Pirat aksjon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26

Tråd: Pirat aksjon

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pirat aksjon

Skulle likt å fått en teknisk forklaring på hvordan peilingen foregår

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...icle797492.ece

Har ikke det minste troen på at det går ann. Tipper de bare sjekket er paraboler å sjekker i registrene sine om at adressen har registrert kort.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Pirat aksjon

Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Har ikke det minste troen på at det går ann. Tipper de bare sjekket er paraboler å sjekker i registrene sine om at adressen har registrert kort.
    Helt klart det enkleste!
    Men avhengig av utstyret kan vel peilebilene fange opp MF-en og dekode denne for å se hva folk titter på? Men det betinger at du virkelig ser på noe du ikke har betalt for når peilebilen tilfeldigvis er i nærheten.
    Egenlig bare tipping, jeg har ikke peiling...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Pirat aksjon

Det var min kommentar når jeg leste dette også. De har garantert registrene til Viasat og Canal Digital, og kryss sjekker bare mot dette.
    Er du ikke kunde kommer de nok og spør hva du har av kort og håper du er ærlig/nervøs/eller noe.

Sitat Opprinnelig postet av jane
    Men avhengig av utstyret kan vel peilebilene fange opp MF-en og dekode denne for å se hva folk titter på?
    Hvis de gjør dette burde de som blir rammet kunne saksøke de for spionering/forstyrre privatlivets fred eller noe.....

-Magne

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok det er skremselspropaganda... Så vidt meg bekjent er det vel ett enveis-signal som inn i parabolen? Derimot kan man sjekke om husstanden har parabol/gyldig abb ved å kryss-sjekke abb. listene. Uansett så blir det kun indisier siden det faktisk finnes gratis kanaler på noen sat-posisjoner.

MF? Hva mener du med det jane?

Mvh

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    MF? Hva mener du med det jane?
    Etter at radiosignalene er mottatt, og du har tunet deg inn på en kanal, gjøres signalene om til mellomfrekvens-signaler. Dette trinnet (MF) har fast frekvens (ca 35MHz) uansett hvilen frekvens RF-signalet har. Her foregår behandling av signalet før det dekodes til audio, video og synk-signaler. Ved å avlytte MF-signalet, som har en viss utstråling, kan du si noe om hva vedkommende ser og hører på.
    Om peilebilene virkelig har sånt "KGB-utstyr" installert er en annen sak...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I såfall skulle jeg likt å visst hva data-tilsynet mente. Det er å overvåke hva alle ser på...

Uansett, Norge er jo den siste kommunist stat, så det er fullt mulig de har tilgang til dette.

Synes det mest morsomme er at CD & Viaskatt mener de taper 200 mill. på pirat-virksomhet. Men det er ikke sikkert at alle som har piratkort er villige til å betale så mye for bla film-kanalene. Uansett, hva er grensekostnaden til viaskvatt og anal digital? Så å si lik null. Det jeg da synes er like morsomt er når CD (ett sant tilfelle) nekter en person abb. fordi han ikke er kredittverdig (ny-etablert enkelmannsbedrift). Altså, de hvis han betaler så er jo alt bra. Hvis han ikke betaler så har de jo ikke kostnader utenom inndrivelses kostnader, siden grensekostnaden er lik null. Dermed burde han fått kjøpe abb....

Mvh

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at de nekter abo er vel heller subsideringen av bokser. De betaler jo opptil 2000 kr til forhandlerne for å dekke prisen på utstyret.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at de nekter abo er vel heller subsideringen av bokser. De betaler jo opptil 2000 kr til forhandlerne for å dekke prisen på utstyret.
    Ja sikkert en faktor, men de operer på samme måte i telemarkedet... Er også lav (null) grensekostnad, krever at du er kredittverdig.

I dette gitte tilfellet tilbudte han seg å strekke seg temmelig lang, (Forskudd på ett år) men kom til kort.

Mvh

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er stor forskjell på telemarkedet. Der er hovedgrunnen til kredittsjekk at man kan fort ringe for 300.000 på en måned uten å ha interesser for å betale det.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er stor forskjell på telemarkedet. Der er hovedgrunnen til kredittsjekk at man kan fort ringe for 300.000 på en måned uten å ha interesser for å betale det.
    Uten å gå for langt utenfor tema. Så lenge dem har ledig kapasitet og man ringer innenfor eget system så koster det faktisk ikke noe. Grensekostnad = 0. De har derimot store faste kostnader og vedlikeholdskostnader. Men der er greit med kredittgrenser. Ellers er jeg enig i at det er litt anderledes, da man kan bla ringe fra utlandet/til utlandet/andre steder der det forligger en reell grensekostnad.

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Pirat aksjon". Tror faktisk Kaptein Sabeltanns aksjon på Sørlandet i sommer er mer skummel enn dette tøyset.

Tøys, fordi Viasat går jo over til NDS(Videogard), som det ikke er utbredt piratvirksomhet med og CD's Conax på eget smartkort er ikke særlig utbredt.

Men noen blir nok nervøse, men ikke oss som er lovlige abonnenter

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Tøys, fordi Viasat går jo over til NDS(Videogard), som det ikke er utbredt piratvirksomhet med og CD's Conax på eget smartkort er ikke særlig utbredt.
    Jeg er også overbevist om at dette er svada! - men siden de påstår at de greier å trace ulovlige abonnenter må man nesten tippe på hvilke muligheter de har...
    Praktisk tror jeg ikke det er gjennomførbart, mest pga ressursbruken og kostnadene dette vil medføre, og at det antagelig er i en juridisk gråsone for å si det mildt.
    Og hva hvis de tar deg på "fersken", hvordan vet de da at du ikke har besøk av noen som demonstrerer en helt lovlig dekoder? Ved å storme huset og sikre alle "bevis"?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er skremsels propeganda så det jomer etter, enkelt og greit.
    Viasat og CD som begge eier denne peile bilen, kjøre rundt og ser hus med disher.
    De sjekker så opp adresse og husnr i mot deres register for å se om dem betaler for et abbomang, hvis dem ikke gjør det blir i teorien ansett som pirater.

Det mange av dem ikke har tenkt på, er det finnes mange ffa kanaler rundt om kring. (FFA Free for all)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lidt dumt måske, men jeg ved ikke engang om nogen der sælger pirat kort ! Kunne ellers godt bruge ét så jeg kan få mig en ekstra Grundig satellit boks i kælderen...

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Piratkort kan man få kjøpt på nettet når som helst. Siden jeg tjener pengene mine på disse kanalene (jeg er fjernsynstekster) syns jeg det er greit å ta pirater. Det er jo så enkelt som at hvis ikke kanalene får inn nok penger, pakker de sammen. Det har skjedd før, og det vil skje igjen. Så å snakke om grensekostnader der er nok ikke helt riktig siden det er snakk om inntektstap. Det er nok ikke alle som kjører piratkort som ikke ville betalt for å se lovlig, eller hva? :wink: Men Viasat er vel forholdsvis trygge nå, tror jeg. Jeg har iallfall ikke hørt fra "offisielle" hackerkilder at noen har klart å knekke systemet ennå, og det har vært i bruk i England i noen år.

Snakker om KGB, da jeg var i sambandet på Holmenkollen-anlegget (Forvarskommando Sør-Norge) måtte de stadig jage bort østeuropeiske trailere som parkerte mistenkelig nær. Og peile- og overvåkningsutstyret er neppe blitt dårligere siden da...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Piratkort kan man få kjøpt på nettet når som helst. Siden jeg tjener pengene mine på disse kanalene (jeg er fjernsynstekster) syns jeg det er greit å ta pirater. Det er jo så enkelt som at hvis ikke kanalene får inn nok penger, pakker de sammen. Det har skjedd før, og det vil skje igjen. Så å snakke om grensekostnader der er nok ikke helt riktig siden det er snakk om inntektstap. Det er nok ikke alle som kjører piratkort som ikke ville betalt for å se lovlig, eller hva? :wink: Men Viasat er vel forholdsvis trygge nå, tror jeg. Jeg har iallfall ikke hørt fra "offisielle" hackerkilder at noen har klart å knekke systemet ennå, og det har vært i bruk i England i noen år.

Snakker om KGB, da jeg var i sambandet på Holmenkollen-anlegget (Forvarskommando Sør-Norge) måtte de stadig jage bort østeuropeiske trailere som parkerte mistenkelig nær. Og peile- og overvåkningsutstyret er neppe blitt dårligere siden da...
    Tru det eller ei så brukes pirat kort selv av leverandørene, det er kommet kode slipp fra tid til utid.
    Disse kodene har ikke alltid vært lenge, men de har holdt en mnd eller to slik at kone og barn i huset kan begynner å venner seg til kanalene.
    Når disse kanalen forsvinner så vil du jo selvsagt ha dem igjen, voila der fikk leverandøren seg noen nye kunder.

Men hvis vi ser på viasat konsernet, i skandinavia så er dem på konkursens rand(sies det i alle fall).
    Og det eneste de tjener penger på et reklame, og vet du hvorfor viasat tjener så mye penger på reklame ?
    Fordi viasat sitt kodesystem er gjennom hacket, dette menes at det er et xxxxxxxxx antall flere folk ser reklamen.
    Dette vet viasat og de selger reklamen ikke til det begrensede antall kunder som faktiskt betaler for tjenesten.

Når viasat nå skifter kode system til nds som vi har hentet fra Sky i England, så tar dem i bruk noe av de mest sikkre systemet som er i bruk i europa.
    Men da vil reklame inntekten synke, men abbomangs avgiften vil øke, i teorien i alle fall.
    Hvor mange som kan tenke seg å betale for viasat vet man vel ikke.

Så hvem vet, det kan hende at viasat kaster bort enda mere penger på dette.
    Mindre "inntekt" fra reklame, samt det gigantiske utgiften med å skifte kode system.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med konkursens rand skulle jeg likt å vite hvor du har fra... Viasat er uansett bare en avdeling av MTG.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal bli spennedes å se hvordan Viasat klarer denne overgangen.
    Har og hørt at TV3 har visst ligger ukodet og i lange tider, dette fordi reklameinntektene er basert på antall seere og ikke antall abbn. Er kanalen ukodet så er det et helt annet antall seere i teorien iallefall

Dette hørte jeg ifra noen i bransjen, siden jeg ikke bryr meg om Tv3 så har jeg ikke sjekket dette. Men morsomt var det da mange har viasat abbn. nettopp pga Tv3.

Kjelli

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns du det er spennende? Jobben min kan avhenge av det... :cry:

Jeg har ikke vært borti at TV3 har ligget ukodet på flere år. Det hendte i den analoge tiden, men jeg har ikke opplevd det i den digitale. Men kanskje jeg tilfeldigvis ikke har vært der akkurat de gangene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tv3 er kodet ja, men viaaccess systemet som dem bruker er knekket på alle retninger.

Jeg ordla meg kanskje litt feil, vet ikke om det er riktig å si at viasat er på konkursens rand.
    Men etter det jeg vet så ligger dem ikke alt for godt an økonomisk for å si det slik da.

Men som også kjelli og jeg har nevnt.
    kanaler slik som tv3 lever rett og slett kun på reklame inntektene, mens tv1000 osv lever på direkte abbomangs avgifter fra kabel nettverk og satelitt.
    Hvis vi skal tru ryktene som svirer rundt i diverste sat forum, så sies det at viasat kommer til å vente med å kode om f.eks tv3 den 1 august.
    Mens at tv1000,ticket, cinema osv blir nds med en gang dette er sikkert.
    Men etter ryktene så kan det høres ut som tv3 osv blir sendt på begge krypterings systeme i en liten stund framover også.
    Nettop på grunn av reklame inntektene.

Men hvor sant dette er vet man ikke, da dette kun er rykter.

Det har jo også svirret en god del andre rykter ang viasat også, blant annet at diverse andre selskaper var "muligens" intrisert i å kjøpe dem opp for å få seg inn i de skandinavia.
    Ryktene svirret lengre om at "eieren" av sky i england var ute etter viasat, med tanke på at viasat skifter til nds så kan det være en viss sammenheng i dette.
    Men dette er reine rykter, som jeg ikke vet helt om jeg trur på selv.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •