DM8000 pvr DVD på plass - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 68
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Stemmer. Har testet den.
    Selv uten denne går det jo kjemperaskt. Jeg tror DM800 nærmest umiddelbart tar opp sendingen, selv om det tar ca 2sek til harddisken har spunnet opp. Mulig den benytter internminnet til buffer.
    I det jeg trykker på rød knapp, fryser bildet i ca 1-2sek og opptaket er i gang.

Det blir ikke samme som med permanenttimeshift, da kan du eks. spole 5 minutter tilbake anytime

Har forresten prøvd plugin nå, fungerer OK

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Det er tydeligvis mulig å ha totalt forskjellig virkelighetsoppfatning her.
    Der er klart at en HDD lager lyd. Hvis det støyer så er det såklart et problem. Men jeg har hatt disker gående i en stille TV-stue i mange år, og syntes ikke det er mye støy.
    En disk trekker bare ca 10W, så strømforbruk og varme er ubetydelig, spesiellt når man har plasma TV som trekker 400 - 500 W.
    Slitasje er også irrelevant. Diskene slites ikke ut, de tåler å stå på konstant i 10 år +.

Er sikkert mulig å greie seg uten, men hvorfor har man egentlig da en PVR? :wink:
    Har du aldri kommet litt sent til et program du ønsket å se? Glemt det bort?

Har hendt noen ganger at jeg setter på kveldsnytt, og oppdaget at programmet som nettopp var ferdig er noe jeg ønsket å se. Da er det bare å spole tilbake.
    Men jeg ønsker ikke å sitte oppe en time ekstra for å se dette programmet. Der er Topfield 5500 helt genial. Et par enkle tastetrykk lot meg lagre timeshiften som et vanlig opptak, og så kunne jeg se kveldsnytt 'live'.
    Det er en funksjon jeg ønsker meg igjen på en HD PVR.
    Dette var en av tingene jeg tok med som bugreport/feature-req til Vantage. Håper alle som ønsker dette gjør det samme--da ts ellers er ok på denne (perm. ts default). Interfacet kan jo alltids forbedres, da.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

IPBOX9000 mot DM8000 - Analog Scart og Digital HD samtidig

Hei,

sitter her med en IPBOX 9000 HD som jeg nettopp kjøpte fordi jeg synes DM 8000 er ALT for dyr, noe jeg fortsatt synes. Galskap til pris, men i utlandet kan man jo kanskje få til noe å hente..

Men, har oppdaget en begrensning som irriterer meg på IPBOX 9000.
    Jeg kan ikke ha bilde på de analoge utgangene samtidig som på den digitale med mindre jeg har SD oppløsning på HDMI.

Altså bilde på Scart/RGB/S-Video samtidig som jeg har bilde på HDMI i HD oppløsning er ikke mulig etter det jeg kan se på IPBOX9000. Dette er til og med mulig på min standard Canal Digital HD mottaker.

Er dette mulig på DM 8000?

Samtidig er det vanlig at SD (576i) bilde oppskalert for å passe på 1080i HDMI blir litt dårligere enn å kjøre SD bilde ut gjennom RGB på Scart. Her er heller ikke IPBOX9000 noe unntak. Hvordan klarer DM8000 seg her?

Har DM8000 ellers samme muligheter som IPBOX9000? Jeg tenker da på web-streaming/VLC.

Og har jeg på en DM8000 mulighet til å dekode 2 kanaler samtidig og sende disse ut gjennom 2 forskjellige utganger? Feks ser dama på Dr.Phil gjennom HDMI utgangen, og jeg ser på fotball gjennom Scart/RGB eller via web-streaming/VLC Player/web?

Hvordan er forresten bildekvaliteten på de analoge utgangene på DM8000? Tenker da spesielt på Scart med RGB. Er noe skuffet over kvaliteten på Scart/RGB/S-Video på IPBOX9000 sammenliknet med Canal Digital sin mottaker, og mot feks. en Humax HDCI-2000.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan iallfall se på Tv2 på web streaming, mens kjærringa ser TVNorge via tven
    Dreambox har også auto videomodus, som automatisk switcher mellom oppløsninger uten å ta restart

2 kanaler gjennom scart og hdmi har jeg ikke prøvd....tviler det er mulig, men som sagt fungerer det med web og tv

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    jeg kan iallfall se på Tv2 på web streaming, mens kjærringa ser TVNorge via tven
    Dreambox har også auto videomodus, som automatisk switcher mellom oppløsninger uten å ta restart

2 kanaler gjennom scart og hdmi har jeg ikke prøvd....tviler det er mulig, men som sagt fungerer det med web og tv
    Flott dette med web og tv samtidig er mulig iallefall!

Men får du bilde gjennom Scart/RGB dersom du samtidig har mottakeren i HD modus? (skjønner at bildet på Scart isåfall blir nedskalert ja) - Eller må du sette boxen i SD modus?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, scart og HDMI gir bilde samtidig

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Hva med 5.1 lyd over HDMI (erfaringer - ikke specs) ?
    - Hva med HDMI handshake - virker E-EDID ?
    - Hva med støy ?
    - Hva med CD sin CAM paring - problem ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Grattis!
    Så får heller vi andre sitte her og sikle, grønn av misunnelse.
    Det er i alle fall jeg.
    Har du testet noen HD-kanaler enda? Og resultat? Er det forresten noen som sender FTA?
    Ser du har kjøpt hos db.no, men det ser ikke ut til å være alminnelig tilgjengelig?
    Må man bestille på forhånd?

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool DM8000 å kjøpe hvor?

Noen anbefalinger hvor jeg klarer å kjøpe en DM8000?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Streamer man og endrer man kanal via et webinterface/webcontrol? Eller må man legge dette inn manuelt i en link og åpne via VLC?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    webinterface

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av foxy
    Noen anbefalinger hvor jeg klarer å kjøpe en DM8000?
    Er du rask kan du sikre deg en her:
    NDX / DREAMBOX DM8000HD Digital HD tuner

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    webinterface
    Har du mulighet å legge ut et screenshot/bilde hvordan dette fungerer??

Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trykker på et bilde av en skjerm ved siden av kanalen du vill se på. Så spør den om du vill lagre eller åpne, velg lagre og åpne med Vlc. Det hele tar to sekunder.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baxter
    Du trykker på et bilde av en skjerm ved siden av kanalen du vill se på. Så spør den om du vill lagre eller åpne, velg lagre og åpne med Vlc. Det hele tar to sekunder.
    Hmm nå er jeg litt forvirret her, da produsenten/hovedkontoret til Dream Multimedia har svart meg at man kun kan streame samme kanal som man ser på..

Vel har uansett valgt å beholde IPBOX9000 da Enigma2 begynner å fungere bra på den. Og det også er på vei multi-softcam til denne boksen.

Kan jo kjøpe meg 2 ekstra linux boxer (feks. DM100) i tillegg til min IPBOX 9000 og fortsatt komme rimeligere ut enn med DM8000.

Her er svaret fra Dream Multimedia:

"Dear Customer,

yes hdmi and s-video simultaneously works!
    It is not correct that you can stream a channel via ethernet and watch another on hdmi, you can only stream the channel via web which you are currently watching on tv.

Thanks in advance."

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av messus
    Hmm nå er jeg litt forvirret her, da produsenten/hovedkontoret til Dream Multimedia har svart meg at man kun kan streame samme kanal som man ser på..

Vel har uansett valgt å beholde IPBOX9000 da Enigma2 begynner å fungere bra på den. Og det også er på vei multi-softcam til denne boksen.

Kan jo kjøpe meg 2 ekstra linux boxer (feks. DM100) i tillegg til min IPBOX 9000 og fortsatt komme rimeligere ut enn med DM8000.

Her er svaret fra Dream Multimedia:

"Dear Customer,

yes hdmi and s-video simultaneously works!
    It is not correct that you can stream a channel via ethernet and watch another on hdmi, you can only stream the channel via web which you are currently watching on tv.

Thanks in advance."

Her tar de faktisk feil om sitt eget produkt. Dette gikk faktisk an selv på DM7000 med en tuner, så lenge man holdt seg på samme transponder. Jeg har ved flere anledninger streamet til pc mens min bedre halvdel ser på ett eller annet reality søppel på TV'en. Jeg har også streamet fra to forskjellige kanaler, på forskjellige transpondere, samtidig, men ikke samtidig som TV'en er i bruk.

Årsaken til deres påstand kan muligens ligge i deres eget WebIF, det skal jeg ikke uttale meg om, da jeg la inn alternativt image før jeg i det hele tatt startet opp boksen. For meg fungerer dette med både Gemini og Nabilo.

Newcomer Bjellesauen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

support

Kan tuner 2 (DVB-T) dekode NRK (bakkesendt riksTV
    samtidig som tuner 1 (DVB-S) dekoder sat sendinger ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet jeg ikke da jeg bare har S tunere

Newcomer Bjellesauen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke dumt med 2 tuner i boksen, for da kan tuner 1 mota bilde signal fra astra 19.2*E Eurosport (Germany) og tuner nr. 2 ta seg av Engelsk lyd fra ESP int'l 13*E Hotbird.
    Begge kanaler er åpne og lydsporet kan taes fra analog ut på DBen og kobles til aux inn på surrouns receiver og limes i lag med bildet på TVen.
    (eller bruke sin pensjonerte boks til å ta seg av lydsporet)
    Engelsk lydkomentator sporet/streamen ER å foretrekke, og dette helt gratis.

man må i tillegg ha en twin LNB hode og talerken/dish som står i senter for disse to satelitt posisjoner (samme opplegg som norden pakka, som tar seg av CD og VIA pakkene)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

da er DM8000 på vei

Gleder meg som en unge.... :razz:

Måtte kjøpe den i Tyskland siden den ikke er tilgjenglig i norge enda....

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •