Hvilken tuner skal jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Hvilken tuner skal jeg velge?

Hei.
    Er ny på forumet her og lurer på hvilken tuner skal jeg velge?
    Har i dag en Force 1133s som jeg har hatt i minst 15 år. Men nå begynner den å tulle litt for meg når det gjelder EPG og klokke. :???:

Så da er det store spørsmålet, hvilken skal jeg velge? Det jeg ønsker meg er en HD PVR tuner med twin-tuner og kanskje med mulighet om card-sharing. Og ettersom Dreambox 8000 er priset unaturlig høyt står det i grunnen mellom 2 tunere.

Har lest en del om IP Box/DG Station 9000 HD og om Vantage 8000 HD. Det ser ut for meg at de som omtaler Vantage’en på forumet her skryter den høyt opp i skyene. Og den er jo også penere å se til.

Og slik jeg har forstått det og som han på MAXSAT sa på gebrokkent norsk, så kjører ikke Vantage’en Linux basert programvare. Men egen programvare som oppdateres ofte, så da støtter vel ikke den card-sharing? Men har lest på en nett side at den støtter AV-Streaming mellom 2 Vantage tunere. Hva nå enn det betyr?
    IP Box/GD Station blir jo også en del dyrere hvis man skal få den levert med 2 tunere.

Når det gjelder kjøling, er det noen som vet om en av de overstående tunerene blir levert med viftekjøling?

Leo67

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leo67
    Når det gjelder kjøling, er det noen som vet om en av de overstående tunerene blir levert med viftekjøling?
    Etter det jeg vet er nyere Vantage-tunere levert med en vifte du kan montere inn. Iallefall nyere HD8000S. For oss som kjøpte før dette kom, er det litt verre, da det ikke er noen plugg å montere vifta til.

Forøvrig er Cardsharing noe som ikke kan diskuteres på dette forumet.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n-t
    Etter det jeg vet er nyere Vantage-tunere levert med en vifte du kan montere inn. Iallefall nyere HD8000S. For oss som kjøpte før dette kom, er det litt verre, da det ikke er noen plugg å montere vifta til.

Forøvrig er Cardsharing noe som ikke kan diskuteres på dette forumet.
    Beklager hvis jeg nevnte cardsharing, det skal ikke gjenta seg. Men hva betyr AV-streaming
    Primært spurte jeg om hvilken tuner jeg skulle velge mellom. Vantage 8000 HD eller IP Box/DG Station 9000 HD? og da tenker jeg på: Brukervennlighet, bilde, lyd og programvare.
    Når det gjelder kjøling på Vantage'n: Følger den med pakka og må ettermonteres? Er det fordi den ikke må monteres før man setter inn en harddisk?

Leo67

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leo67
    Beklager hvis jeg nevnte cardsharing, det skal ikke gjenta seg. Men hva betyr AV-streaming
    Primært spurte jeg om hvilken tuner jeg skulle velge mellom. Vantage 8000 HD eller IP Box/DG Station 9000 HD? og da tenker jeg på: Brukervennlighet, bilde, lyd og programvare.
    Når det gjelder kjøling på Vantage'n: Følger den med pakka og må ettermonteres? Er det fordi den ikke må monteres før man setter inn en harddisk?

Leo67
    AV-streaming. Dessverre ikke satt meg inn i dette, men vedder på at det er andre som vet. Mulig det er at du kan sende signaler mellom to Vantage-tunere i samme hjemmenettverk.
    Med patcha software (uoffisiell) (samme som den offisielle, men med noe ekstra) kan du for eksempel få sett Viasats SD-programmer, når du stapper i et kort fra Viasat. Andre muligheter skal det også være, uten at jeg vet eller har satt meg inn i hva det er.
    Ang. vifta: er nok riktig det du skriver. Trenger strengt tatt ikke monteres før du skal ha inn harddisk.
    Har aldri vært borti IPBox/ DGStation så det kan jeg ikke svare på.
    Jeg syns Vantage er svært brukervennlig, såfremt du ikke har 12 tommeltotter og teknisk innsikt som mora mi.8)
    Noe mer å holde styr på enn på Forcen, men fullt overkommelig, og til forskjell fra for 12? år siden, har vi jo et fint internettforum å støtte oss til. Jeg har selv spurt om mye her, og også bidratt for å hjelpe andre.
    Uansett hvilken tuner du velger, kan du iallefall regne med å få hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n-t
    Noe mer å holde styr på enn på Forcen, men fullt overkommelig, og til forskjell fra for 12? år siden, har vi jo et fint internettforum å støtte oss til. Jeg har selv spurt om mye her, og også bidratt for å hjelpe andre.
    Uansett hvilken tuner du velger, kan du iallefall regne med å få hjelp!
    Noen av oss x-force brukere var på nett mye tidligere enn for 12 år siden. Internett forum er ikke noe nyhet lenger.....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    Noen av oss x-force brukere var på nett mye tidligere enn for 12 år siden. Internett forum er ikke noe nyhet lenger.....
    Det var vel bare meg som var sein da...8-)

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    På nett "mye tidligere" enn 12 år siden? Hva er det du snakker om da?

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hiver meg på denne da jeg snart forhåpentligvis også skal ha ny tuner.
    Men jeg har også blitt annbefalt en tuner fra TehniSat.

Men noen som kan forklare litt hva som er forskjellene på de forskjellige.
    For meg som er amatørbruker, og kun vil ha:
    Rask tuner.
    Flotte bilder.
    Flott lyd.
    Stabil tuner som aldri henger.
    Gjerne et lekkert menysystem.
    Enkel og sette opp mot parabol.
    Gjerne PVR.

Jeg bytter forøvrig fra en Nokia CDC-7000 ST og har cAnal begital

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    På nett "mye tidligere" enn 12 år siden? Hva er det du snakker om da?
    bbs?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •