Kortavgift fjernes på Canal Digital parabol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kortavgift fjernes på Canal Digital parabol

I følge Kampanje så fjernes kortavgiften og legges inn i månedsbeløpet for abbonementet.

Sitat:
    "Forbrukerombudet har lenge arbeidet for å inkludere kortavgiften i månedsprisen. Målet er å gjøre det enklere for forbrukeren å sammenligne tv-tilbud. Canal Digital tar nå det første skrittet, opplyser Forbrukerombudet.
    Vurderer sanksjoner
    Forbrukerombudet jobber nå med et brev til alle aktørene vedrørende kortavgiften. Det vurderes forløpende å benytte sanksjoner for at alle tilbyderne skal inkludere kortavgiften i månedsavgiften, uavhengig av hvilken teknologi som benyttes for å gi forbrukerne tv-signaler."

Vil fjerne kortavgiftene - Medier - Kampanje.com

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    I følge Kampanje så fjernes kortavgiften og legges inn i månedsbeløpet for abbonementet.

Sitat:
    "Forbrukerombudet har lenge arbeidet for å inkludere kortavgiften i månedsprisen. Målet er å gjøre det enklere for forbrukeren å sammenligne tv-tilbud. Canal Digital tar nå det første skrittet, opplyser Forbrukerombudet.
    Vurderer sanksjoner
    Forbrukerombudet jobber nå med et brev til alle aktørene vedrørende kortavgiften. Det vurderes forløpende å benytte sanksjoner for at alle tilbyderne skal inkludere kortavgiften i månedsavgiften, uavhengig av hvilken teknologi som benyttes for å gi forbrukerne tv-signaler."

Vil fjerne kortavgiftene - Medier - Kampanje.com

Vel og bra, da slipper man å få denne utgiften på 1 regning men heller å fordele det utover året...Det virker billigere men det blir neppe noe billigere for oss forbrukere:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk brevet fra CD angående dette i går.

Total pris for Norgespakken var tidligere noe over 150 kroner i måneden inkludert kortavgiften. Nå blir prisen 199 kroner i måneden. Altså en total prisoppgang på nesten 25%.

Til sammenlikning betaler jeg 209SEK per måned for abonnementet jeg har på den svenske familiepakken.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Vel og bra, da slipper man å få denne utgiften på 1 regning men heller å fordele det utover året...Det virker billigere men det blir neppe noe billigere for oss forbrukere:-D
    Kanskje det!?

2002 - Kr 495
    2003 - Kr 495
    2004 - Kr 595
    2005 - Kr 599
    2006 - Kr 698
    2007 - Kr 798
    2008 - Kr 798

Foreløpig i 2009 betaler vi Kr 66,50 pr måned, som tilsvarer Kr 798 pr år.

Det vil si at kortavgiften har gått opp ca 60% siden 2002, men det er kanskje normalt prisstigning for perioden?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen som sier at CD har blitt "billigere", men det skal være enklere å holde oversikten over hva alt egentlig koster.

Selv fikk jeg melding om prisøkning på mitt Viasat-abb. i går, økte med 240 kroner i året (369,- i måneden + kortavgift....)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mentor1
    Det er vel ingen som sier at CD har blitt "billigere", men det skal være enklere å holde oversikten over hva alt egentlig koster.

Selv fikk jeg melding om prisøkning på mitt Viasat-abb. i går, økte med 240 kroner i året (369,- i måneden + kortavgift....)

Det er greit nok, men det alltid passes på å øke prisen samtidig som man legger om et system...jeg synes faktisk at det er høy prisstigning om det stemmer med at det går opp 25% samtidig som kortavgiften inngår i abb,

For min del så kan jeg godt betale kortavgiften 1 gang i året om det blir billigere for meg som forbruker:-D

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream
    Jeg fikk brevet fra CD angående dette i går.

Total pris for Norgespakken var tidligere noe over 150 kroner i måneden inkludert kortavgiften. Nå blir prisen 199 kroner i måneden. Altså en total prisoppgang på nesten 25%.

Til sammenlikning betaler jeg 209SEK per måned for abonnementet jeg har på den svenske familiepakken.
    Merkelig ,jeg har hatt avgiften på hver faktura siden i fjor høst, tror det er 505kr på Entertain pakken hver mnd.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjerner kortavgiften

Det som er morsomt er at vi har betalt kortavgift for 2009, men de "fjerner" den fra 1. juni... Hvis jeg ikke har helt skjev forståelse her så betyr det vel at vi betaler dobbelt for 2009? Ikke bare det, men jeg betalte den avgiften høsten (oktober ca) 2008, og igjen i januar. Nå må jeg altså betale igjen hver måned fra juni.

Glimrende.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Fjerner kortavgiften

Det som er morsomt er at vi har betalt kortavgift for 2009, men de "fjerner" den fra 1. juni... Hvis jeg ikke har helt skjev forståelse her så betyr det vel at vi betaler dobbelt for 2009? Ikke bare det, men jeg betalte den avgiften høsten (oktober ca) 2008, og igjen i januar. Nå må jeg altså betale igjen hver måned fra juni.

Glimrende.
    Har betalt kortavgift hver måned det siste året, Kr 66,50... Nå har jeg vært CD kunde i en god del år, men dette gjøres kanskje anderledes for "nye" kunder med f.eks. bindingstid?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er annerledes for kabel?

/Thomas

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betaler i øyblikket dette for TV fra Canal Digital:

Abonnementsavgift Norgespakken: 50,- / mnd
    Kortavgift: 66.50 / mnd

Totalt: 116.50 / mnd

Fra 1. juni går prisen opp til 199,- / mnd.

Dette er en økning på 71%!!!

=> Oppsigelse

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen prisendring for Family og Entertain.

Så ikke dette før nå men all infoen står i CD Kundenytt for April:
    https://www.canaldigital.no/upload/p...april_2009.pdf

Norgespakken har tidligere totalt kostet 155.50 pr. måned (66.50 er kortavgift , dvs. 89+ 66.50=155.50).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •