Fra dual LNB til quad LNB

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra dual LNB til quad LNB

Har tidligere hatt en dual LNB med Viasat og Canal digital. Har nå sagt opp Viasat og har kun Canal digital, men bestilte Canal digital i flere rom. Fikk da tilsendt en quad lnb og en hd-tuner.

Monterte quad-lnb'en, koblet til den gamle tuneren og den nye tuneren. En ledning til hver tuner. Endret ikke noe på antennevinkel. Får null signal på Thor. Har ikke Viasat lengre, men testet om jeg fikk signal der og det gjorde jeg. På Viasat var det samme signal som sist.

Spørsmålet da er om det er på tunerene det må endres noe eller om det er antennen som må stilles inn på nytt? Fikk ikke signal på Thor på noen av tunerne.

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raines
    Har tidligere hatt en dual LNB med Viasat og Canal digital. Har nå sagt opp Viasat og har kun Canal digital, men bestilte Canal digital i flere rom. Fikk da tilsendt en quad lnb og en hd-tuner.

Monterte quad-lnb'en, koblet til den gamle tuneren og den nye tuneren. En ledning til hver tuner. Endret ikke noe på antennevinkel. Får null signal på Thor. Har ikke Viasat lengre, men testet om jeg fikk signal der og det gjorde jeg. På Viasat var det samme signal som sist.

Spørsmålet da er om det er på tunerene det må endres noe eller om det er antennen som må stilles inn på nytt? Fikk ikke signal på Thor på noen av tunerne.
    Den nye Quad LNB'en du har montert peker mot Sirius satelitten som Viasat sender fra. Du vil at den skal peke mot Thor som Canal Digital sender fra.

Jeg går ut fra at den Dual LNB'en du hadde tidligere hadde 2 hoder som pekte i litt forskjellig vinkel, og at du dermed fikk inn begge satelittene. Nå har du kun en LNB med 4 uttak, og denne må du få til å peke mot Thor-satelitten.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raines

Har du byttet riktig LNB ?
    Sannsynlgvis har du det men jeg spør likevel.

LNB'en for Canal Digital er LNB'en lengst øst på antenna eller lengst til høyre når du står foran antenna og ser inn mot LNB'ene.

Siden du har direkte kabling så burde det ikke være noen innstillinger som må endres på mottagerene.

Hvis du fra før har benyttet en monobloc LNB (dvs. to posisjoner i en LNB) så er det mulig at du må justere antenna på nytt. Har du brukt to LNB'er i hver sin holder/brakett så skal du kun behøve å bytte riktig LNB.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før hadde jeg en LNB med to hoder og en utgang på. Skulle jeg tippe så var det hodet som før stod midt på det som tok imot Sirius og det hodet ved siden av var det som tok imot Thor. Hodet på quad-lnb'en står i den posisjonen som det midterste hodet hadde før. Har tatt bort den lnb'en som ble brukt før siden det ikke gikk an å ta bort bare ene hodet.

Det er korrekt som du sier Polarbear, de to hodene tildligere pekte i litt forskjellig vinkel. Det nye peker nøyaktig dit et av de gamle gjorde.

Så da må jeg vel ut å justere på antenna eller hodet eller begge deler.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plassering!!!

Hvis du fortsatt har det festet på prabolen som hadde to hoder er det bare å flytte det til det andre festet så har du CD.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Commander
    Hvis du fortsatt har det festet på prabolen som hadde to hoder er det bare å flytte det til det andre festet så har du CD.
    Slik jeg forstod det, hadde han tidligere en monoblock lnb med kun feste i midtposisjon. Han må isf vri antenna 6 grader.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da løste det seg. Etter å ha montert nytt hode måtte først antenna stilles litt mer vestover, samt justeres ca 3 grader oppover. Fikk da meget bra signal og signalkvalitet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •