Beskjed fra Canal Digital: "Du må bytte gammelt kort" - hvilke følger får det? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kull
    Jeg har et kort som begynner på 01127, og jeg har ingen problemer med å bruke dette i andre tunere. (ipbox, clarke-tech)
    Det er fordi alle disse ikke er levert med Conax sin hardware / software, men har "jukse-conax" i lag med andre krypteringer eks: XCrypt, DGCrypt, Crypton, Firecrypt, osv....

De har ikke mulighet for pairing, og de lager også software for kortleserene akkurat som de vil, og da virker selv "pairing-kort. Kall det gjerne "pirat-conax".

Dette er grunnen til at slike mottakere aldri vil eller kunne blitt godkjent av bla. annet Canaldigital.
    :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gamle kort...

Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    01108 SMATV CI
    01136 SMATV

Heldigvis kan en bruke alle i force.

Hovedforskjellen på eldre kort 01121 (yellow card)for CI, var at dette var laget for høyere spenning inn til kortet. Mener det var 5volt.
    Mens 01126 (blue card) var for innebygget kortleser som skulle ha 2,2 - 2,8volt. Disse var og klartgjort for MediaHighWay applikasjonen, som ikke var noen stor suksess.

Men jeg mener etter gammel husk, at det fantes en annen kortserie også.. var ikke det 01124 ???
    men nå er jeg litt usikker på dette, dere vet "manns minne" osv....
    :-)

Kanskje noen andre her husker dette bedre enn meg, kast dere på...
    (litt kort-mimring) :-)
    Gravde litt i roteskuffen i dag, og fant mitt forrige Canal Digital-kort. Dette fikk jeg da jeg kjøpte min første digitale mottaker tidlig i 2002 (Force 1133S). Kortetserien er 01120. Kortet har en liten gul firkant på baksiden (i motsetning til MHW-kortene som hadde en blå en), og var beregnet på CAS3-varianten av Conax.

Dette kortet ble byttet ut med et kort i serien 01121 seint i 2003, og jeg har hatt dette siden. Brukes dels i samme Force'n, dels i en CDC-7000ST og dels i en Vantage 7100S, av og til i alle tre med kortsplitter. Og av og til i både kabelmottaker og Conax 4.00e-cam i en IDTV (Sony).

Har dessuten et 'alle rom'-kort med serienr som begynner på 01127. Dette kan jeg også bruke i de øvrige mottakerne hvis jeg vil. I tillegg har jeg av og til tilgang til et svensk kort. Serienr begynner på 01137. Også dette funker i alle mottakerne. Dessuten et kabelkort med serienr 01163. :roll:

Jeg regner med at også jeg kommer til å motta nytt kort fra CD. Tror at 01121-serien støtter CAS5, og at den varianten er på utgående...?

En kuriositet: Fant også det gamle D2 MAC-kortet fra 2000. Serienummeret begynner på 00831... Det er 'hele' 9 år gammelt!

Mvh
    Brumlebass 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet med bange anelser til tilsendt nytt CD kort 6 februar (gammelt og nytt i serien 001127 - som skal være pairet med CDC5000) i Vantage HD 8000S. TV Norge HD var kryptert frem til 10 februar (meddelt i Forumet). Oppdaget etterhvert at også "AlJazeera English" var kryptert i snaue to uker. Canal + og en del andre kanaler jeg ikke abonnerer på lå som informert av CD åpne de første 18 dagene. Da jeg slo på Vantage i morges, ble bare den abonnerte familiepakken (inkl HD kanalene) dekryptert.

Siden "AlJazeera English" ikke ble dekryptert på CDC5000 heller de første ukene, antar jeg at det var Conaxsignalene i forhold til kortet og ikke Vantage som var problemet tidligere i februar.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Det vil nok virke like bra.
    Det som kan hende er at CD hever sikkerhetsnivået på HD kanalene slik at man må ha en godkjent HD boks fra CD med en fungerende HDCP beskyttelse for å få bilde på HD kanalene.
    Ser at andre operatører gjør dette.
    Er nok ikke et ønske fra CD men de kan bli tvunget til dette fra programselskapende som ønsker/krever at HD sendinger sikres.
    Er det HDCP som Viasat bruker på sine HD-kanaler og som gjør at en ikke får de inn på Dreambox etc?

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de gammle cd kortene vi har her har 011 2607 fra mars 2003
    og de nye har vi har fått nå har 011 2647

og de virker helt fint i force1145s og dm800pvr

for kortet skal kunne parres med tuner, må tunern være klar gjort for det.
    og HD tunerne til CD her det, men bruker du andre merker så kan de ikke parre korte mot tunern. om man ikke har en HD fra CD som det gjort på da

Troeen

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •