Nokia Mediamaster 220S med NDS for Viasat

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nokia Mediamaster 220S med NDS for Viasat

Har i et par år nå vært den lykkelige eier av SAMSUNG 9500 som er en utrolig stabil og hyper rask tuner. Har hatt CD kort og Viacsess kort i denne og hatt knall bra bilder. Har brukt oppsett S-video ut fra tuner inn till min HTPC med DCSALER og ut til projektor.

Så finner Viasat ut at de skal bytte kode system og min geniale Samsung
    blir ubrukelig til Viasat. Viasat tilbyr så en tuner fra NOKIA, type Mediamaster 220S. Hva finner jeg, jo kun scart utgang som gjør at jeg må kjøre composit over s-video inn til Dscaler. I tillegg så er denne tuneren helt elendig på alle måter. I løpet av den første timen med testing henger den tre ganger på TV1000. Min samsung har enda tilgode å henge. Bilde kvaliteten er også helt forferdelig. Det er umulig å beskrive hvor dårlig den er i forhold til samsung. Tuneren blir sendt tilbake i morgen med krav om et bedre produkt, eller så sier jeg opp hele forbanna VIASAT. :twisted:

Hjelp finnes det i heletatt en bra tuner som kan måle seg i bildekvalitet med Samsung og som samtidig tar NDS kodesystem. Strong tuneren har jeg prøvd, men den ga like elendig bilde som NOKIA.
    Noen erfaringer der ute :?: :?: :?:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er de tunerne Viasat har benådiget oss med for "deres" nye "system"

Pace DS420NV
    Nokia 220S
    Thomson DSI35TH
    Strong SRT 8700
    Triax DSI350TX
    Triax DSI354TX
    Nokia 9802S
    Nokia 9902S
    Sagem ISD4150MTG
    Humax Vaci - 5350

Ingen av disse tunerne er i nærheten av å være brukervennlige, dette pga OpenTV som er mildt sagt elendig.

Når det gjelder bildesiden er ingen av disse noen virkelig gode tunere.

Lydmessig så tror jeg ikke det er så galt for de som har digitalutgang.

Uansett så kan jeg med god samvittighet si at ingen av disse tunerne er i det hele tatt i nærheten av å være på min liste over tunere som jeg vil vurdere å kjøpe.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Én mulighet er å kjøpe seg en helt lovlig kortbrenner og et helt lovlig kort og hente helt ulovlige koder på helt ulovlige nettsider og se Viasat gratis på din Samsung til ihvertfall utpå høsten.

Så kan du sende et takkekort til Viasat for at de ikke støtter Samsung'en vedlagt et bilde av langfinger'n din

Jeg kan selvsagt ikke poste noen linker her, bortsett fra til www.keycard.no , som er en helt lovlig butikk som selger helt lovlig utstyr.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •