Problem med Canal Digital HD motager(sagem)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med Canal Digital HD motager(sagem)

Har akkurat fått i hus HD tuner, av merket sagem.
    En slik en:HD-mottaker - Canal Digital NO

Er veldig fornøyd med HD kanalene,men når jeg skal se på vanlige SD sendinger som er i 4:3 så justerer ikke tuneren programmet til full screen elelr 16:9...Er det noen måte og få den til og gjøre det automatisk?
    Den gamle jeg hadde gjorde det av seg selv så det burde vel denne klare også syns jeg.

Veldig irriterende og måtte trykke på HD knappen på fjernkontrollen hver gang for og få den over i "full screen"'
    Alle tips tas i mot med takk.
    (Resten av utstyret er panasonic pv60 og yamaha rxv1800 i tilfelle det går ann og sette noen innstillinger annerledes på de.)

EDIT:Glemte og spørre om HD PVR mottageren er slik også.Hvis ikke kan det hende det blir en slik istedenfor.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Har akkurat fått i hus HD tuner, av merket sagem.
    En slik en:HD-mottaker - Canal Digital NO

Er veldig fornøyd med HD kanalene,men når jeg skal se på vanlige SD sendinger som er i 4:3 så justerer ikke tuneren programmet til full screen elelr 16:9...Er det noen måte og få den til og gjøre det automatisk?
    Den gamle jeg hadde gjorde det av seg selv så det burde vel denne klare også syns jeg.

Veldig irriterende og måtte trykke på HD knappen på fjernkontrollen hver gang for og få den over i "full screen"'
    Alle tips tas i mot med takk.
    (Resten av utstyret er panasonic pv60 og yamaha rxv1800 i tilfelle det går ann og sette noen innstillinger annerledes på de.)

EDIT:Glemte og spørre om HD PVR mottageren er slik også.Hvis ikke kan det hende det blir en slik istedenfor.
    Du slipper ikke unna med å trykke på HD knappen er jeg redd for. HD boksen uten harddisk husker ikke zoom settingene.

På HDPVR'n går dette mye bedre siden man kan tvinge HDPVR'n til å kjøre fullskjerm ved å trykke på "on demand" knappen og den holder seg slik.

HDPVR gir også mye bedre bildekvalitet på SD kanaler. Også HD kanaler har bedre kvalitet med HDPVR'n. Det med bildekvaliteten er antagelig noe som kan fikses når det evt. kommer ny software siden HDPVR'n hadde like dårlige bilder inntil det kom ny software denne uken.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skuffet!

Har mistet fullstendig oversikten over hvor mange PVR dekodere fra CD jeg har hatt siste halvår,men det må være 4 5 stykker. Bare trøbbel fra ende til annen. Slår seg av når du zapper,feiler når du har programert opptak+++.
    Problemer med å programere opptak,tuner skylder på konflikt mellom opptak på samme tid selv når det ikke er tilfelle. Fikk en ny en senest forrige uke og den er like ille som den forrige om ikke værre. Hvis noen kan anbefale en god tuner med harddisk som kan erstatte denne elendige boksen så vil jeg være takknemelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Watershed
    Har mistet fullstendig oversikten over hvor mange PVR dekodere fra CD jeg har hatt siste halvår,men det må være 4 5 stykker. Bare trøbbel fra ende til annen. Slår seg av når du zapper,feiler når du har programert opptak+++.
    Problemer med å programere opptak,tuner skylder på konflikt mellom opptak på samme tid selv når det ikke er tilfelle. Fikk en ny en senest forrige uke og den er like ille som den forrige om ikke værre. Hvis noen kan anbefale en god tuner med harddisk som kan erstatte denne elendige boksen så vil jeg være takknemelig.
    Jeg var på samme nivå som deg, og hadde (har enda!) en sak i forbrukerombudet om dette. Anbefaler at du prøver programoppdateringen som nå er klar på denne, den fjernet iallefall alle mine irritasjonsmomenter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.Da er nok muligheten stor for at jeg går over til vanlig SD tuner inntil jeg kommer over en HDPVR på bruktmarkedet.Hvis det stemmer at den holder seg på de innstillingene.Oppdaget nå at jeg må jo f#"!% trykke på den knappen etter en reklamepause også!!Slike ting irriterer meg grenseløst!

Som nevnt i en annen post her:anbefal gjerne en god HDPVR boks som ikke har dette problemet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •