Mange feil med Canal Digital sin HD PVR 101-ST - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Newcomer ajugland sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feilopptak

Sitat Opprinnelig postet av GeCcO
    Har vært veldig skeptisk til denne og ble ikke veldig imponert over lesning på nettet etter oppdateringen. Men mitt spørsmål er så enkelt som; funker pvr-funksjonen med denne? Går det ann å ta opp programmer og se disse i etterkant uten problemer? Eller er det slik at man sannsynligvis ender opp med 50% feilopptak/korrupte opptak/ikke startet opptak osv. ?
    Jeg har ikke tatt opp så mange programmer med den nye PVR oppdateringen.

På den gamle versionen har 50% av opptakene være korrupte med tanke på lydporet. Likevel har jeg klart å komme rundt dette på en metode jeg har beskrevet tidligere så det har bare vært 3 opptak av 100 som jeg ikke har klart å se i det hele tatt uten triksing.

Etter noe prøving,feiling og lesing på forum har jeg funnet ut at dette kan være et kompabilitetsproblem med TVet mitt Samsung LE40A676 og noen andre Samung Tver. Vet ikke hvor mange dette gjelder for, men vet at det eksisterer en slik feil hos noen andre også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med fjernkontrollen?

Har hatt HD PVR 101-ST siden nyttår og er generelt fornøyd.
    Ja, den er tidvis treeeg, men ok. Greia er dette:

Fjernkontrollen har sluttet å virke...:-|
    Har byttet batteri (selv om jeg vet at batteri skal vare lengre enn 4 mnd). Ser på mottakeren at det blinker grønt når jeg trykker ned en av knappene på fjernkontrollen. Men ingenting skjer.

Ringer CD i morra. Noen andre som har opplevd dette problemet?

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Svar fra kundeservice, anng.tunere

Hei, jeg er fersking her, men har fulgt med i det "skjulte"
    Sendte inn spm til CD, som jeg tenkte kunne være av interesse for andre.

Hei jeg er parabolkunde hos dere, og har vært fornøyd med det. Det jeg lurer på er hvorfor dere risikerer å miste så mange kunder
    > p.g.a dårlige tunere. Jeg har selv ikke tort å bytte etter den massive negative "bloggingen" på div. fora.
    >
    > Jeg innvesterte for mange år siden i en Force tuner med PVR, og husker veldig godt de software problemene som var på denne første tiden. Men, dette ble tatt "tak i", og det ble en tuner med et oppsett, som var forutt for sin tid.
    > Det er slutt på den tiden da de fleste klarte seg med "middelmådig" utstyr. Kundene krever mer, og er blitt mer opplyste.
    >
    > Nå kommer også fiber som en stor konkurent, og jeg håper for deres del at ting blir tatt tak i, ellers tror jeg at mange vil velge
    > å "konvertere".
    >
    > Det føles så unødvendig at et ellers bra selskap, skal kanskje slite p.g.a feil sammarbeidspartner på tunere!
    >
    >
    > Håper dette kan videreformiddles til noen som tar avgjørelser hos dere, og ikke bare et "svada svar" fra en innleid kundekonsulent, men
    > det er vel for mye forlangt?
    >
    Hei

Først vil vi få sagt at vi er helt enig med deg i at Sagem dekoderene ikke er bra nok slik de er idag..

Årsaken til at Sagem ble valgt kan vi ikke gå i detalj på, men mulighet til å levere stort kvantum raskt av et produkt som møter våre sikkerehetskrav opp imot piratkortvirksomhet/spredning av digitalt innhold, lå nok sterkt til grunn.

Dessverre har vi erfart at det tar lengre tid å få en god nok software enn forventet/lovet , og derfor har vi allerede i vinter begynt arbeidet med å få andre produsenter inn i bildet. Dessverre er dette noe som tar litt tid, men vi regner med at vi iløpet av 2010 vil komme med flere alternativer fra 2-4 andre produsenter. Det være seg både rene hd dekodere samt hd pvr dekodere etc..

Nå skal det sies at det ikke er smertefritt på hd /hd pvr dekoderfronten for våre konkurrenter heller..
    Vi er daglig i dialog med montører som til dels mener det er mer problemer på Pace sin modell enn på Sagem dekoderen vår...men det kommer vel ann på øyet som ser kanskje ..samt hvor heldig man er med signaler/tv-modell etc..

Det vi i allefall ønsker å formidle til deg er at vi er fullstendig klar over saken og jobber (har jobbet) på spreng med både å bygge en ny software selv fra bunnen av, samt gjøre klart for andre leverandører.

Vi både håper og tror du vil se store forbedringer i 2010, både på nåværende produkt, men også på nye kommende produkt!

Med vennlig hilsen

Åsmund S
    Kundeservice
    Canal Digital Norge AS
    Telefon: 06090

Da er det kanskje "håp i hengende snøre"? Blir spennende å se hva som kommer!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si det var overraskende at du fikk et svar med slike innrømmelser. De fleste som kontakter CD ang. at de har feil på mottakeren får beskjed om at det nesten ikke er feil på dem og at akkurat "du" har vært uheldig (selv etter å ha byttet tuner flere ganger).

Skal bli spennende å se hvilke andre produsenter de får inn. Personlig mener jeg de burde satse på Samsung. Den gode gamle DSR9500 de leverte var jo av topp kvalitet. Får de freshet opp menyene og lagt inn HD- og PVR-støtte i en slik boks må det bli bra.

Men personlig er jeg glad så lenge Dreamboxen fortsatt klarer å ta i mot signalene fra CD og Viasat.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enkelte kanaler blir bare borte

Dette er ørtende gangen det skjer, for en tid tilbake så forsvant TV2 fra kanalista som jeg hadde laget. (Favoritter)
    Nå har det samme skjedd igjen med TV3, hva er grunnen til dette?

Hadde ikke vært noe problem bare en kunne lagt til kanalen igjen på samme plassen som den var, legger jeg til en kanal nå havner den sist i lista. Noe som er vanvittig irriterende, skal det ikke være mulig å få lagt til en kanal på den plassen en selv vil uten å måtte lage lista helt ifra starten av?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Dette er ørtende gangen det skjer, for en tid tilbake så forsvant TV2 fra kanalista som jeg hadde laget. (Favoritter)

Hadde ikke vært noe problem bare en kunne lagt til kanalen igjen på samme plassen som den var, legger jeg til en kanal nå havner den sist i lista. Noe som er vanvittig irriterende, skal det ikke være mulig å få lagt til en kanal på den plassen en selv vil uten å måtte lage lista helt ifra starten av?
    TV2 byttet transponder tidligere. TV3 og mange andre kanaler har flyttet fra Thor3/5 til Thor6 denne uka. Det er ikke mulig å beholde favorittkanalene når en SD kanal bytter transponder. Det er ikke en feil i HDPVR'n at kanalen forsvinner fra favorittlisten.

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec

Du må trykke på "sett inn" i stedet for "legg til" Da plasserer du den hvor du vil 8)

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av ajugland
    Jeg opererer med 86 i styrke som tilsvarer ca 40% og bruker bare en parabolkabel tilkoblet for øyeblikket.

Oppdagede feil og irritasjonsmoment på Canal Digital sin ”HD PVR 101 ST” mottaker:
    • Mottakeren bruker 34 sekunder på å starte når det ikke er noen feil.
    • Når man slår på mottakeren skjer det veldig ofte at den starter opp med feilmeldingen” Problems receiving the signal”. Så må man gjerne restarte for å få signal.
    • Mottakeren fryser veldig ofte og selv etter man restarter slår den seg av igjen automatisk. Selv etter 1 time med kontinuerlig restarting og samtidig ut og inn med strømkontakt så virker ikke dette. Trikset jeg da bruker er å la mottakeren starte uten coax kabel fra parabol for så å sette inn kabel igjen når den har startet opp. Da kommer bildet tilbake og mottakeren slår seg ikke av.
    • Avspilling av opptak blir avbrutt når nytt opptak igangsettes i bakgrunnen.
    • Om ikke jeg har mottakeren på den kanalen opptaket skal skje så vil det aldri skje noe opptak. Mottakeren bytter nemlig ikke til den kanalen opptaket skal skje på.
    • HDMI 5.1 lyd mangler. Må hente ut 5.1 lyd med separat coax på s/p DIF utgangen.
    • Opptak som fungerer skjer bare 50% av gangene. Med dette mener jeg at når jeg skal spille av opptak så stopper avspillingen etter 6 sekunder når lydsporet vanligvis trer inn. Når dette ikke skjer så stopper opptaket. For å komme seg rundt dette har jeg jo selvfølgelig et triks til dette også. Når avspillingen er fryst på denne måten må man bytte lydspor til polsk eller et annet språk ved å trykke på settings knappen og avspillingen fortsetter på polsk. La den gå i noen sekunder på polsk eller et annet språk før man så bytter tilbake til engelsk eller norsk. Da vil som regel avspillingen av opptaket fortsette på det valgte språket.
    • Når hardisken begynner å fylle seg over 50% tar det ofte mellom 3-10 sekunder å bla igjennom hvert opptak. (Trykke 5 ganger og det skjer noe 3-10 sekunder senere).
    • Kan ikke slå av TVen med kontrollen.

Leser kommentarer i Teknofil Nr1 2009 s 58-59 sier de også dette:
    • Dårlig bilde, SD og HD kanaler.
    • Maskinen låser seg og må restartes.
    • EPG kun 47 timer frem.
    • Avspilling av gammelt opptak blir avbrutt ved oppstart av nytt opptak ”i bakgrunnen”.
    • HDMI lyd mangler 5.1 lyd.
    • Resume fungerer ikke dersom man trykker exit/back ved avspilling av opptak, kun dersom man trykker stop.
    • For høy hastighet på viften.
    • Fjernkontroll som ikke virker godt sammen med lcd/plasma skjerm i rommet.
    • Tungvindt å slette ett opptak om gangen.
    • Treg oppstart

Teknofil Nr1 2009 s 58-59 mener dette bør forventes:
    • Serieopptak
    • EPG matrisevisning
    • Pass through av bilde via HDMI for å overlate skaleringsjobb til receiver eller tv.
    • Mangler sleep timer.
    • PIP
    • 5.1 lyd via HDMI.

Jeg gikk til expert med dette og får nå tilsendt en ny i posten i fra Canal Digital. En kamerat av meg har også hatt mye problemer med PVR 101 st mottakeren og Canal Digital har svart med å sende tilsammen 4 nye mottakere bare på noen få mnder. Blir aldri feilene rettet?Er jeg for optimistisk av å tro at alt vil bli fiksa ved neste oppdatering? Hvorfor har jeg ikke fått en eneste oppdatering siden 19 Januar?

Jeg får heller ikke pengene tilbake siden jeg kjøpte den 19 Januar 2009.

Mange har problemer med denne og mange har ikke,,,jeg har to og de fungerer utmerket på alle måter...så lenge de er koblet til med 2 coax fra parabol...i 2009 kom det to oppdateringer...den første ga bl. a. 5.1 lyd via HDMI....den andre serieopptak på noen kanaler...man kan søke etter oppdatering...i menyen
    men de trenger mye luft rundt seg....kommer vel en ny tuner i løpet av 2010

PS: Mim styrke er ca 170 på begge to....riktig innstilt parabol gjort av proffer hjelper......
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •