Problem med Canal Digital HD PVR ang HDMI og ny software

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med Canal Digital HD PVR ang HDMI og ny software

Etter at jeg lastet ned ny software går tunere over i meny mode når resten av utsyret blir slått av. Det må da bekreftes og lagres på nytt hver gang tv slåes på. Jeg har en Sony X3500 tv og Sony 5400 reciever som er koblet sammen med paraboltuneren via HDMI. Før ny software ble lastet ned ble bare tunere stående på ute noe helst tull når alt annet ble slått av.
    Hva kan det skyldes?

Mvh Hans Olav

Newcomer Bigtwin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem!! Løsning noen?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Hva er meny-mode? Hva må lagres? Er det førstegangs set-up du må gjøre på nytt hver gang? Når jeg slår av alt det andre utstyret, slår jeg også av tuneren. Hvorfor skal den stå på når det andre er slått av? Hva skjer hvis du slår av tuneren først og så resten av utstyret?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Hva er meny-mode? Hva må lagres? Er det førstegangs set-up du må gjøre på nytt hver gang? Når jeg slår av alt det andre utstyret, slår jeg også av tuneren. Hvorfor skal den stå på når det andre er slått av? Hva skjer hvis du slår av tuneren først og så resten av utstyret?
    Meny mode menes: Det står "meny" i displayet og når man slår på tv´n så kommer kun siden opp med aktivering HDMI og det må da trykkes "ok" og da vises "oppsett lagret"
    Tunere blir aldri slått av pga mange brukere og kun en fjernkontroll og at det tar votter og vintre for å slå den på. Den støtter ikke HDMI på samme måte det at den slår seg av når tv blir slått av. Derfor blir den bare stående på. Dette var ikke noe problem før oppdateringen.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VW 612 RS
    Etter at jeg lastet ned ny software går tunere over i meny mode når resten av utsyret blir slått av. Det må da bekreftes og lagres på nytt hver gang tv slåes på. Jeg har en Sony X3500 tv og Sony 5400 reciever som er koblet sammen med paraboltuneren via HDMI. Før ny software ble lastet ned ble bare tunere stående på ute noe helst tull når alt annet ble slått av.
    Hva kan det skyldes?

Mvh Hans Olav
    Dette skjer hos meg å, problemet kom etter at jeg fikk meg receiver med hdmi.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PVR går til "videoinnstillinger" når TV blir slått på

Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Dette skjer hos meg å, problemet kom etter at jeg fikk meg receiver med hdmi.
    Her må Canal Digital se på problemet. PVR'en står på helt til jeg slår på TV'en. Virker som PVR da får beskjed om å gå til meny for "videoinnstillinger" der aktiveringsmenyen for HD signaler er. Siden jeg har Media Center Edition tilkoblet via scart har jeg satt "Aux scart-tilkobling" til SVHS. Samt at jeg har 1080i. Hver gang tv'en blir slått på må jeg bekrefte disse innstillingene. TV og PVR er sammenkoblet med både scart og HDMI.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gehun
    Her må Canal Digital se på problemet. PVR'en står på helt til jeg slår på TV'en. Virker som PVR da får beskjed om å gå til meny for "videoinnstillinger" der aktiveringsmenyen for HD signaler er. Siden jeg har Media Center Edition tilkoblet via scart har jeg satt "Aux scart-tilkobling" til SVHS. Samt at jeg har 1080i. Hver gang tv'en blir slått på må jeg bekrefte disse innstillingene. TV og PVR er sammenkoblet med både scart og HDMI.
    Jeg ville prøvd PVR'en mot en annen TV, og gjerne annen LNB også, for å eliminere "feil" i oppsettet. Ta den med til en kompis eller noe. Hvis den oppfører seg likt der, bør den vel sendes inn til service.
    Min oppfører seg i hvertfall ikke slik.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gehun
    PVR'en står på helt til jeg slår på TV'en.
    Skjer det samme hvis du slår på TV'n først?

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satte receiveren min til standby through, og da slipper jeg problemet hvis jeg ikke slår av receiver men setter den i standby.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •