Pirat aksjon - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26

Tråd: Pirat aksjon

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Re Mastiff.. Grunnen til at jeg tok opp noe av grensekost tankegangen var at de (CD og Viasat) kan være ganske gørrleie når det gjelder å få abb. noe jeg henviste til senere. Grenseinntekten vil selvfølgelig være noe annet. Men det er ikke sikkert man får med seg alle pirater over til å kjøpe "full pakke" rett og slett fordi de er for dyre i forhold til opplevd nytte ved disse kanalene, ergo vil man ikke ta inn alt det som blir oppgitt som tapte inntekter.

Ett morsomt eksempel som sto i DN for lang tid siden var Irdeto i Italia (?) (siden det er lenge siden det sto, husker jeg ikke alle detaljene), der man fusjonerte to selskaper. Irdeto har også problemer med pirater (noe alle selskaper som selger programvare/kopierbart materiale har). Man fant ut at ved nåværende utgifter så ville man ikke gå i overskudd selv om alle i italia hadde abb... :!: :shock: Da blir det jo litt håpløst, da kan man ikke si at piratproblemet er det største der :lol:

Men for all del, det er jo bra at man gjør systemene sikrere. Jeg synes derimot at det ikke skal gå på bekostning av oss som er lojale kunder... slik som at vi må bytte mottagere i øst og vest, og heller ikke får lov til å bestemme hvilken mottager som passer oss best.

Mvh

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er vel heller forholdsvis sikkertat man ikke får alle piratene over. Men poenget er ikke det, poenget er om man får nok av dem over til at det lønner seg med overgangen til nytt kodesystem. Jeg tror nok ikke at de har altt være å kjøre ganske grundige analyser av markedet og alle mulige variabler før de gjør et så stort skritt, det er mange ringrever i det moderselskapet der. De står ikke opp av senga hvis de ikke tjener på det! :wink:

Når det gjelder ryktene om at Rupert Murdoch og gutta (en av verdens største mediemagnater og styreformann i Skys moderselkap) vil ha Viasat, er jeg ikke så sikker på at det er noe i det. De var inne på det nordise markedet, men trakk seg ut igjen. Problemet er at det er begrensede muligheter for ekspansjon her (det er det for så vidt i hele verden akkurat nå, selv om de dårlige tidene holder på å gå over) fordi særlig Norge er så spredt bebygd. Det bor færre mennesker her enn i en vanlig storby. Men det er også grunnen til at mediemarkedet i Norge er så pass stabilt som det faktisk har vært siden reklamefjernsyn slapp til. Noe i retning av "man vet hva man har og også hva man får". Og Murdochs forretningsfilosofi er omtrent som Ted Turners: "Kan man ikke ekspandere, er det ikke noe morsomt mer! Da vil jeg ikke leke med dere!"

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja medie Norge er ganske stabilt.. Men man har jo noe som heter konsesjon også.. Spesielt strengt er det hvis man skal sende bakkesignaler. Slik at det er noen barrierer for intrengning i disse markedene. Jada, får håpe at de har gjort grundige undersøkelser... Tiden vil vise hvor mange som holder på to sat-boxer og beholder både viskvatt og CD. Desverre tror jeg (uten å ha analyser å støtte meg til) at Viasat kommer til å tape endel kunder, spesielt i starten, grunnet at man må ha to boxer (såfremt man ikke har kort fra begge i en viasat godkjent box med CD CAM i). CD har ett stort fortrinn (I Norge) og det er TV2, som har stor markedsandel. Viasat har kjempet hardt for å få denne godbiten, men forløpig uten resultat.
    Det er uansett spennende å følge med, hvordan kundene vil reagere.

Ps man kan gjøre så mange analyser man vil, men man vil aldri treffe 100%! Det eneste some er 100% sikkert er at man har tatt feil ett eller annet sted.

Mvh

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I siste L&B er det en artikkel som forteller at Post&Teletilsynet skal monitorere CD og Viasat når det gjelder NorDig-avtalen. Viasat og CD oppfyller p.t. ikke den avtalen, og staten har bedt partene "...finne en snarlig løsning...".

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Snarlig" på politisk språk dekker vel omtrent 5-10 år, tipper jeg... :roll:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var lenge, men de mener helt sikker ikke "i løpet av uka", nei... :?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •