VELDIG intern kostleser i Dreambox DM800HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VELDIG intern kostleser i Dreambox DM800HD

Heisann!

Inni tuneren min (Dreambox DM800HD) er det en ekstra kortleser på størrelse med et simkort. Faktisk fikk jeg med et kort da jeg kjøpte den, som var slik som simkortene fra Telenor. Du kan putte det inni en hvilken som helst kortleser, eller ta av "perforeringen" og putte det i den lille inni (eller i en telefon - uten at det ville være noen som helst hensikt i å gjøre det...)

Det får meg til å lure: Kan jeg klippe til et CD kort og sette det inni der, og putte viasatkortet rett i boxen? Da slipper jeg den eksterne kortleseren jeg har koblet til i dag...

Noen som har peiling? At det går an å klippe kortet er greit; Jeg kan deretter putte det tilbake i et slikt adapter vi kan kunne kjøpe til gamle mobiltelefoner og bruke det der det er i dag. Spørsmålet er egentlig om det vil virke INNI den, eller om dette er en HELT annen type leser.

Anyone?

Takker for svar!

--T

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en kortleser, og den virker på samme måte som en kortleser, men det kortet du fikk med tuneren må stå i hvis det er en orginal DM800 og ikke en klone. Dette simkortet er del av DM's forsøk på å sikre seg mot at deres programvare blir brukt i klone bokser.
    Uten dette kortet i tuneren kan du i hverste fall risikere at ved flashing av nytt img så blir bootloaderen din slettet. Skal du ha i mer enn et kort er nok Smargo kortleseren som går inn i en av usb portene et mye bedre alternativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må det ALLTID være i, eller kan jeg sette det i den kortleseren som kan brukes uten å skru opp boxen når jeg skal oppdatere den?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg ikke si med sikkerhet, men det ville være naturlig å tro at det blir sjekket minst ved hver oppstart. Jeg ville uansett anbefale at du holder det i tuneren permanent. Vet ikke hvordan det er med din, men i min 800 som jeg fikk i mars i fjor er det lagt smeltelim på leseren slik at den ikke kan åpnes uten å fjerne denne først, jeg tar det som et hint om at de ikke vil at kortet skal taes ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer nok. Ser også i manualen at garantien forsvinner hvis jeg tar ut chip'en. Så da så.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •