DM8000 pvr DVD på plass - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 68
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hdmi

Synd ingen kan svare meg på om HDMI virker bra på 5-kanals lyd (og da mener jeg ikke fra spec. men fra egen erfaring). Når jeg sier bra så mener jeg ikke bare lydkvalitet men også HDMI handshake.
    Uten dette i orden er den helt uaktuell for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Synd ingen kan svare meg på om HDMI virker bra på 5-kanals lyd (og da mener jeg ikke fra spec. men fra egen erfaring). Når jeg sier bra så mener jeg ikke bare lydkvalitet men også HDMI handshake.
    Uten dette i orden er den helt uaktuell for meg.

DM8000 bruker DVI-HDMI med audio, men skal du ha 5.1 så må du bruke optisk ut på audio så vidt jeg vet.
    Jeg er litt usikker da min receiver ikke tar lyd fra hdmi, kun fra coax eller hdmi.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baxter
    DM8000 bruker DVI-HDMI med audio, men skal du ha 5.1 så må du bruke optisk ut på audio så vidt jeg vet.
    Jeg er litt usikker da min receiver ikke tar lyd fra hdmi, kun fra coax eller hdmi.
    Jøss
    Jeg visste om at den bruker audio over DVI, men at denne boksen skal være komplett uten en så banal feature som surround over HDMI, det var flatterende. Til og med CD sin crappy PVR har dette til 30% av prisen....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdcp

Jeg er virkelig skeptisk til hvorden det kommer til å gå med Dreambox og HDCP.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dreambox

Sitat Opprinnelig postet av nordic45

Har ikke fått min 8000 enda men den har jo blitt testet av "alle" i Tyskland uten at noen påpekte noen problemer der....

Kan ikke se at dette blir et problem.... 8)

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg erfarer prøver de å snikre en kjellerløsning over DVI, nettopp for å sno seg rundt denne problemstillingen og dermed slippe å betale lisens. Dette kan også bety at EDID i sink ikke får snakket skikkelig med EDID i source, noe som borger for handshake/sync. problemer over HDMI -ihvertfall på audio (det blir vel LPCM 2.0 over HDMI ?). Jeg også synes at dette stinker og det ligger an til en skikkelig blåmandag etterhvert som erfaringene strømmer inn. IOM, at det ikke sendes HD audio fra satellitt, så er det vel OK å dra en S/PDIF inn til receiver/processor for DD & DTS, men i 2009 er det steinalder å måtte ha 1 kabel for bilde og 1 kabel for lyd når vi har HDMI. Det er lov å håpe, men jeg venter bare på diskusjonene rundt lipsync, sorte skjermer, power-on sekvenser, osv. (som vanlig).

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

haha

HDCP går fra tuner til TV, så da er det INGEN problemer for bokser som ikke har HDCP

verre hadde det vert om det gikk fra satelitt til tuner, noe som ALDRI vil skje

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    haha

HDCP går fra tuner til TV, så da er det INGEN problemer for bokser som ikke har HDCP

verre hadde det vert om det gikk fra satelitt til tuner, noe som ALDRI vil skje
    I mitt oppsett så hadde det blitt:
    Dreambox 8000 (source) - DVDO Edge video processor (repeater) - Cary Cinema 11a audio processor (repeater) - Kuro TV (sink).
    Sier du at dette blir uproblematisk mhp. HDCP over HDMI ?
    Hvis HDCP ikke skaper et problem, hva med resten av det jeg nevner ?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt oppsett så hadde det blitt:
    Dreambox 8000 (source) - DVDO Edge video processor (repeater) - Cary Cinema 11a audio processor (repeater) - Kuro TV (sink).
    Sier du at dette blir uproblematisk mhp. HDCP over HDMI ?
    Hvis HDCP ikke skaper et problem, hva med resten av det jeg nevner ?

ser ikke at det skal bli et problem, da TV signaler ikke trenger HDCP

og kabelen som følger med står det hdmi 1.3 støtte på (tror det er bare DVI delen som kobles i dreambox som forvirrer noen)

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    ser ikke at det skal bli et problem, da TV signaler ikke trenger HDCP

og kabelen som følger med står det hdmi 1.3 støtte på (tror det er bare DVI delen som kobles i dreambox som forvirrer noen)
    Jeg mener at DVI pluggen har proprietære pinner for audio.
    Normalt så spør EDID i source EDID i sink om sink støtter ditt & datt format og sender det mest egnede. Dette vil nok ikke fungere.
    Men, siden dette blir synsing, så hadde det vært kjekt med en bekreftelse (ikke hva noen har lest i spec. sheet). La meg si det slik, det at jeg insisterer kommer av særdeles dårlige erfaringer, men det ligger vel i kortene....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før dere slakter boksen helt, så legg merke til at jeg ikke er helt sikker, og at grunnen til at jeg bruker optisk i tillegg er at min receiver ikke tar audio fra hdmi.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Dm 8000hd

Hei

Har testet DB 8000HD siden Januar i år, min mening er at DB 8000HD er den beste satelittuner som er laget.
    Skal du bruke surrundlyd, så er det optisk kabel som gjelder for lyd.
    Det er ingen begrensninger i den, det er brukeren, som begrenser bruken.
    :lol: :lol: :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd over HDMI/DVI

Hva er egentlig problemet dere ser? Fatter det bare ikke!

HD Satelitt signaler kommer uten HDPC og Lyd får man via koaks/optisk. Er det antall kabler man er bekymret over ? LOL

Har fått boksen i går kveld og etter 1 natt prøving kan jeg bare si: DM8000 rules!!!

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av foxy
    Hva er egentlig problemet dere ser? Fatter det bare ikke!

HD Satelitt signaler kommer uten HDPC og Lyd får man via koaks/optisk. Er det antall kabler man er bekymret over ? LOL

Har fått boksen i går kveld og etter 1 natt prøving kan jeg bare si: DM8000 rules!!!
    Flott det !

Når du sannsynligvis har en HDCP-complient DVI eller HDMI inngang på ditt TV, hvordan vet du at alle sendinger over nyere, tilknyttet utstyr i fremtiden vil gå klar denne problemstillingen ? Jeg sidestiller det med CAM/STB paring problematikken.

At andre i sin lykkerus ikke er opptatt av dette, samt at man kjører med 2 kabler er sikkert flott, det :smile: Jeg stusser derimot på hvorfor der ikke er noen med et oppsett hvor denne boksen inngår som bare kan si: 'Jeg har testet multikanal lyd & bilde over HDMI og det virker smertefritt'. Det er alt som trengs.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott det !

Når du sannsynligvis har en HDCP-complient DVI eller HDMI inngang på ditt TV, hvordan vet du at alle sendinger over nyere, tilknyttet utstyr i fremtiden vil gå klar denne problemstillingen ? Jeg sidestiller det med CAM/STB paring problematikken.

At andre i sin lykkerus ikke er opptatt av dette, samt at man kjører med 2 kabler er sikkert flott, det :smile: Jeg stusser derimot på hvorfor der ikke er noen med et oppsett hvor denne boksen inngår som bare kan si: 'Jeg har testet multikanal lyd & bilde over HDMI og det virker smertefritt'. Det er alt som trengs.

Jeg kjører bilde fra DM8000 med DVI-HDMI kabel inn i min Yamaha Z7 receiver og via seperat kabel lyd inn i samme receiveren. Bildesignal videre fra Z7 med HDMI in i min TV. Har knallbra Bilde + lyd i 5.1 fra DM8000.

Hva som kommer om noen år er jeg ikke så opptatt av nå .. tar det når det kommer...

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører bilde fra DM8000 med DVI-HDMI kabel inn i min Yamaha Z7 receiver og via seperat kabel lyd inn i samme receiveren. Bildesignal videre fra Z7 med HDMI in i min TV. Har knallbra Bilde + lyd i 5.1 fra DM8000.

Hva som kommer om noen år er jeg ikke så opptatt av nå .. tar det når det kommer...
    OK.
    Regner med at du ikke har noen lip-sync problemer, siden du ikke har nevnt dette - Noen som kjører lyd ut over DVI-HDMI overgang ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK.
    Regner med at du ikke har noen lip-sync problemer, siden du ikke har nevnt dette - Noen som kjører lyd ut over DVI-HDMI overgang ?

Testet det for deg og svaret er: 5.1 lyd direkte over DVI/HDMI!

Løp og kjøp :lol:

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet det for deg og svaret er: 5.1 lyd direkte over DVI/HDMI!

Løp og kjøp :lol:
    Fint, takk for det :smile:
    Det jeg liker best er muligheten for å ikke velge harddisk (PVR funksjon).
    CD sin PVR bråker som en tanks. Er nesten redd for å pådra meg tinnitus.....
    Hvordan er støyen fra denne med innebygget harddisk ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint, takk for det :smile:
    Det jeg liker best er muligheten for å ikke velge harddisk (PVR funksjon).
    CD sin PVR bråker som en tanks. Er nesten redd for å pådra meg tinnitus.....
    Hvordan er støyen fra denne med innebygget harddisk ?

Har satt inn en WESTERN DIGITAL 1TB GREEN LINE disk
    (WD10EADS)- og hører den ikke.

Valgte den etter litt research på nettet og den er den mest anbefalte disken rund om til DM8000 - svært lite støy og lav varmeutvikling.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller du kan svi av en haug med penger på SSD