Splitting av signal fra LNB med en utgang

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Splitting av signal fra LNB med en utgang

Vi flyttet inn i et hus for tre dager siden der det henger en CD parabol på veggen.

Så dro vi til Elkjøp og kjøpte denne berømte HD PVR-en som hikker og lager mye rart.

Grunnen til at den hikker kan jo være at den ønsker to tilkoblinger, så jeg lurer da på:

Jeg har svært sterkt signal fra Thor, og ønsker å splitte kabelen. Hvor får jeg kjøpt T-ledd og plugger? Ser at det ikke er anbefalt og orker ikke å krangle med selgere.

På forhånd takk.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Vi flyttet inn i et hus for tre dager siden der det henger en CD parabol på veggen.

Så dro vi til Elkjøp og kjøpte denne berømte HD PVR-en som hikker og lager mye rart.

Grunnen til at den hikker kan jo være at den ønsker to tilkoblinger, så jeg lurer da på:

Jeg har svært sterkt signal fra Thor, og ønsker å splitte kabelen. Hvor får jeg kjøpt T-ledd og plugger? Ser at det ikke er anbefalt og orker ikke å krangle med selgere.

På forhånd takk.
    Den skal fungere fint med en kabel inn så lenge du kobler den til inngangen merket med 1. Har kjørt en slik i lengre tid med kun 1 LNB og det har fungert. Kan ikke ta opp på andre kanaler en den jeg ser på da men det er du sikkert klar over.

Glem splitting av signal fra LNB. Signalet fra en LNB kan IKKE splittes uten at du vil få alvorlige problemer med PVR'en.

Med HDPVR følger det normalt med en LNB som har 4 utganger. Da trekker to kabler til HDPVR hvis du vil ha full flesibilitet. Selv om signalet ser sterkt ut så kan det føre til problemrr dersom LNB'en er litt gammel. Jeg ville derfor brukt den som fulgte med i HDPVR pakken. Hvis det er samme antennetype i HDPVR pakken som den du har fra før så ville jeg ikke byttet antenne. Er det en eldre type antenne så kan muligens Triax TD64 antennen gi bedre signaler. Antennen kan også være ørlite ute av posisjon noe som igjen kan gi ustabile signaler.

Ville også sjekket at det er hel coax kabel fra LNB ute på antennen og inn til mottager og at pluggene er skikkelig satt på ( dvs. uten kortsluttning eller dårlig kontakt). Hvis coax'en går gjennom DiseqC boks så kan den lage mye trøbbel. DiseqC er det bare å koble bort dersom du finner en slik en siden den ikke har noen hensikt.

Trær og andre hindringer kan også føre til trøbbel. I retningen antennen peker så bør avstanden til en hindring være ca. tre ganger lengre en høyden på hindringen ( gjelder sør norge). Dvs. har du et 5 meter høyt tre i retningen antennn peker så bør avstanden til treet være minst 15 meter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Glem splitting av signal fra LNB. Signalet fra en LNB kan IKKE splittes uten at du vil få alvorlige problemer med PVR'en.

Med HDPVR følger det normalt med en LNB som har 4 utganger. Da trekker to kabler til HDPVR hvis du vil ha full flesibilitet.
    Takk for godt svar.

Da blir det vel til å borre et nytt hull i husveggen for å føre kabel nummer to frem.

Ser at splitting er uaktuelt.

Kudos!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •