DM8000 pvr DVD på plass

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 68
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DM8000 pvr DVD på plass

Da er den kommet, den står å skinner midt på stuebordet, og er bare lekker. Selv konemor mente at dette var den mest attraktive multimedia gjenstanden hun noensinne hadde sett.

Må også gi litt skryt til Dreambox.no, som fikk den til meg på 24 timer fra jeg bestillte.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men 10 000 blanke kroner fra lønnskontoen er ganske mye for en tuner da.

/S

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig i at den er dyr, også for dyr, men her i gården er det jo enkelte som kjøper kabler til 10 ganger den prisen, så det er vel et prioriteringsspørsmål.

Nok om det, jeg satte opp boksen med min motoriserte antenne, med begge standard tunerene(kan sette inn to til) på samme hode, og begynte å legge inn image( som på både min 7000 og min 800 falt valget på Nabilosat), camer og plugins. Dette er en super boks å jobbe med, det er som en 800 på stereoider. Den er rask, min erfaring er at den er dønn stabil, og den er en fryd for øyet(jfr ikke slik som Qbox).
    Jeg kommer tilbake med mer info etterhvert som jeg får prøvd den ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støttede filformater i DM8000, sakset fra et annet forum:

G_Compatibility : supported audio types

Compatibility tests : MP3
    AUD-1A mp3 2.0 48KHz 96Kbps CBR (simple mp3 test) Yes-No JA/YES
    AUD-1B mp3 2.0 48KHz 96Kbps VBR (VBR test) Yes-No JA/YES
    AUD-1C mp3 pro 2.0 48KHz 96Kbps CBR (SBR test) Yes-No-P (48khz detection = Yes, otherwise P) NEIN/NO
    AUD-1D mp3 5.1 48KHz 192Kbps CBR (multichannel test) Yes-No-P JA/YES

Compatibility tests: AAC wird vom Player nicht erkannt!

Compatibility tests: WMA9 wird vom Player nicht erkannt!

Compatibility tests: Ogg Vorbis
    AUD-4A Ogg Vorbis 2.0 48KHz 96Kbps CBR (simple Ogg Vorbis test) Yes-No JA/YES
    AUD-4B Ogg Vorbis 2.0 48KHz 96Kbps VBR (VBR test) Yes-No JA/YES
    AUD-4C Ogg Vorbis 5.1 48KHz 192Kbps CBR (multichannel test) Yes-No-P JA/YES

Compatibility tests: Others werden vom Mediaplayer nicht erkannt!
    AUD-5A AC3 5.1 48KHz 448Kbps CBR (simple DD test) Yes-No
    AUD-5B DTS 5.1 48KHz 768Kbps CBR (simple DTS test) Yes-No
    AUD-5C MPC 2.0 48KHz 96Kbps VBR (simple MPC test) Yes-No
    AUD-5D FLA 2.0 48KHz (simple FLAC test) Yes-No

H_Compatibility : supported video codecs

MPEG1 and MPEG2
    VID-1A VCD MPEG1 1150 Kbps + MP2 224 Kbps (VCD standard with file only compatibility test) Yes-No YES/JA
    VID-1B SVCD MPEG2 VBR ~1150 Kbps (max 2520 Kbps) + MP2 224 Kbps (SVCD standard with file only compatibility test) Yes-No YES/JA
    VID-1C KVCD MPEG2 VBR ~1150 Kbps (max 9800 Kbps) + MP2 192 Kbps (modified MPEG2 KVCD with file only compatibility test) Yes-No YES/JA
    VID-1D MPEG2 MP@HL HD 720p 1280*720*60 + AC3 2.0 224 Kbps (standard MPEG2 MP@HL 720p compatibility test)Yes-No YES/JA
    VID-1E MPEG2 MP@HL HD 1080i 1920*1088*30 + AC3 2.0 192 (standard MPEG2 MP@HL 1080i compatibility test) Yes-No YES/JA

Microsoft MPEG4 (M$ MPEG4 V3, DivX 3.xx, DivX 3 NBC ...)
    VID-2A DivX 3 + MP3 CBR (DivX3 compatibility test) Yes-No YES/JA
    VID-2B DivX 3 Bitrate Crash Test + MP3 CBR 750/1500/3000/6000
    (crash test with 4 levels of complexity: write down the last supported bitrate) 6000
    VID-2C DivX 3 High Definition 1280*720 + MP3 CBR (High Definition 720pcompatibility test) Yes-No NEIN/NO
    VID-2D DivX 3 High Definition 1920*1088 + MP3 CBR ((High Definition 1080p compatibility test) Yes-No NEIN/NO

MPEG4 ASP (XviD, DivX4, DivX5, DivX6, 3ivX, NeroDigital ASP ...)
    VID-3A MPEG4 ASP 4CC DivX + MP3 CBR ((simple DivX codec compatibility test)) Yes-No YES/JA
    VID-3B MPEG4 ASP 4CC XviD + MP3 CBR (simple XviD codec compatibility test) Yes-No YES/JA
    VID-3C MPEG4 ASP Bframes + MP3 CBR Write down the number of b-frames supported (1/2/3)
    (multi-bframe without packet bitstream compatibility test) 1/2
    VID-3D MPEG4 ASP Bframes packet bitstream + MP3 CBR Write down the number of b-frames supported
    (1/2/3) (multi-bframe with packet bitstream compatibility test) 1/2
    VID-3E MPEG4 ASP Custom Matrix + MP3 CBR (custom matrix compatibility test) Yes-No YES/JA
    VID-3F MPEG4 ASP Qpel + MP3 CBR (Qpel compatibility test) Yes-No NO/NEIN
    VID-3G MPEG4 ASP GMC 1 WP & 3 WP + MP3 CBR Write down the number of warp supported: 0/1/3 (GMC 1 & 3 warp points (DivX & XviD) compatibility test)) 0
    VID-3H MPEG4 ASP Bitrate Crash Test + MP3 CBR CBR 750/1500/3000/4500 (crash test with 4 levels of complexity: write down the last supported bitrate) 4500
    VID-3I MPEG4 ASP High Definition 1280*720 (High Definition 720p compatibility test) Yes-No NO/NEIN
    VID3J MPEG4 ASP High Definition 1920*1088 (High Definition 1080p compatibility test) Yes-No NO/NEIN

MPEG4 AVC (Nero AVC, x264, Quick Time AVC, MainConcept AVC, Sorensen AVC ...) wird nicht vom Mediaplayer erkannt!

I_Compatibility : video containers ans « bivx » tests

AVI Containers
    CONT-1A MPEG4 ASP + MP3 2.0 48KHz 96Kbps CBR (simple AVI container compatibility test) Yes-No JA/YES
    CONT-1B MPEG4 ASP + MP3 2.0 48KHz 96Kbps VBR (mp3 vbr audio-video synch test) Yes-No JA/YES
    CONT-1C MPEG4 ASP + AC3 5.1 48KHz 384 Kbps CBR (multichannel test) Yes-No-P JA/YES
    CONT-1D MPEG4 ASP + Multiple MP3 2.0 48KHz 96Kbps CBR (MP3 multi audio test – 3 audio tracks) Yes-No-P Partial/TEILWEISE
    CONT-1E MPEG4 ASP + Multiple AC3 5.1 (multi-audio with multichannel AC3 test – 3 audio tracks) Yes-No-P JA/YES
    CONT-1F MPEG4 ASP + MP3 2.0 48KHz 96Kbps CBR + Multiple subtitles (AVI subtitles test – 3 subtitle tracks)
    Yes-No-P NEIN/NO
    CONT-1G MPEG4 ASP + MP3 2.0 48KHz 96Kbps CBR + chapter (AVI Chapter test – 3 chapters) Yes-No-P Partial/TEILWEISE
    CONT-1H MPEG4 ASP + Multiple MP3 2.0 CBR + Multiple subtitles + Chapter + Menu (AVI menus test) Yes-No-P Partial/TEILWEISE
    CONT-1I MPEG4 ASP + DXAudio 2.0 CBR (DivX audio test = old WMA) Yes-No NEIN/NO
    CONT-1J MPEG4 ASP + Multi DXAudio 2.0 CBR (multi-audio with DivX audio test) – 3 audio tracks) Yes-No-P NEIN/NO

DivX Container (DivX6 standard) wird vom Mediaplayer nicht erkannt!

MP4 Container (MPEG4 official standard, Nero Digital) wird vom Mediaplayer nicht erkannt!

MKV Container (Matroska)
    CONT-4A MPEG4 ASP + MP3 2.0 48KHz 96Kbps CBR (simple MKV container compatibility test) Yes-No NEIN/NO
    CONT-4B MPEG4 ASP + MP3 2.0 48KHz 96Kbps VBR (test de synchro audio-video avec MP3 VBR) Yes-No NEIN/NO
    CONT-4C MPEG4 ASP + AC3 5.1 (multichannel AC3 test) Yes-No-P JA/YES
    CONT-4D MPEG4 ASP + Multiple MP3 2.0 48KHz 96Kbps CBR (multi-audio MP3 2.0 test – 3 audio tracks) Yes-No-P NEIN/NO
    CONT-4E MPEG4 ASP + Multiple AC3 5.1 Eng (multi-audio iwith multichannel AC3 test – 3 audio tracks) Yes-No-P JA/YES
    CONT-4F MPEG4 ASP + MP3 2.0 48KHz 96Kbps CBR + Multiple subtitles (Matroska subtitles test – 3 subtitle tracks) Yes-No-P NEIN/NO
    CONT-4G MPEG4 ASP + MP3 2.0 48KHz 96Kbps CBR + chapter (chapter test – 3 chapters) Yes-No-P NEIN/NO

OGM Container wird vom Mediaplayer nicht erkannt!

WMV Container (Microsoft standard) wird vom Mediaplayer nicht erkannt!

Apparently these tests were based on a DVD player testing CD available from :

http://divxtest.isstar.net/

However, this site doesn't appear to be up at the moment. So you may want to try :

DivXTest official Website - DivX and HD player test and review

There is an iso called Divx Test CD v2.0 which you can copy the sample media and run them to test PVR/MediaPlayer functionality

The original post was made around October 18th, so the tests may not be 100% accurate since changes to the firware have been made since then.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer DM8000 dual decoding?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tenker på bilde i bilde, eller å ta opp en kanal mens du ser på en annen, så er den meget kapabel, setter du inn de to ekstra tunerene den har slotter for, så kan den ta opp tre andre kanaler samtidig som du ser på den fjerde.

Mvh Baxter

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baxter
    Hvis du tenker på bilde i bilde, eller å ta opp en kanal mens du ser på en annen, så er den meget kapabel, setter du inn de to ekstra tunerene den har slotter for, så kan den ta opp tre andre kanaler samtidig som du ser på den fjerde.

Mvh Baxter
    Jeg tenker på dual decoding. Altså om den kan dekode på to tunere samtidig? Alternativet er om den tar opp kryptert fra en tuner hvis du benytter en annen. Noe som jeg ville anse å være en stor bakdel. Jeg håper den kan dekode fra to (eller flere) tunere samtidig.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vel spørsmålet om den har softcam for Conax?
    Det ser ut til å være forutsetningen for å dekode to samtidig. Vantage klarer bare en kanal hvis man bruker CAM.
    Det at Vantage ikke tar opp kryptert ser jeg som den største (eneste?) fordelen i forhold til Topfield.

Og hvordan fungerer timeshift? Der har Vantage en helt tullete løsning som knapt fungerer, mens Topfield har en svært god løsning, spesiellt på 5000 serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg setter i mitt offisielle CD kort. og kjører det vha cccam så kan den ta opp fra en kanal mens jeg ser på en annen.
    Timeshift fungerer ved at den må ta den tiden det tar å starte opp hdd'en og så viser skjermen stillbilde mens den begynner å ta opp. Når du så trykker play for å se videre så fortsetter den å ta opp.

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke la HDD gå hele tiden, slik at timeshift alltid er tilgjengelig? Det er jo en "must have" funksjon. Da kan man til ennhver tid spole tilbake.

Kan du starte opptak uten å slå på TV, dvs "One touch recording" hvor du bare trykker on knapp på fjernkontrollen uten å gå inn i en meny?

Hvem er det som lager software for Dreambox? Har de et forum på engelsk hvor man kan komme i direkte kontakt med dem? Det savnes sårt både for Vantage og Topfield.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    softwaren lager dreambox selv, og du kan nå dem på forumet deres.
    men de fleste bruker software laget av andre, det finnes mengder av forskjellige versjoner tigjengelige, og alle har forum der du kan få direkte svar.
    å ha en harddisk som går hele tiden er ikke ett pluss, da det gir støy, varme, slitasje og strømforbruk, som du kan greie deg uten, men det kan være at det går, vanligvis bare en setting i imaget.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er adresser til noen av teamene som lager soft:

Thor-Team: dreambox-center.com
    Nabilo-team: nabilosat.info
    Gemini-team: i-have-a-dreambox.com
    PeterPan-Teamigsat.net

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alffjeld
    ... å ha en harddisk som går hele tiden er ikke ett pluss, da det gir støy, varme, slitasje og strømforbruk, som du kan greie deg uten ...
    Det er tydeligvis mulig å ha totalt forskjellig virkelighetsoppfatning her.
    Der er klart at en HDD lager lyd. Hvis det støyer så er det såklart et problem. Men jeg har hatt disker gående i en stille TV-stue i mange år, og syntes ikke det er mye støy.
    En disk trekker bare ca 10W, så strømforbruk og varme er ubetydelig, spesiellt når man har plasma TV som trekker 400 - 500 W.
    Slitasje er også irrelevant. Diskene slites ikke ut, de tåler å stå på konstant i 10 år +.

Er sikkert mulig å greie seg uten, men hvorfor har man egentlig da en PVR? :wink:
    Har du aldri kommet litt sent til et program du ønsket å se? Glemt det bort?

Har hendt noen ganger at jeg setter på kveldsnytt, og oppdaget at programmet som nettopp var ferdig er noe jeg ønsket å se. Da er det bare å spole tilbake.
    Men jeg ønsker ikke å sitte oppe en time ekstra for å se dette programmet. Der er Topfield 5500 helt genial. Et par enkle tastetrykk lot meg lagre timeshiften som et vanlig opptak, og så kunne jeg se kveldsnytt 'live'.
    Det er en funksjon jeg ønsker meg igjen på en HD PVR.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Det er tydeligvis mulig å ha totalt forskjellig virkelighetsoppfatning her.
    Der er klart at en HDD lager lyd. Hvis det støyer så er det såklart et problem. Men jeg har hatt disker gående i en stille TV-stue i mange år, og syntes ikke det er mye støy.
    En disk trekker bare ca 10W, så strømforbruk og varme er ubetydelig, spesiellt når man har plasma TV som trekker 400 - 500 W.
    Slitasje er også irrelevant. Diskene slites ikke ut, de tåler å stå på konstant i 10 år +.

Er sikkert mulig å greie seg uten, men hvorfor har man egentlig da en PVR? :wink:
    Har du aldri kommet litt sent til et program du ønsket å se? Glemt det bort?

Har hendt noen ganger at jeg setter på kveldsnytt, og oppdaget at programmet som nettopp var ferdig er noe jeg ønsket å se. Da er det bare å spole tilbake.
    Men jeg ønsker ikke å sitte oppe en time ekstra for å se dette programmet. Der er Topfield 5500 helt genial. Et par enkle tastetrykk lot meg lagre timeshiften som et vanlig opptak, og så kunne jeg se kveldsnytt 'live'.
    Det er en funksjon jeg ønsker meg igjen på en HD PVR.
    Jeg er 100% enig med deg!
    Et av hovedpoenget med en PVR er fleksibiliteten man får ved kontinuerlig bufferopptak.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg setter i mitt offisielle CD kort. og kjører det vha cccam så kan den ta opp fra en kanal mens jeg ser på en annen.
    Ok, da spør jeg igjen. Når den tar opp i bakgrunnen, blir opptaket da lagret kryptert eller ukryptert?
    Du sier bilde i bilde fungerer knirkefritt. Det er bra. Gjelder dette også hvis begge kanalene er kryptert? Isf er det svar godt nok.

Timeshift fungerer ved at den må ta den tiden det tar å starte opp hdd'en og så viser skjermen stillbilde mens den begynner å ta opp. Når du så trykker play for å se videre så fortsetter den å ta opp.
    Må det være slik?
    Kan den ikke settes opp til kontinuerlig bufferopptak?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontinuerlig bufferopptak tror jeg ikke virker, men det er en slik ting som kan legges til i fremtidige image.

Opptak lagres ukryptert som med alle DM'er.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på DM 800 er det iallfall en plugin som heter permanenttimeshift

Vil tro den gjør det navnet tilsier........

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har jeg ikke vært borti, men det høres jo naturlig ut at det er jobben den gjør.

I alle tilfeller er jo en av de fine tingene med DM at har man en god ide, så er der alltid noen som kan programere en plugin som fungerer til det formålet.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    på DM 800 er det iallfall en plugin som heter permanenttimeshift
    Vil tro den gjør det navnet tilsier........
    Stemmer. Har testet den.
    Selv uten denne går det jo kjemperaskt. Jeg tror DM800 nærmest umiddelbart tar opp sendingen, selv om det tar ca 2sek til harddisken har spunnet opp. Mulig den benytter internminnet til buffer.
    I det jeg trykker på rød knapp, fryser bildet i ca 1-2sek og opptaket er i gang.

Grattis baxter! 8000HD er kongen :-D, Skal du prøve DVD brenner i den?

Første inntrykk til Dreambox.no :-D
    • Pianolakkert front og sider. Senere mulig å få i tre imitasjon sies det.
    • Flerfarget OLED display.
    • Vår versjon kom med DVD RW brenner, Hardisk og trådløst nettverkskort.
    • DM8000 i salg inneholder ikke disse 3 produktene.
    • Fjernkontrollen er ny. Nesten lik de andre versjonene (DM70xx, DM600, DM800), bortsett fra en ekstra rekke med 4 knapper for spoling, play og stop. Er også en egen record knapp. Video knappen heter på denne PVR.
    • Menyen er kjent fra tidligere Enigma2 bortsett fra de ekstra valgene til trådløst nettverk og DVD.
    • 2 intigrerte WiFi antenner bak frontens venstre og høyre side
    • DM8000 er oppe å går med det meste. Selv før lansering.
    • Veldig bra bilde.
    • Kjappe menyer.
    • PIP (picture in picture) fungerer utmerket. Ser på 2 HD kanaler samtidig.
    • Opptak av en HD kanal mens en ser på en annen fungerer.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •