Mange feil med Canal Digital sin HD PVR 101-ST - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ein
    Hvor har du dette fra?
    Jeg fikk beskjed i går fra CanalDigital at "Oppdateringen er desverre ikke ferdig utviklet enda, og når den kommer har vi ikke noe svar på per dags dato".
    Og at annen info at den skulle komme i mars var "feil informasjon"

fikk dette fra canal digital, og jeg tror nok det stemmer... får håpe og se hva som skjer, har forsåvidt ikke hatt noe problem med min tuner utenom at det er tungvindt å skru den av og på!?!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DinSide har sak på forsiden

Newcomer ajugland sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI ikke kompatibel med TV

Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Min frustrasjon er også i en annen tråd, men kan jo repetere siste samtale med CD kundeservice.

Dette er hd pvr tuner nr 2 fra CD, kontaktet dem angående samme problem som min forrige tuner, dvs slår seg av, stopper i avspilling, lyd forsvinner, epg oppdateres ikke alltid m.m.

Fikk til svar at de ikke ville sende ut ny tuner før jeg hadde prøvd å kjøre component i stedet for hdmi. Da det var mulig at tv'en sin hdmi og tuner sin hdmi ikke var kompatible med hverandre. (til opplysning har jeg en samsung LE40A656).
    Jeg prøvde med komponent på opptak som ellers fryser med HDMI og da gikk avspillingen uten problemer. Jeg har samsung LE40A676. Ingenting overasker meg lengre. Må bare le.

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ajugland
    Jeg prøvde med komponent på opptak som ellers fryser med HDMI og da gikk avspillingen uten problemer. Jeg har samsung LE40A676. Ingenting overasker meg lengre. Må bare le.
    Utrolig! Dette må da ordnes i en patch skulle man tro? greit at man kan le, men her i gården gråter jeg mest over CD!:cry:

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært TV'er som ikke har vært 100% bakoverkompatible med HDMI.1.1.

Slik jeg forstår det så fikser Samsung dette på enkelte TV'er ved å utføre en service . Noen har også fått softwaren på CD slik at TV'n kan oppgraderes selv.
    Leste også et sted at noen fikk hele servicen gratis inkludert frakt bortsett fra de som har kjøpt paralellimportert TV på f.eks. Komplett.no

Dette gjaldt M8, F8 og F9 modellene fra Samsung. Om det gjelder andre modeller skal jeg ikke påstå.

Se meldinger på diskusjon.no (spesielt meldingen postet 30/11-2007 : 07:38 :
    Canal Digital HD og Samsung M86 - Forum - Diskusjon.no

Det er også en liknende diskusjon på :
    forum.hjemmekino.no • Se emne - Samsung + Canal Digital HD + HDMI

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo forsøke å gjøre en firmware oppgradering til TV'en hvis du ikke allerede har gjort det

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering av firmware

Sitat Opprinnelig postet av gundog
    Du kan jo forsøke å gjøre en firmware oppgradering til TV'en hvis du ikke allerede har gjort det
    Oppdaterte firmware nå på LE40A676, men avspillingen fryser fortsatt. Jeg tror ikke det er samsung sin feil. Er bare CD PVR 101 ST som ikke holder mål. Katrine sørland burde kåre den til årets styggeste PVR.

Oppdatering av LE40A676 var vrient og for de som ikke får det til kan gå her http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1169199

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er det kommet ny oppdatering

Går automatisk for de som har i to kabler. De som har i en må til denne linken 24. mars 2009 - Canal Digital NO

Det tar 5 min og oppdatere.

Jeg kjører bare med en kabel og Samsung LE40A676 med nyeste firmware:

Forbedrede feil:
    • HDMI 5.1 lyd mangler ikke lengre. Må ikke hente ut 5.1 lyd med separat coax på s/p DIF utgangen.
    • Bedre grensesnitt(ser penere ut).
    • Når hardisken begynner å fylle seg over 50% tar det ikke lengre mellom 3-10 sekunder å bla igjennom hvert opptak. Å skifte mellom opptak skjer momentant.
    • Gamle opptak fryser ikke lengre når man starter avspilling.

Uforbedrede feil:
    • Mottakeren bruker 34 sekunder på å starte når det ikke er noen feil.
    • Avspilling av opptak blir avbrutt når nytt opptak igangsettes i bakgrunnen.
    • Om ikke jeg har mottakeren på den kanalen opptaket skal skje så vil det aldri skje noe opptak. Mottakeren bytter nemlig ikke til den kanalen opptaket skal skje på.

Ny feil:
    • Viser bare programmer i TV guide maks to timer frem i tid.:twisted: (dette skal være forbedret for de som har to kabler plugget i)

Uvisst om er forbedret(må prøves ut over en periode):

• Mottakeren fryser veldig ofte og selv etter man restarter slår den seg av igjen automatisk. Selv etter 1 time med kontinuerlig restarting og samtidig ut og inn med strømkontakt så virker ikke dette. Trikset jeg da bruker er å la mottakeren starte uten coax kabel fra parabol for så å sette inn kabel igjen når den har startet opp. Da kommer bildet tilbake og mottakeren slår seg ikke av.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottakeren bruker ikke lengre 34 sekunder på å starte når det ikke er noen feil.Hardisken slår seg ikke av i standby og bruker derfor bare 3 sekunder på å starte opp igjen. Hvordan slår man den helt av?:neutral:
    Hei!

Vil det si at vifta går også? Eller at disken har aktivitet? Jeg er oppdratt til å slå av utstyr jeg, med tanke på brannsikkerhet og slikt - så føler meg ikke trygg hvis ikke dingser kan skrus "mest mulig" av.

mvh Ignite

EDIT: PVR`en spinner ned disken og går i klokkestilling når den ikke er programmert for opptak. Helt greit.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny feil:
    • Viser bare programmer i TV guide maks to timer frem i tid.:twisted:

Uvisst om er forbedret(må prøves ut over en periode):

• Mottakeren fryser veldig ofte og selv etter man restarter slår den seg av igjen automatisk. Selv etter 1 time med kontinuerlig restarting og samtidig ut og inn med strømkontakt så virker ikke dette. Trikset jeg da bruker er å la mottakeren starte uten coax kabel fra parabol for så å sette inn kabel igjen når den har startet opp. Da kommer bildet tilbake og mottakeren slår seg ikke av.
    Siden du bare har EPG 2 timer fram i tid så skyldes det at du ikke har koblet til begge LNB inngangene. Med kun en LNB tilkoblet får du nå kun "now and next" EPG.

HDPVR'n har nå en smartere løsning for å innhente EPG fra den tuneren som ikke benyttes til kanalen man ser på ser det ut til. Om det kan forklare ustabil mottager vet jeg ikke men om mottageren forsøker å lese EPG og annen data i bakgrunnen fra tuner2 så vil den muligens bli litt stresset når den ikke finner data....? Blir selvfølgelig gjetning.
    Har selv kun en LNB tilkoblet og opplever ingen frysninger osv.

Selv syns jeg den store forbedringen i bildekvalitet på SD og HD
    er den beste og absolutt viktigste oppdateringen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [B]
    Jeg kjører bare med en kabel og Samsung LE40A676 med nyeste firmware:

Uforbedrede feil:

• Avspilling av opptak blir avbrutt når nytt opptak igangsettes i bakgrunnen.
    • Om ikke jeg har mottakeren på den kanalen opptaket skal skje så vil det aldri skje noe opptak. Mottakeren bytter nemlig ikke til den kanalen opptaket skal skje på.
    Er vel ikke helt riktig å kalle dette en feil da du kjører med bare 1 kabel?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fungerer en del bedre med to LNBer antar jeg.

Sitat Opprinnelig postet av apekatt
    Er vel ikke helt riktig å kalle dette en feil da du kjører med bare 1 kabel?
    Nei, men synes likevel det burde gått ann å fått det til. Er jo bare en software endring som skal til.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppstart

Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Hei!

Vil det si at vifta går også? Eller at disken har aktivitet? Jeg er oppdratt til å slå av utstyr jeg, med tanke på brannsikkerhet og slikt - så føler meg ikke trygg hvis ikke dingser kan skrus "mest mulig" av.

mvh Ignite

EDIT: PVR`en spinner ned disken og går i klokkestilling når den ikke er programmert for opptak. Helt greit.

Ja både hardisk og vifte sto på selv om jeg slo av.

Fikk en ny PVR i posten nå og sendte den gamle tilbake og på denne slår den seg av på den gamlemåten med ny oppdatering. Var vel bare noe galt med den andre mottakeren min.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men synes likevel det burde gått ann å fått det til. Er jo bare en software endring som skal til.
    helt enig...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [B]
    Forbedrede feil:
    • HDMI 5.1 lyd mangler ikke lengre. Må ikke hente ut 5.1 lyd med separat coax på s/p DIF utgangen.
    Er du sikker på dette?
    Jeg har aktivert "Hjemmekino" og samtlige språk er satt til norsk. Jeg får da vanlig lyd på alle vanlige kanaler, men når jeg går inn på Discovery HD og de andre 5.1-kanalene kommer det ikke noe lyd fra disse i det hele tatt. Akkurat slik som før oppdateringen...

For meg virker det heller ikke som om de har prøvd å fikse det. I den nye og oppdaterte brukermanualen deres står det følgende under Feilsøking:

Ingen lyd i HJEMMEKINO-modus på visse kanaler.
    • Sjekk at du har koblet til forsterkeren for hjemmekino
    ved å bruke S/PDIF-audioutgangen.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vanillaice
    Er du sikker på dette?
    Jeg har aktivert "Hjemmekino" og samtlige språk er satt til norsk. Jeg får da vanlig lyd på alle vanlige kanaler, men når jeg går inn på Discovery HD og de andre 5.1-kanalene kommer det ikke noe lyd fra disse i det hele tatt. Akkurat slik som før oppdateringen...

For meg virker det heller ikke som om de har prøvd å fikse det. I den nye og oppdaterte brukermanualen deres står det følgende under Feilsøking:

DD5.1 lyd over HDMI fungerer helt fint her og det har etterhvert kommet ganske mange meldinger om at det fungerer. Kan det være en eller annen setting på AVreceiveren din som må endres ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært veldig skeptisk til denne og ble ikke veldig imponert over lesning på nettet etter oppdateringen. Men mitt spørsmål er så enkelt som; funker pvr-funksjonen med denne? Går det ann å ta opp programmer og se disse i etterkant uten problemer? Eller er det slik at man sannsynligvis ender opp med 50% feilopptak/korrupte opptak/ikke startet opptak osv. ?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeCcO
    funker pvr-funksjonen med denne? Går det ann å ta opp programmer og se disse i etterkant uten problemer? Eller er det slik at man sannsynligvis ender opp med 50% feilopptak/korrupte opptak/ikke startet opptak osv. ?
    Jeg har hatt boksen siden den ble lansert. Jeg har sikkert tatt opp flere hundre programmer. Jeg har aldri opplevd feilopptak eller korrupte opptak. Ved et par anledninger har jeg opplevd at opptaket har blitt for kort, at jeg kanskje har tatt opp kun halve programmet. Men her kan jeg heller ikke utelukke at det ikke er gjort feil av han som programmerte opptaket...
    Jeg har lest på nett at enkelte har mistet opptak osv. men dette har ikke jeg opplevd. Så jeg tror ikke disse missene er generelle problemer. Hos meg har det i hvertfall fungert helt knirkefritt :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tatt opp mye selv også og bare en gang opplevd at halve programmet er borte...for alt jeg vet kan det ha vært strømbrudd eller noe slikt så jeg legger ikke noe negativt i det.

Ble litt forundret over at "buffer" innstillingene til opptak tydeligvis ikke fungerer etter oppgraderingen og har mer tro på at det medføre at programavslutninger forsvinner. Håper det kommer en fiks til dette rimelig snart.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt sikker på at det virker for meg

Sitat Opprinnelig postet av vanillaice
    Er du sikker på dette?

Det var veldig merkelig. Jeg har bare i en kabel fra PVR mottakeren og til forsterkeren og det er HDMI kabelen. Får ut 5.1 lyd i fra både tidligere opptak og direkte fra Discovery HD. Jeg har Denon 1909 og Samsung LE40A676.

Men jeg hadde ett opptak som jeg ikke fikk lyd på i det hele tatt etter oppdateringen. Dette var et History Channel HD Dogfight opptak med 5.1 lyd tror jeg.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •