstra info på dette. Kunne noen hjelpe meg med hvilken CAM jeg bør kjøpe? Og kansje hvor jeg bør kjøpe den? På forhånd takk for hjelpen.

TV'n du nevner mangler DVB-S/DVB-S2 tuner for satellittmottak. Du er derfor helt avhengig av å benytte en dekoder.
    Sharp Electronics Norway - LCD TV - LC-32DH65S

Det er ikke bare MPEG4 TV'n må støtte. Det er egentlig feil å si MPEG4 tuner siden det er selve tuner/demodulator delen som skiller en TV som skal benyttes på kabel, bakkenett eller parabol. Den TV'n du ønsker å kjøpe har kun innebygget DVB-T tuner for digitalt bakkenett.

På satellitt benyttes systemene DVB-S/S2. I digitalt bakkenett benyttes DVB-T mens det på kabel benyttes DVB-C. Canal Digital tilbyr heller ikke CAM modul for IDTV'er enda men det kommer sannsynligvis etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svaret. Har du noen ideer om TV som det går an og bruke uten ekstern tuner? Eller må jeg da over på RiksTV? Takk igjen

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herfjord
    Tusen takk for svaret. Har du noen ideer om TV som det går an og bruke uten ekstern tuner? Eller må jeg da over på RiksTV? Takk igjen
    Det finnes hvertfall noen Pioneer TV'er som støtter satellitt DVB-S2 i følge
    RiksTV - Pioneer IDTV

Sannsynligvis finnes det slike TV'er fra andre produsenter også.

Vær oppmerksom på at det ikke er mulig i øyeblikket å abbonere på Canal Digital uten å kjøpe en dekoder (eller ta med en 1kr. dekoder ved tegning av abbonement). Dette blir trolig endret hvis det blir samme ordning som i Danmark : Digitalt.tv nyhed

Det er nok sannsynligvis billigere å kjøpe en TV uten tuner og benytte en ekstern dekoder men litt mer upraktisk for noen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •