Mange feil med Canal Digital sin HD PVR 101-ST

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 48
    Newcomer ajugland sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mange feil med Canal Digital sin HD PVR 101-ST

Jeg opererer med 86 i styrke som tilsvarer ca 40% og bruker bare en parabolkabel tilkoblet for øyeblikket.

Oppdagede feil og irritasjonsmoment på Canal Digital sin ”HD PVR 101 ST” mottaker:
    • Mottakeren bruker 34 sekunder på å starte når det ikke er noen feil.
    • Når man slår på mottakeren skjer det veldig ofte at den starter opp med feilmeldingen” Problems receiving the signal”. Så må man gjerne restarte for å få signal.
    • Mottakeren fryser veldig ofte og selv etter man restarter slår den seg av igjen automatisk. Selv etter 1 time med kontinuerlig restarting og samtidig ut og inn med strømkontakt så virker ikke dette. Trikset jeg da bruker er å la mottakeren starte uten coax kabel fra parabol for så å sette inn kabel igjen når den har startet opp. Da kommer bildet tilbake og mottakeren slår seg ikke av.
    • Avspilling av opptak blir avbrutt når nytt opptak igangsettes i bakgrunnen.
    • Om ikke jeg har mottakeren på den kanalen opptaket skal skje så vil det aldri skje noe opptak. Mottakeren bytter nemlig ikke til den kanalen opptaket skal skje på.
    • HDMI 5.1 lyd mangler. Må hente ut 5.1 lyd med separat coax på s/p DIF utgangen.
    • Opptak som fungerer skjer bare 50% av gangene. Med dette mener jeg at når jeg skal spille av opptak så stopper avspillingen etter 6 sekunder når lydsporet vanligvis trer inn. Når dette ikke skjer så stopper opptaket. For å komme seg rundt dette har jeg jo selvfølgelig et triks til dette også. Når avspillingen er fryst på denne måten må man bytte lydspor til polsk eller et annet språk ved å trykke på settings knappen og avspillingen fortsetter på polsk. La den gå i noen sekunder på polsk eller et annet språk før man så bytter tilbake til engelsk eller norsk. Da vil som regel avspillingen av opptaket fortsette på det valgte språket.
    • Når hardisken begynner å fylle seg over 50% tar det ofte mellom 3-10 sekunder å bla igjennom hvert opptak. (Trykke 5 ganger og det skjer noe 3-10 sekunder senere).
    • Kan ikke slå av TVen med kontrollen.

Leser kommentarer i Teknofil Nr1 2009 s 58-59 sier de også dette:
    • Dårlig bilde, SD og HD kanaler.
    • Maskinen låser seg og må restartes.
    • EPG kun 47 timer frem.
    • Avspilling av gammelt opptak blir avbrutt ved oppstart av nytt opptak ”i bakgrunnen”.
    • HDMI lyd mangler 5.1 lyd.
    • Resume fungerer ikke dersom man trykker exit/back ved avspilling av opptak, kun dersom man trykker stop.
    • For høy hastighet på viften.
    • Fjernkontroll som ikke virker godt sammen med lcd/plasma skjerm i rommet.
    • Tungvindt å slette ett opptak om gangen.
    • Treg oppstart

Teknofil Nr1 2009 s 58-59 mener dette bør forventes:
    • Serieopptak
    • EPG matrisevisning
    • Pass through av bilde via HDMI for å overlate skaleringsjobb til receiver eller tv.
    • Mangler sleep timer.
    • PIP
    • 5.1 lyd via HDMI.

Jeg gikk til expert med dette og får nå tilsendt en ny i posten i fra Canal Digital. En kamerat av meg har også hatt mye problemer med PVR 101 st mottakeren og Canal Digital har svart med å sende tilsammen 4 nye mottakere bare på noen få mnder. Blir aldri feilene rettet?Er jeg for optimistisk av å tro at alt vil bli fiksa ved neste oppdatering? Hvorfor har jeg ikke fått en eneste oppdatering siden 19 Januar?

Jeg får heller ikke pengene tilbake siden jeg kjøpte den 19 Januar 2009.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke her du skal klage, du skal klage i forbrukerrådet, og send gjerne en kopi til mediene, TV2, NRK, evt andre medier, om du ønsker å lage oppstyr.

Jeg har klaget min inn til Forbrukerrådet. Dette er lavmål fra ende til annen. Om bare ALLE som klager her hadde gjort det til Forbrukerrådet istedenfor, så hadde kanskje CD reagert og gjort noe med det. Så langt er det så lite klager, at det ikke blir noe reaksjon på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du sikkert vil lese litt rundt her så har vel endel av oss andre ventet på en oppdatering siden i fjor på denne tiden :/

Som Kutch sier, bare klag alt du kan...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ajugland
    • Om ikke jeg har mottakeren på den kanalen opptaket skal skje så vil det aldri skje noe opptak. Mottakeren bytter nemlig ikke til den kanalen opptaket skal skje på.
    Koble til begge kablene så retter forhåpentligvis denne feilen seg.

Mottakeren velger først å ta opp fra den tuneren du ikke ser på. Og siden du ikke har tilkoblet den andre kabelen, så kan den ikke ta opp fra denne tuneren. og må ta opp fra den du ser på.

Når du har koblet til begge tunerene, så tar mottakeren opp på den du ikke ser på. Dersom den er satt til å ta opp to programmer samtidig vil du få beskjed om at den bytter kanal til den andre du tar opp fra.

Men de andre feilene er jeg enig med deg. Når jeg klager på feilene, så vil CanalDigital at jeg skal ringe dem slik at de tjener ennå mer penger (dyrt telefonnummer). Sist kostet det meg over 20 kr uten at feilen ble rettet (oppdatering av programmvare er ennå ikke ferdig utviklet). Så hvis jeg skulle ringt dem hver gang blir telefonutgiftene større enn TV-abonnementet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ajugland
    [B]

[...]

Teknofil Nr1 2009 s 58-59 mener dette bør forventes:
    • Serieopptak

[...]
    Det er utrolig mye tull med boksen, men den gjør da serieopptak, daglige eller ukentlige. Riktignok ikke fra EPG dersom det er det som etterspørres, men dog.

Jeg synes forøvrig ikke bilde er så galt heller, men det er kanskje bare jeg som ikke vet at jeg "egentlig" burde være misfornøyd med bildet også

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ment som advarsel til de som kjøper

Sitat Opprinnelig postet av Kutch
    Det er ikke her du skal klage, du skal klage i forbrukerrådet, og send gjerne en kopi til mediene, TV2, NRK, evt andre medier, om du ønsker å lage oppstyr.

Jeg har klaget min inn til Forbrukerrådet. Dette er lavmål fra ende til annen. Om bare ALLE som klager her hadde gjort det til Forbrukerrådet istedenfor, så hadde kanskje CD reagert og gjort noe med det. Så langt er det så lite klager, at det ikke blir noe reaksjon på det.
    Ment som advarsel, men mottakeren er faktisk så dårlig at jeg vil klage til forbrukerrådet også. Takk for tipset.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gundog
    Det er utrolig mye tull med boksen, men den gjør da serieopptak, daglige eller ukentlige. Riktignok ikke fra EPG dersom det er det som etterspørres, men dog.

Jeg synes forøvrig ikke bilde er så galt heller, men det er kanskje bare jeg som ikke vet at jeg "egentlig" burde være misfornøyd med bildet også
    ok. Jeg personlig syns at bildet varierer fra hver eneste sending på HD kanalene. BBC sine natursendinger om jorda er helt fantastisk. Da merker jeg virkelig at 100hzen slår inn når det panoreres forbi fyrtårn osv. Har ikke hatt noe å sammenligne med så kan egentlig ikke uttale meg på det området, men har blueray og det er i alle fall en helt annen verden. Spesielt på "I am a legend".

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kontaktet Canal Digital om nettop den nye oppdateringen, de sier bare at det skal skje når den er avslått. Jeg kjøpte den temmelig sent og forventet egentlig en oppdatering med en gang jeg hadde plugget den inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feilene kjent siden oktober 2007

Hvis du forventet å få en bug-fix på denne nå, er det bare å stille seg i køen (bakerst )

Boksen har vært på markedet siden oktober 2007 (i sverige), og de som kjøpte da venter fortsatt på bug-fixen som "kommer snart".

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Momagel
    Hvis du forventet å få en bug-fix på denne nå, er det bare å stille seg i køen (bakerst )

Boksen har vært på markedet siden oktober 2007 (i sverige), og de som kjøpte da venter fortsatt på bug-fixen som "kommer snart".
    Serøst? Så jeg overdrev ikke når jeg skrev til forbrukerådet att det hadde pågått ett år med å få tak i oppdatering. Er i kontakt med dem nå, må bare finne riktig kanal i forbrukerådet. Ser ut til at forbrukerrådet krever at selgeren må avvise klagen for at vi skal kunne klage til forbrukerådet. De avviser jo ikke, men fortsatt alt for dårlig. Her må jeg ta tak.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste oppdatering på denne boksen er 1.4.1a som kom 2008.03.05, om det er mai eller mars er jeg usikker på. Tror det var mars, noen som husker?

Beskrivning - Canal Digital SE

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde litt lyst på denne boksen, men tenkte jeg skulle gå inn hit og titte litt først. Nå skjønner jeg at det var lurt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Momagel
    Siste oppdatering på denne boksen er 1.4.1a som kom 2008.03.05, om det er mai eller mars er jeg usikker på. Tror det var mars, noen som husker?

Beskrivning - Canal Digital SE
    Det var i mars...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er dette satelitt tuneren dette? for kommer ny firmware før påske

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alkoholen
    er dette satelitt tuneren dette? for kommer ny firmware før påske
    Hvor har du dette fra?
    Jeg fikk beskjed i går fra CanalDigital at "Oppdateringen er desverre ikke ferdig utviklet enda, og når den kommer har vi ikke noe svar på per dags dato".
    Og at annen info at den skulle komme i mars var "feil informasjon"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi snakket med CD i dag, og det ble hevdet at de hadde "flydd inn" folk fra Sagem som jobbet med dette i Oslo nå. Derfor hadde personen tro på at oppdateringen "kunne" komme denne måneden.

Vi får se...

I mellomtiden har den lille boksen fra ******* sluttet å vise HD-kanalene og ber meg sjekke antennen. Resetter hele greia og ser om den blir snill.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Vi snakket med CD i dag, og det ble hevdet at de hadde "flydd inn" folk fra Sagem som jobbet med dette i Oslo nå. Derfor hadde personen tro på at oppdateringen "kunne" komme denne måneden.
    Dette virker svært usannsynlig. Vi snakker om softwareutviklere som normalt sitter i Frankrike og programmerer i sitt vanlige miljø. Hvorfor i all verden skulle man frakte disse til Oslo for å sitte der og programmere? Kunder i Sverige fikk jo denne boksen lenge før oss i Norge. Sitter det da noen fra Sagem og programmerer i Sverige også? Neppe...

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min frustrasjon er også i en annen tråd, men kan jo repetere siste samtale med CD kundeservice.

Dette er hd pvr tuner nr 2 fra CD, kontaktet dem angående samme problem som min forrige tuner, dvs slår seg av, stopper i avspilling, lyd forsvinner, epg oppdateres ikke alltid m.m.

Fikk til svar at de ikke ville sende ut ny tuner før jeg hadde prøvd å kjøre component i stedet for hdmi. Da det var mulig at tv'en sin hdmi og tuner sin hdmi ikke var kompatible med hverandre. (til opplysning har jeg en samsung LE40A656).

Kan ikke forstå at hdmi har noe med at boksen slår seg av og hvorfor har ikke andre fått dette svaret fra CD? Sa at jeg ikke hadde tro på dette, ble da kreditert 150 kroner. Har xbox360 tilkoblet component inngangen, noen andre som gidder å prøve "componentløsningen".

Spurte også om oppdateringen, men den hadde damen ikke peiling på når kom, bare at den kom snart og at det hele tiden forgikk oppdateringer!?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bekreftet av brukere i annen tråd på dette forum at component tilkobling kan eliminere en del problemer. Det er altså definitivt en del av disse problemene som skyldes HDMI inkompatibilitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Min frustrasjon er også i en annen tråd, men kan jo repetere siste samtale med CD kundeservice.

Dette er hd pvr tuner nr 2 fra CD, kontaktet dem angående samme problem som min forrige tuner, dvs slår seg av, stopper i avspilling, lyd forsvinner, epg oppdateres ikke alltid m.m.

Fikk til svar at de ikke ville sende ut ny tuner før jeg hadde prøvd å kjøre component i stedet for hdmi. Da det var mulig at tv'en sin hdmi og tuner sin hdmi ikke var kompatible med hverandre. (til opplysning har jeg en samsung LE40A656).

Kan ikke forstå at hdmi har noe med at boksen slår seg av og hvorfor har ikke andre fått dette svaret fra CD? Sa at jeg ikke hadde tro på dette, ble da kreditert 150 kroner. Har xbox360 tilkoblet component inngangen, noen andre som gidder å prøve "componentløsningen".

Spurte også om oppdateringen, men den hadde damen ikke peiling på når kom, bare at den kom snart og at det hele tiden forgikk oppdateringer!?
    bare til å ringe igjen i morgen og snakke med en ny person. Synes forøvrig 150kr var ganske slett. Jeg har fått kreditert stort sett hele høsten (fra august) + 500kr til ny fjernkontroll og 200kr til komponentkabler.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •