Telstar 12, 15W

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Telstar 12, 15W

Hei. Jeg er helt ny her, og lurer på om det er noen som vet noe om CNBC på Telstar 12. CNBC finnes på 11060 H og 11124 V iflg. King of Sat. Signalstyrken er utmerket, men er uten bilde og lyd. Er det noen som vet om disse frekvensene er i drift? Kanskje min dekoder ikke kan 'lese' dem?

CNBC sendes også som feed på 11523 H. Men der er bildet dårlig, og det veksles mellom andre NBC kanaler.

MSNBC, 11532 H er veldig ustabil. F.eks. i kveld er det klart vær, men signalet er svært dårlig. Andre ganger er signalet sterkt, selv om det sner og er uvær. Signalet varierer også under døgnets gang. Morgen og formiddag er det svakt, men ettermiddag og tidlig kveld er det som regel ganske bra.

Har 90 cm parabol og en Hyro mottaker. Bor i Oslo.

Noen som kan hjelpe meg med dette?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ogee
    Hei. Jeg er helt ny her, og lurer på om det er noen som vet noe om CNBC på Telstar 12. CNBC finnes på 11060 H og 11124 V iflg. King of Sat. Signalstyrken er utmerket, men er uten bilde og lyd. Er det noen som vet om disse frekvensene er i drift? Kanskje min dekoder ikke kan 'lese' dem?

CNBC sendes også som feed på 11523 H. Men der er bildet dårlig, og det veksles mellom andre NBC kanaler.

MSNBC, 11532 H er veldig ustabil. F.eks. i kveld er det klart vær, men signalet er svært dårlig. Andre ganger er signalet sterkt, selv om det sner og er uvær. Signalet varierer også under døgnets gang. Morgen og formiddag er det svakt, men ettermiddag og tidlig kveld er det som regel ganske bra.

Har 90 cm parabol og en Hyro mottaker. Bor i Oslo.

Noen som kan hjelpe meg med dette?
    Jeg tror ofte CNBC sendingene på 11060 H og 11124 V 15west er feeds som ikke alltid er aktive. Telstar 12 har også flere ganger vært utsatt for "jamming" fra Iran men om det er tilfellet nå er jeg ikke sikker på men helt ussansynlig er det ikke.....
    BBC channel a threat to Iran
    Asia Times - Cuba blows the whistle on Iranian jamming
    Iran concerned about new BBC Persian TV - wtop.com

Kan sjekke de med min 120cm senere i helgen når jeg får tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvorfor signal og kvalitet varierer så veldig på MSNBC, 11532 H? I dag har vi blå himmel og super vær. Men jeg har nesten ikke signal. Dessuten er det formiddag, og da er signalet alltid svakt. Har hørt at satellittene beveger seg som et 8 tall for å beholde sin posisjon. Har forsøkt å finjustere parabolen på formiddagene, men det hjelper ikke. Akkurat nå hopper signalet mellom 0 og 40 %. Ved lavtrykk og grisevær kan signalet ligge stabilt på 80%. Noen eksperter der ute som har en formening om dette?

Ogee

Ps: Har fri sikt til Telstar 12. Og jeg er rimelig flink til å justere parabolen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •