Tips: Hvordan få EPG med 1 LNB & CD HDPVR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips: Hvordan få EPG med 1 LNB & CD HDPVR

Hvis man av forskjellige grunner ikke har mulighet for å trekke to kabler til
    CD HDPVR eller kjøpe multiband combiner så fant jeg en utvei for å få EPG til å fungere.

Har brukt en gammel atellitt L-band splitter jeg hadde liggende hvor den ene utgangen har DC "pass" mens den andre har DC blokkering. Har koblet utgangen med DC gjennomsløyfingen til LNB inngang 1 mens det passivt splittede signalet er koblet til LNB inngang 2. Da er det bare å gå til Discovery Science og så kan man laste EPG ved å trykke på "TV guide" knappen.

Andre kanaler man kan gå til før man trykker på "TV guide" er Discovery Civilizations, Discovery Trav&Liv , Nickelodeon, VH1Classic.

Siden HDPVR nå cacher EPG data i minnet så fungerer dette greit etterpå. Usikker på om den klarer å cache alle data i EPG siden det blir ganske mye data. Det er kun når man ønsker å rescanne EPG data man trenger å gå via f.eks. Discovery Science.

Jeg fikk kun trøbbel dersom det ble utført et opptak mens jeg zappet kanaler. Etter å ha gått via Discovery Science og tilbake så måtte jeg sette mottageren i standby og online før den fungerte igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow!

Stilig, aner ikke hvordan du resonnerte deg frem til dette - men tusen takk!

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å vite, men er det bare EPG og mulighet til å ta opp et program mens man ser på et annet man mister med bare en kabel til lnb? Jeg får denne tuneren snart, og det viktigste for meg er tilgang til HD kanalene. Har ikke lyst å strekke enda en kabel ut gjennom husveggen, og klarer meg egentlig godt uten EPG.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdtom
    Greit å vite, men er det bare EPG og mulighet til å ta opp et program mens man ser på et annet man mister med bare en kabel til lnb? Jeg får denne tuneren snart, og det viktigste for meg er tilgang til HD kanalene. Har ikke lyst å strekke enda en kabel ut gjennom husveggen, og klarer meg egentlig godt uten EPG.
    Uten to kabler inn så fungerer muligens ikke timeropptak men det skal gå fint å trykke på record og ta opp programmet du ser på.

Har man ikke mulighet for å trekke to kabler så kan Johansson MULTIBAND KONVERTER være løsningen :
    City Radio og TV Service ***
    (hvertfall dersom kablen er av en normal lengde - dvs. mindre enn 15-20m)

Er sikkert andre butikker som selger denne konverteren men fant linken en en annen post her på Avforum.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •