Express AM1 40 øst

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Express AM1 40 øst

Hei!
    Er det noen som kan si om det er mulig å få inn Express AM1 på Vestlandet.
    Jeg har toroidal T90 antenne med universal LNB og Topfield 7700 HSCI med MPEG4.Får veldig god spenning, men ikke kvalitet-signal.
    Footprint map på Lyngsat viser at det er veldig god signal selv med små antenner.
    Tar imot tips og takker på forhånd!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

stille inn lnb?

ser at samme spm er besvart et par innlegg lenger ned: god spenning uten signal = feil innstilt antenne. si fra om det løser problemet :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om det hjelper å justere. Er i Trondheim, bruker 90 cm parabol. De russiske kanalene som sender i MPEG4 er på grensa til å kunne mottas, selv om kartene på Lyngsat sier 65-85cm antenne. Tror jeg ville gå for en 120cm for å få stabilt signal på disse. Dekningskartene stemmer ikke for disse kanalene. Det samme gjelder også for C-band kanalene fra 40E, signalene er mye svakere enn angitt på kartene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Tror ikke at antenne er feilinnstilt.Har brukt toroidal kalkulator fra satlex og dessuten har fått inn sirius, eurobird 9A, hotbird og astra.
    Har mistanke om jeg må ha en annen type av LNB??
    bfk,
    du skriver at disse kanalene er på grense å kunne motta i Trondheim.
    Mener du at du fåf de inn?Jeg bor mellom Bergen og Haugesund.Får spenning på 90% når jeg kobler LNB direkte til mottaker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg kan motta kanalene på 10995V med 90 cm Triax parabol, LNB er av type Diavolo (Rød), tror den er 0.1dB. Signalene er meget følsomme for været. Kanalene på 10967V kommer bare inn ved ekstra pent vær, så det hele er på grensen av hva som er mulig med 90cm parabol. Gjetter at du også må opp i 120cm om du skal få noe stabilt og brukbart. Min erfaring er at LNB er av mindre betydning, det må som oftest større parabol til.

Angående LNB: Min er jo en vanlig universal LNB og det fungerer helt OK, det er jo ikke sirkulær polarisasjon de bruker. Derimot om du sikter på å motta C-band kanalene fra 40E må det jo en C-band LNB til. Har testet det også og får inn kanalene på 3675R med 120cm parabol, de andre C-band kanalene fra satelitten er for svake.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for nyttig info