Er CD HD-tuner (uten PVR) låst til bare CD-kanaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er CD HD-tuner (uten PVR) låst til bare CD-kanaler

Jeg har en CD HD PVR, og den er låst til bare å motta CD-kanalene.

Er det samme tilfelle med den vanlige HD-tuneren til Canal Digital?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av florrepus
    Jeg har en CD HD PVR, og den er låst til bare å motta CD-kanalene.

Er det samme tilfelle med den vanlige HD-tuneren til Canal Digital?
    Ja HDPRV fungerer kun med CD kanaler i øyeblikket.

Den vanlige HD tuneren fungerer med andre kanaler fra Astra1,Sirius og Hotbird men siden den lagrer krypterte kanaler så fylles kanalminnet opp med det resultat at kanalsøk ikke finner alle kanaler. Den vanlige HD tuneren søker kun inn CD kanaler fra 1-vest men jeg mener å ha hørt rykter om at dette er noe som vil bli rettet opp av Sagem.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Om jeg bare søker på Thor, vil den da få plass til alle kanalene der?

Kan en søke på enkelttranspondere/legge inn selvdefinert transponderkonfigurering (frekvens, FEQ, H/V) ?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Om jeg bare søker på Thor, vil den da få plass til alle kanalene der?

Kan en søke på enkelttranspondere/legge inn selvdefinert transponderkonfigurering (frekvens, FEQ, H/V) ?
    Som sagt så lagrer HD boksen uten harddisk utelukkende CD kanaler på Thor. Fra de andre posisjonene lagrer boksen også andre kanaler.

Jeg går ut fra at du ønsker å motta andre free to air kanaler på 1-vest som ikke er en del av Canal Digital og det er ikke mulig før det evt. kommer ny software som fikser dette.

Du kan få boksen til å bytte til Dansk, Finsk eller Svensk kanalliste ved å endre "land" i oppsettet men jeg tror ikke det
    finnes noen kanaler du vil få inn som du ikke allerede har i den Norske kanallisten med unntak av noen Danske radiokanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På omtrent alle "normale" paraboltunere kan en søke opp egendefinerte transpondere i tillegg de som tunere selv måtte finne eller som ligger i en kanallister som eventuel følger med. Hvis dette er mulig kan en i utgangspunktet søke opp hva en vil hvor en vil. Det er også mulig å lure tuneren på andre måter ved å endre LNB-instilling fra universal til noe annet.

Gitt at bruksanvisningen som ligger på Internett er riktig http://www.canaldigital.no/upload/us...D_mottaker.pdf

hva som kommer opp om en på side 16/kapittel 6 Mottakerinnstillinger på det første bildet Justering av Parabol trykker LNB Innstill og Lokale Innstillin

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På omtrent alle "normale" paraboltunere kan en søke opp egendefinerte transpondere i tillegg de som tunere selv måtte finne eller som ligger i en kanallister som eventuel følger med. Hvis dette er mulig kan en i utgangspunktet søke opp hva en vil hvor en vil. Det er også mulig å lure tuneren på andre måter ved å endre LNB-instilling fra universal til noe annet.

Gitt at bruksanvisningen som ligger på Internett er riktig http://www.canaldigital.no/upload/us...D_mottaker.pdf

hva som kommer opp om en på side 16/kapittel 6 Mottakerinnstillinger på det første bildet Justering av Parabol trykker LNB Innstill og Lokale Innstillin
    Det er ikke mulig å få det til å fungere.

Det må ny software til.
    Side 16 beskriver bare hvordan mottageren skal settes opp for Thor-Sirius-Hotbird-Astra.

Det er mulig å endre starttransponder for 1-west til f.eks. den Bulgarske på 12169H SR=28000 DVB-S men resultatet vil bli at boksen enten viser kun kanalene på 12169H eller så finner den sannsynligvis ikke kanaler. Har ikke testet dette selv så det er jo noe som kan testes. Normal starttransponder er 11246V SR=24500 DVB-S men en hvilken som helst CD transponder kan benyttes som starttransponder.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •