Variabel bildekvalitet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Variabel bildekvalitet

Jeg har en Viasat parabol med en vanlig Pace dekoder. Jeg opplever veldig stor forskjell mellom de ulike kanalene feks er TV2 jevnt over ganske dårlig med mange komprimerings artifakter mens flere av Viasat sine egene kanaler har en relativt høy kvalitet. Skyldes dette at TV2 leverer et dårligere signal eller er det andre faktorer som spiller inn?
    Jeg har en 46" LED LCD tv som har et ekstremt bra bilde hvis kilden er god nok, så alle feil i bilde blir nådeløst avslørt

Vil dette bli bedre med en HD mottaker eller er det prinsippet søppel inn søppel ut som gjelder?

Vidar

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at ikke disse artifaktene kommer av dårlig signal? Hvis parabolen står akkurat på grensen til å få bra nok signaler på TV2 så kan det likevel være bra nok signaler på andre kanaler.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Er du sikker på at ikke disse artifaktene kommer av dårlig signal? Hvis parabolen står akkurat på grensen til å få bra nok signaler på TV2 så kan det likevel være bra nok signaler på andre kanaler.
    Jeg tror ikke det er dårlig signal. Jeg får i følge dekoderen 100% signalstyrke og 94% signalkavalitet. Er det andre mulige forklaringer?

Vidar

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bildekvalitet

Nå er vel ikke Viasats Pace dekoder kjent for å være akkurat "high end" så jeg tror problemet ditt ligger i dekoderen. Prøv en mer påkostet tuner, du kan bli positivt overrasket. Kvaliteten på mottagerne varierer veldig, ikke minst på Viasats dekodere.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roarr
    Nå er vel ikke Viasats Pace dekoder kjent for å være akkurat "high end" så jeg tror problemet ditt ligger i dekoderen. Prøv en mer påkostet tuner, du kan bli positivt overrasket. Kvaliteten på mottagerne varierer veldig, ikke minst på Viasats dekodere.
    Burde ikke kvaliteten da vært dårlig på alle kanalene eller er det noen som er vanskeligere en andre?

Vidar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •