Parabol split.. hjelp.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parabol split.. hjelp.

Er ikke så veldig inne på dette med parabol. Jeg har akkurat kjøpt meg en dreambox. Så bor jeg i en sokkelleilighet.. Jeg hadde tenkt å koble meg på husværten sin, men han hadde bare en utgang på parabol hodene hans (han bruker også dreambox). Kan jeg få kjøpt en splitter som deler signalene?
    Takk

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dr-lecter
    Er ikke så veldig inne på dette med parabol. Jeg har akkurat kjøpt meg en dreambox. Så bor jeg i en sokkelleilighet.. Jeg hadde tenkt å koble meg på husværten sin, men han hadde bare en utgang på parabol hodene hans (han bruker også dreambox). Kan jeg få kjøpt en splitter som deler signalene?
    Takk
    Nei du må ha hoder (LNBer) med flere utganger og separat kabel til hver dreambox. F.eks: Komplett.no - Triax LNB Twin Universal 0,3 dB

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey.. så alt jeg trenger er et parabolhode? Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag f.eks? (clas ohlson ligger rett neddi her) og da kan jeg få CD å viasat?

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal digital og Viasat ligger på to forskjellige plasser: 1gr vest og 5gr øst. Så du må ha 2 lnb med min 2 uttak på hver for at dere skal kunne ta inn begge pakkene. Skal du ha inn begge pakkene må dere også ha hver sin switch, slik at dere slipper unna med en ledning hver inn i huset.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. okey.. så jeg trenger 2 parabolhoder og en switch.. er det en slik switch jeg trenger?
    Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag
    Men holder det ikke med en sånn twin lnb? (link i tidligere post) siden den heter twin? eller driter jeg meg totalt ut nå? hehe

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser greit ut, men husk å kjøpe Hi-Iso switcher! Hvis du har en parabolantenne med dobbelmating (to Twin-LNB-er) må begge mottakerne kobles til hver sin Hi-Iso DiSEqC-switch.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •