Får ikke inn kanaler på KRP-500A mediareceiver m/cam

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke inn kanaler på KRP-500A mediareceiver m/cam

Hei,

Har også postet denne på Pio 9G linken. Men tar sjansen på en dobbelpost her inne, da kanskje mitt problem er noe satelittspesifikt og ikke har noe med mediareceiveren på KRP-A å gjøre (aner ikke)

Håper noen kanskje kan hjelpe. Fikk min 500A i dag. Har problemer med å få inn satelittkanaler via mediareceiveren og ca modul.

Skal prøve å forklare. Satte inn kort og CA modul. Fulgte velkomstmenyen der man skal velge språk etc, for deretter å sette den til å søke kanaler. Da jeg var inne og valgte ”Thor” så la jeg merke til at signalkvaliteten ikke var så bra. Den var rundt 40%, tror jeg. Mens nivå tror jeg stod på rundt 12 (?).

Fikk søkt inn kanaler, men viste seg at det ikke ble så mange. Tror det var totalt +/- 80. Fikk inn TV2 Zebra, NRK og Filmkanalen pluss en del til. Men fikk ikke inn vanlig TV2 bl.a. Fikk heller ikke inn alle Discovery kanaler. (Jeg har Entertainment abonnement forresten, så skal kunne ta inn alt).
    Har 2 cam kort og to programkort i huset. Husker ikke helt hvilke kombinasjoner jeg gjorde, men enten så byttet jeg cam og beholdt programkort, eller så byttet jeg begge og prøvde. Uansett , gjorde et nytt søk og den fant litt over 100 nye kanaler. Men kanalene lå litt her og der og fant ikke TV2 f.eks.

Så drev jeg og søkte og styret litt videre. Husker ikke (er ikke sikker) på hva jeg gjorde. Men uansett, så sitter jeg her nå etter litt prøving og feiling og får 0% i signalstyrke på Thor og nada kanaler. Har sittet lenge og prøvd å finne ut av det, men kommer ingen vei.

Først trodde jeg at det måtte være et brudd eller dårlig kontakt i kabel. Jeg har trukket kabel ut av en vegg og inn en annen vegg pga ny plassering av tv. Men hentet min canal digital boks og koblet den mot tv’en via scart og får inn alle kanaler da med samme antennekabel. Så det kan ikke være grunnen. Tror den var på over 60% signalstyrke (har den ikke fremme nå, da jeg har satt den tilbake). Jeg får uansett inn alt jeg er vant til.

Jeg har plasmaen et annet sted enn forrige tv, så jeg har tatt av den antennepluggen på kabelen, kuttet kabelen med ganske mange meter og skrudd på igjen.

Kan det være noe jeg har gjort her? At den kobbertuppen stikker for langt inn i antenneinngangen på KRP’en, at den er for kort/for lang eller noe annet? Den funker fint på Canal Digital boksen, så kan ikke helt skjønne det heller.

Dersom jeg kjører et kanalsøk nå så bruker den veldig lang tid og finner ingen kanaler (naturlig nok kanskje ettersom signalstyrken står på 0%). Jeg søker fortsatt på Thor.

1.) Kan det være noe galt jeg gjør? I så fall hva?
    2.) Kan det være noe galt med kabelen? (Rart da den funker på annen tuner)
    3.) Kan det være noe galt med kombinasjonen cam kort og CD kort? (Er ikke det rart - skulle en ikke uansett vise ordentlig signalstyrke og at man finner satelitt?)
    4.) Kan det være at det er noe galt med mediareceiveren? (Håper egentlig ikke det, da jeg har ventet på denne i over 1 måned ).

Noen som har noe som helst peil hvor jeg kan begynne å feilsøke og lete hen?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mistenker igrunn at disse mediareciverene har noen dårlige mottakere innebygget eller i samband med dårlig programvare så fungerere det ikke rett å slett .

Ikke første gang jeg hører om disse problemene og jeg vet at her lokalt problemet oppsto at antennen er justert profft og at den fungerer sammen med ordentlige tunere .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Hei,

Har også postet denne på Pio 9G linken. Men tar sjansen på en dobbelpost her inne, da kanskje mitt problem er noe satelittspesifikt og ikke har noe med mediareceiveren på KRP-A å gjøre (aner ikke)

Håper noen kanskje kan hjelpe. Fikk min 500A i dag. Har problemer med å få inn satelittkanaler via mediareceiveren og ca modul.

Skal prøve å forklare. Satte inn kort og CA modul. Fulgte velkomstmenyen der man skal velge språk etc, for deretter å sette den til å søke kanaler. Da jeg var inne og valgte ”Thor” så la jeg merke til at signalkvaliteten ikke var så bra. Den var rundt 40%, tror jeg. Mens nivå tror jeg stod på rundt 12 (?).

Fikk søkt inn kanaler, men viste seg at det ikke ble så mange. Tror det var totalt +/- 80. Fikk inn TV2 Zebra, NRK og Filmkanalen pluss en del til. Men fikk ikke inn vanlig TV2 bl.a. Fikk heller ikke inn alle Discovery kanaler. (Jeg har Entertainment abonnement forresten, så skal kunne ta inn alt).
    Har 2 cam kort og to programkort i huset. Husker ikke helt hvilke kombinasjoner jeg gjorde, men enten så byttet jeg cam og beholdt programkort, eller så byttet jeg begge og prøvde. Uansett , gjorde et nytt søk og den fant litt over 100 nye kanaler. Men kanalene lå litt her og der og fant ikke TV2 f.eks.

Så drev jeg og søkte og styret litt videre. Husker ikke (er ikke sikker) på hva jeg gjorde. Men uansett, så sitter jeg her nå etter litt prøving og feiling og får 0% i signalstyrke på Thor og nada kanaler. Har sittet lenge og prøvd å finne ut av det, men kommer ingen vei.

Først trodde jeg at det måtte være et brudd eller dårlig kontakt i kabel. Jeg har trukket kabel ut av en vegg og inn en annen vegg pga ny plassering av tv. Men hentet min canal digital boks og koblet den mot tv’en via scart og får inn alle kanaler da med samme antennekabel. Så det kan ikke være grunnen. Tror den var på over 60% signalstyrke (har den ikke fremme nå, da jeg har satt den tilbake). Jeg får uansett inn alt jeg er vant til.

Jeg har plasmaen et annet sted enn forrige tv, så jeg har tatt av den antennepluggen på kabelen, kuttet kabelen med ganske mange meter og skrudd på igjen.

Kan det være noe jeg har gjort her? At den kobbertuppen stikker for langt inn i antenneinngangen på KRP’en, at den er for kort/for lang eller noe annet? Den funker fint på Canal Digital boksen, så kan ikke helt skjønne det heller.

Dersom jeg kjører et kanalsøk nå så bruker den veldig lang tid og finner ingen kanaler (naturlig nok kanskje ettersom signalstyrken står på 0%). Jeg søker fortsatt på Thor.

1.) Kan det være noe galt jeg gjør? I så fall hva?
    2.) Kan det være noe galt med kabelen? (Rart da den funker på annen tuner)
    3.) Kan det være noe galt med kombinasjonen cam kort og CD kort? (Er ikke det rart - skulle en ikke uansett vise ordentlig signalstyrke og at man finner satelitt?)
    4.) Kan det være at det er noe galt med mediareceiveren? (Håper egentlig ikke det, da jeg har ventet på denne i over 1 måned ).

Noen som har noe som helst peil hvor jeg kan begynne å feilsøke og lete hen?
    puh... langt dette her.... :-)
    Har du satt LNB voltage til ON ?
    Står den på rett DiSEqC ?
    Står den på LNB Frequency Universal?

Har selv KRP-600A og den drar ned alle kanalene UTEN problemer.
    Tror du har misset litt i oppsettet av sat-tuneren på Pioneer`en.
    Les side 34 i instr.boka. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Jeg mistenker igrunn at disse mediareciverene har noen dårlige mottakere innebygget eller i samband med dårlig programvare så fungerere det ikke rett å slett .

Ikke første gang jeg hører om disse problemene og jeg vet at her lokalt problemet oppsto at antennen er justert profft og at den fungerer sammen med ordentlige tunere .
    Hmmm. Hvis så er tilfelle, så er det veldig kjedelig. En av grunnene til at jeg valgte A istedenfor M, var nettopp mulighet for å bruke satelittuneren på den. Vil til våren sannsynligvis få mulighet til fiber/Altibox. Kommer nok til å ta internett fra fiber, men er usikker på TV. Har hørt litt ymse om kvaliteten. (Blasse bilder på HD kanaler etc).

Canal Digital sin HD PVR er vel den andre muligheten jeg har tenkt på. Men man får jo magesår når man leser om alt tullet med denne, så den tør jeg ikke å ta i hus i skrivende stund.

Egentlig hadde jeg derfor tenkt meg til å utsette avgjørelse om hvilke veivalg jeg skal ta en liten stund. Vente til/om/når CD får ut ny software til sin PVR blant annet. I denne sammenhengen tenkte jeg det var gull å bruke den innebygde tuneren i KRP-A så lenge. Funker den bra, så kan jeg jo bruke den både et år og to, frem til Altibox/CD evt. kommer med bedre alternativer.

Spørsmål:
    Hvis det er mediareceiveren som er dårlig og årsaken til at jeg sliter, hvilke muligheter har jeg da? Jeg kan sjekke om jeg har nyeste firmware, men rent bortsett fra dette. Kan min receiver være en mandags-receiver, slik at jeg kan prøve å få byttet den? (Blir sikkert vanskelig å argumentere for). Hvis det er tuner-hardware som er generelt dårlig på disse, så regner jeg ikke med at Pioneer tar på seg noe ansvar for dette.

Er det da bare å bite i det sure eplet? :cry:

Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    puh... langt dette her....
    Har du satt LNB voltage til ON ?
    Står den på rett DiSEqC ?
    Står den på LNB Frequency Universal?

Har selv KRP-600A og den drar ned alle kanalene UTEN problemer.
    Tror du har misset litt i oppsettet av sat-tuneren på Pioneer`en.
    Les side 34 i instr.boka.
    Hehe….det ble veldig langt gitt. Blir jo lei av meg selv av å lese det nå. Men som du ser så ble dette skrevet nærmere 0330 i natt, og da hadde jeg sittet og revet meg i håret lenge, så frustrasjonen og fortellerviljen tok nok overhånd…:twisted:

Sitter på jobb nå, så husker ikke hva LNB Voltage, DiSEqC og LNB Frequency står på. Noe sier meg at LNB Voltage stod på ”Off” da jeg prøvde på slutten i natt. Feilen kan kanskje ligger her. Når det gjelder DiSEqC og Universal, så valgte jeg ved flere av forsøkene å bruke ”SMATV” som scan type. Står da at tv’en skal scanne og hente alle tilgjengelige kanaler, uavhengig av antenneinnstilling. Så da trenger jeg vel ikke å tenke noe på de innstillingene (?).

MEN: Når det er sagt, så fikk jeg jo inn noen kanaler i begynnelsen. Satt og så 5 min på TV2 Zebra blant annet. Så da må jo det ovennevnte tingene ha stått riktig?? Ellers får man vel ikke inn en dritt, skulle jeg tro (eller tar jeg feil?).

Jeg fikk langt fra inn alle kanaler som jeg skulle ha inn. Signalstyrken var også dårlig (tror den var på 40%).

Problemet nå er at jeg hadde 0% signalstyrke på slutten i går. Første jeg skal prøve når jeg kommer hjem er å sjekke at LNB Voltage står på ”On”. Men ser liksom ikke at jeg kommer noe lenger med dette enn evt. der jeg var da jeg startet i går – med mottak av noen kanaler bare.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det riktignok ikke slik at jeg har snakket med alle som eier KRP-xxxA her i Norge men når man etter å ha byttet fra en tuner til en annen innen få minutter og får problemer med kanaler som ikke gir noe problemer samme hvilket vær det er med denne og det oppstår mosaikk i tilnærmet oppholdsvær med en mediaboks fra Pioneer så vet ikke jeg hvordan man skal svare .

Og hadde det ikke vert for at A kostet mere enn hva jeg hadde råd til om man ser bort fra at M er fritatt for kringkastingslisens som vier tungt her jeg sitter så kunne jeg svart deg enda mere nøyaktig hva som villet skje på mitt oppsett .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det riktignok ikke slik at jeg har snakket med alle som eier KRP-xxxA her i Norge men når man etter å ha byttet fra en tuner til en annen innen få minutter og får problemer med kanaler som ikke gir noe problemer samme hvilket vær det er med denne og det oppstår mosaikk i tilnærmet oppholdsvær med en mediaboks fra Pioneer så vet ikke jeg hvordan man skal svare .

Og hadde det ikke vert for at A kostet mere enn hva jeg hadde råd til om man ser bort fra at M er fritatt for kringkastingslisens som vier tungt her jeg sitter så kunne jeg svart deg enda mere nøyaktig hva som villet skje på mitt oppsett .
    Har du satellittuner, kabelboks eller bakkenettboks er ikke M-modellen heller fritatt for lisens.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .
    Ok. Men problemet mitt på det bittelille jeg så, var ikke mosaikk. Det var mengde kanaler (som ble null til slutt).

Mosaikk i bilde skyldes vel signalstyrke, og dersom jeg hadde sett på de rette kanalene med 40% signalstyrke som jeg hadde først, så hadde jeg sikkert merket dette. KRP-A mediereceiveren må da være mer kresen på signaler enn andre tunere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får inn alt av kanaler på min KRP-600A også. Eneste problemet jeg har er at noen av HD-kanalene bryter opp i mosaikk rett som det er, men jeg forsto at dette skyldes problemer med kanaler med høy symbolrate (30000) (uten at jeg har den villeste idé om hva det betyr )

Problemet slik jeg ser det er at den finner altfor _mange_ kanaler, det gjør det vanskelig å finne de riktige. Men det kan vel ordnes ved å begrense søket til visse frekvenser.
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Har du satellittuner, kabelboks eller bakkenettboks er ikke M-modellen heller fritatt for lisens.
    Selvfølgelig er KRP-xxxM fritatt for kringkastingslisens men det vil ikke si at personen som eier den ikke skal betale lisens om man som du sier har andre bokser men det er ikke alltid saken .

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig er KRP-xxxM fritatt for kringkastingslisens men det vil ikke si at personen som eier den ikke skal betale lisens om man som du sier har andre bokser men det er ikke alltid saken .
    Pr NRK's definisjon er den fritatt ja, da den ikke har TV tuner. Har hat flere runder med NRK på flatskjerm på jobb på møterom. Det holder å få en autorisert installatør til å klemme antennepluggen flat og skrive et papir på at han har gjort det for å slippe lisens.

Endringer er vel imidlertid på gang da NRK har funnet ut at man kan bruke en ekstern tuner/dekoder :-D :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode
    Får inn alt av kanaler på min KRP-600A også. Eneste problemet jeg har er at noen av HD-kanalene bryter opp i mosaikk rett som det er, men jeg forsto at dette skyldes problemer med kanaler med høy symbolrate (30000) (uten at jeg har den villeste idé om hva det betyr )

Problemet slik jeg ser det er at den finner altfor _mange_ kanaler, det gjør det vanskelig å finne de riktige. Men det kan vel ordnes ved å begrense søket til visse frekvenser.
    Fant løsningen på dette på fredag. Viste seg at jeg lagde litt storm i et vannglass, men jeg så bare ikke løsningen der og da, siden det jo funket på CD-tuneren. Var brudd i parabolkabelen. Må ha vært sånn på kanten først, for da fikk jeg inn og så fikk jeg ikke inn....litt om hverandre. Etterhvert ble det helt natta, også på CD-tuneren. En tur på veggen og ny kabel gjorde susen og jeg fikk inn kanalene.

Men jeg sliter også med det samme som deg. Mosaikk på (nesten alle) HD-kanaler. Er dette CAM'en sin feil, eller er det tuneren?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er neppe cammen sin feil, for jeg mener å ha sett at andre bruker samme cam i andre satelittmottakere og får inn HD-kanalene uten mosaikk.

Vil tro (håper ihvertfall) at det er en feil som kan rettes med en FW-oppdatering av TVen.
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har som sagt hatt ute to av mine cam`r til testing på ett KRP-500A opplegg hvor dette var en 3.03 og en 4.00 mens eieren selv har en 5.00 cam selv . Det var ingen forskjell på mengden av mosaikk samme hvilken cam som var i bruk .

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode
    Det er neppe cammen sin feil, for jeg mener å ha sett at andre bruker samme cam i andre satelittmottakere og får inn HD-kanalene uten mosaikk.

Vil tro (håper ihvertfall) at det er en feil som kan rettes med en FW-oppdatering av TVen.
    Det er et kjent problem at enkelte mottagere ikke fungerer med DVB-S2 30MS/s 8PSK 3/4. Totalbitraten på disse transponderene er 66.8Mbps mens kravet til common interface standarden er at den skal støtte 58Mbps. Det er common interface porten en CAM plasseres i,

Det kan derfor være både CAM'er og mottagere som sliter med såpass høye bitrater. For mottagere med innebygget kortleser (som f.eks. CD's HD mottagere) er ikke dette noe problem siden de ikke benytter common interface. En normal artifakt er blokking/mosaikk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •