Testing av Tunere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Testing av Tunere

Finnes det noen blader eller nettsteder som tester forksjellen mellom ulike satellitt tunere? Det er så mange innlegg her på forumet at det er vanskelig å gjøre seg opp en mening om hva jeg bør skaffe.

Jeg har CD i dag, og kortet vil jeg fortsette med. Har ingen planer om å stjele til meg kanaler på ulovlig vis, betaler abbo. Jeg vil gjerne ha en HD box som jeg kan bruke min 1 hode/2 kabler hode til (den peker på 1 grad vest), spille inn 1 program mens man ser på et annet. Jeg antar at CD aldri vil få gjennomslag for å pare boks med kort.

Av utganger trenger jeg spdif og hdmi. svideo og euro-scart er kjekke å ha med ikke så nødvendige.

Vil ikke bruke mer enn ca. 5-8 lapper på dette.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Technisat HD-S2X

Sitat Opprinnelig postet av Kutch
    Finnes det noen blader eller nettsteder som tester forksjellen mellom ulike satellitt tunere? Det er så mange innlegg her på forumet at det er vanskelig å gjøre seg opp en mening om hva jeg bør skaffe.

Jeg har CD i dag, og kortet vil jeg fortsette med. Har ingen planer om å stjele til meg kanaler på ulovlig vis, betaler abbo. Jeg vil gjerne ha en HD box som jeg kan bruke min 1 hode/2 kabler hode til (den peker på 1 grad vest), spille inn 1 program mens man ser på et annet. Jeg antar at CD aldri vil få gjennomslag for å pare boks med kort.

Av utganger trenger jeg spdif og hdmi. svideo og euro-scart er kjekke å ha med ikke så nødvendige.

Vil ikke bruke mer enn ca. 5-8 lapper på dette.
    Det er enkelt:
    Technisat HD-S2X
    :-)
    Det blir forøvrig en softwareoppdatering til denne ca månedskifte Mars/April.

Har prøvd og har de fleste mottakere som blir omtalt på forumet her, bla. Vantage HD8000S, Humax- Icord, CanalDigital sine egne mottakere, og må si rett ut at hvis du skal bruke mer penger en hva CD sin HD-pvr koster, så er valget enkelt.

Ønsker du en mottaker der undertekst virker både i live og opptak, god EPG, enkel bruk, best bildekvalitet, så blir det Technisat sin som gjelder.

Mottakeren har en begrensning dog, en kan ikke håndtere 2 HD kanaler samtidig, men dette har egentlig aldri vært et savn. Dette kommer av brikkesettet som er i denne mottakeren. De andre merker mottakere som kan dette, har ikke samme brikkesett og bildekvalitet.

(Det jeg skriver her er min subjektive mening, da jeg veit at dette jeg skriver kan "hisse opp" brukere av andre mottakere, blant annet Vantage, som også er en god mottaker, men er ikke i samme klasse som Technisat HD-S2X på brukervennlighet, bilde og ikke minst lyd).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Det er enkelt:
    Technisat HD-S2X
    Det blir forøvrig en softwareoppdatering til denne ca månedskifte Mars/April.

Har prøvd og har de fleste mottakere som blir omtalt på forumet her, bla. Vantage HD8000S, Humax- Icord, CanalDigital sine egne mottakere, og må si rett ut at hvis du skal bruke mer penger en hva CD sin HD-pvr koster, så er valget enkelt.

Ønsker du en mottaker der undertekst virker både i live og opptak, god EPG, enkel bruk, best bildekvalitet, så blir det Technisat sin som gjelder.

Mottakeren har en begrensning dog, en kan ikke håndtere 2 HD kanaler samtidig, men dette har egentlig aldri vært et savn. Dette kommer av brikkesettet som er i denne mottakeren. De andre merker mottakere som kan dette, har ikke samme brikkesett og bildekvalitet.

(Det jeg skriver her er min subjektive mening, da jeg veit at dette jeg skriver kan "hisse opp" brukere av andre mottakere, blant annet Vantage, som også er en god mottaker, men er ikke i samme klasse som Technisat HD-S2X på brukervennlighet, bilde og ikke minst lyd).

Endelig klar tale fra noen som er fornøyd.
    Jeg var innom et par dårlig valgte butikker i dag(hi-fi klubben og elkjøp) ingen av de har noe annet enn pakkene til CD evt norgespakker. Hvilke butikker er det som selger disse herlighetene??

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kutch
    Endelig klar tale fra noen som er fornøyd.
    Jeg var innom et par dårlig valgte butikker i dag(hi-fi klubben og elkjøp) ingen av de har noe annet enn pakkene til CD evt norgespakker. Hvilke butikker er det som selger disse herlighetene??
    Det er Strong Scandinavia i danmark som har distribusjonen i skandinavia.
    Alle som er forhandler for Strong Scandinavia sine produkter bør kunne levere Technisat.

Monteringsservice- hitronics.no har denne mottakeren stort sett på lager.
    Tantec som også er en distributør her i Norge bør også ha lager.

Annbefaler hitronics, da dette er utrolig dyktige folk, som også driver med "proff" installasjoner, og også er de eneste i landet som driver skikkelig reparasjon av Force mottakere. (tlf. 51579250 spørr etter Kjeltil).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig får butikker i Norge som fører noe annet enn standardpakkene fra CD/Viasat. De store kjedene selger kun dette - men vet det finnes enkelte "gode gamle" butikker som har blitt med i en kjede i senere tid som fortsatt fører litt andre merker på egen hånd.

Ellers må man ty til nettbutikkene, eller dra over grensen til Sverige. Ser du bor på Skedsmo, og da er vel Charlottenberg nærmest. De har noe på BRL på kjøpesenteret der, mens jeg tror butikken i "sentrum" er nedlagt. På Svinesund (eller rettere sagt på Nordby) hos Nordby Digital har de godt utvalg av tunere (du kan også sjekke nettbutikken som har omtrent samme utvalg).

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tveco er da også i Skedsmo, og har denne på lager, de er så vidt jeg vet også 500 Kr. billigere enn monteringsservice.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for integrert løsning om du har tv som støtter det !
    Min sony tv gir så god EPG og hurtige kanalskift at ekstern boks som gir da også en ekstra kontroll ikke er spesielt aktuelt. Men et slikt alt. er man jo avhengig av å integrert dekoder også...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kezz
    Gå for integrert løsning om du har tv som støtter det !
    Min sony tv gir så god EPG og hurtige kanalskift at ekstern boks som gir da også en ekstra kontroll ikke er spesielt aktuelt. Men et slikt alt. er man jo avhengig av å integrert dekoder også...
    Er det mulig å få twin-tuner i en slik integrert løsning da?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Som du vet fra andre tråder, er denne begrensningen en deal breaker for meg. Du har ikke noe info om noen ny tuner fra Technisat uten denne begrensningen? Technisat virker jo så lovende foruten på akkurat dette punktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Er det mulig å få twin-tuner i en slik integrert løsning da?
    Har til gode å se noen twin tuner løsning på dagens tvr, så nei det tror jeg ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •