Problemer med viasat etter bytte av signalhode [Løst]

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Problemer med viasat etter bytte av signalhode [Løst]

Etter at jeg satte opp (Quad lnb) ny signalmottakter på parabolen (sånn som du kan sette 4 utganger i) pga av at jeg skal ha parabol på rommet sa har vi kun fått inn norske kanaler som: Nrk 1 og 2, tv2, tvn og tv2 zebra. På alle andre kanaler får jeg kun "ikkeno eller for svakt signal" har prøvd å forandre sattelitt fra sirius til thor da får jeg bra signal uten at det hjelper . Noen som vet noen løsning. Er ganke kjipt å kun få sett 5 kanaler av 50.

Noen som vet om jeg får 2 nye kort? For på signalstyrken så er det over middels på signalstyrker og signalkvalitet (bruker thor sattelitten)
    Skulle få nytt kort av viasat, har gått ei uke nå. Er lei av å vente på de.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av opelduude
    Etter at jeg satte opp (Quad lnb) ny signalmottakter på parabolen (sånn som du kan sette 4 utganger i) pga av at jeg skal ha parabol på rommet sa har vi kun fått inn norske kanaler som: Nrk 1 og 2, tv2, tvn og tv2 zebra. På alle andre kanaler får jeg kun "ikkeno eller for svakt signal" har prøvd å forandre sattelitt fra sirius til thor da får jeg bra signal uten at det hjelper . Noen som vet noen løsning. Er ganke kjipt å kun få sett 5 kanaler av 50.

Noen som vet om jeg får 2 nye kort? For på signalstyrken så er det over middels på signalstyrker og signalkvalitet (bruker thor sattelitten)

Hvor har du fått det hodet fra? Jeg fikk et pakke med tuner, 2 quad-hoder, tallerken, 2 kabler og tallerken da jeg i sin tid kjøpte pvr-tuner fra viasat. Tilslutt viste det seg at det var kun tallerkenen som var brukandes. Kablene var dårlig kvalitet, hoder var elendig kvalitet og tuner funket ca 20 timer effektiv tv-titting, så takket den for seg. Selv om hodene virket (delvis) på viasats pvr, virket de ikke på forcen min.

Hvis hodet er noe du har fått fra viasat eller CD, og får problemer, kast det så fort som mulig, og kjøp noe skikkelig. Jeg kjøpte GT-sat quad-hoder, og har ikke hatt problemer etter det. Er iallefall verdt å prøve.

(((Mulig jeg kan virke litt forutinntatt, men det er min mening)))
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den fulgte med pakka jeg fikk. Skal ha så viasat hele huset. Fikk i pakka:
    Signaldeler (quad lnb) 2 kabler. En pvr dekoder.
    http://www.dipol.com.pl/pict/a98258+.jpg ser akkurat ut som den bare med 4 pinner i stedet for 8.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av opelduude

Viasat sender jo ikke TV2 Zebra så da tipper jeg at du kanskje har byttet feil hode slik at hodet nå peker mot 1-vest (canal digital) ?

Hvis du har DiseqC switch så ta den bort. Med Viasat mottager har du ikke behov for diseqC switch og to LNB'er.
    Du kan heller ikke motta Viasat og Canal Digtial på samme LNB men det vet du sikkert fra før.

Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får bare et nytt kort som skal i den nye tuneren.

Har du satt hodene riktig?

Har du tatt i bruk den nye tuneren?

Dersom du har tatt i bruk den nye tuneren med det gamle kortet, vil det nok bli feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en gammel tuner i stua som har et canal digital kort og et fra viasat.
    På parabolen er det en switch. Lb1, Lb2 og out sto det på den om jeg ikke husker helt feil.

Har ikke tatt i bruk noen ny tuner. Har kun skifta signalhode. Plugga de 2 ledningene som satt i det gamle signalhodet rett inn i det nye. Venter på nytt kort nå.

Hvis jeg skal få inn canal digital og viasat samtidig så må jeg ha en signalmottaker til?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet en løsning nå. Satte opp igjen 1 av de gamle signalmottakerene og satte canal digital kabelen inn der, mens de 2 andre kablene satte jeg i den nye signaldeleren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •