CanalDigital HDPVR - 4 stk. LNB??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CanalDigital HDPVR - 4 stk. LNB??

Jeg har (uten å undersøke på dette forum først, dessverre) kjøpt CD sin HDPVR og er godt fornøyd. Jeg har en Force parabol med 4 LNB (Thor, Astra1/2 og Hotbird) på min gamle CD tuner, men etter oppgraderingen til HDPVR kan jeg ikke lenger programmere inn de tre andre hodene, bare Thor. Skal det være sånn? Det står intet om dette på CD sine nettsider, så det er jo et tilbakeskritt for meg...
    Kommer en softwareoppdatering kanskje?? Har nettopp betalt 2990,- for tuneren, så noe bytte blir ikke aktuelt. Men litt irriterende...:twisted: Noen som kan se noen løsning på dette??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital har bestämt att du bara kan se deras kanaler och inga andra.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lovet sw oppgradering som skal fikse dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det er lovet sw oppgradering som skal fikse dette.
    Låter bra men när??
    -----------------------------
    Inget är som väntans tider.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.K.
    Canal Digital har bestämt att du bara kan se deras kanaler och inga andra.
    Det stemmer neppe. Siste software som kom for Sagem boksen uten harddisk gjorde det mulig å motta fta kanaler fra 5-øst,13-øst og 19.2øst. At det ikke fungerer spesielt bra er en annen sak. Jeg har en anelse at Sagem også er sterkt innblandet og at det er Sagem som lager softwaren. Tror faktisk ikke jeg har hørt om en eneste Sagem tuner som klarer å søke kanaler på normalt vis. De gamle Sagem tunerene til Viasat hadde samme problem.

Jeg kjenner flere som ikke vil bytte fra CDC7000ST til Sagem HD boks pga. manglende støtte til fta kanaler på 1-west og dårlig støtte for 5-øst,13-øst og 19.2 øst. Det er sannsynligvis ingen fordel for Canal Digital....

En mottager type CDC7000ST med HD støtte ville vært en befrielse.

Forhåpentligvis kommer det godkjente mottagere fra andre produsenter etterhvert. Til bakkenettet har det f.eks. kommet 12 forskjellige godkjente mottagere fra 7 produsenter i løpet av 16 måneder.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1

Forhåpentligvis kommer det godkjente mottagere fra andre produsenter etterhvert..
    I følge produktansvarlig hos CD jobber de med flere produsenter. Utfordringen er visstnok å få implementert den CAS7 kortlåsingen som CD ønsker... Men det skal være flere mottakere på gang. Kanskje mest spennende at det også skal komme noe i en høyere prisklasse..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4 LNB-CD HDPVR-ny software-forsatt bare Thor

Bump;
    Jeg startet denne tråden, og hadde et håp om at når Canal Digital kom med ny software ville jeg få anledning til å programmere inn CD HDPVR til å søke også på de tre andre LNB-hodene jeg har.
    Vel, etter oppgradering av software manuelt den 24.mars 09 (har fire enkle LNB-er) fungerer CD-pakken helt fint, til og med med DolbyDigital 5.1 lyd via min Onkyo 606 surroundreceiver når jeg setter lydinnstillingene til "hjemmekino". Smertefritt - og stabilt -så langt.

MEN; Jeg har fortsatt ikke tilgang til de tre andre hodene. Skikkelig irriterende!!
    Jeg så mye på de forskjellige BBC kanalene på andre satelitter, men det går jo ikke lenger (slik det gjorde før jeg oppgraderte til HDPVR).
    Ennå ingen løsning på det problemet?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arvidka

MEN; Jeg har fortsatt ikke tilgang til de tre andre hodene. Skikkelig irriterende!!
    Jeg så mye på de forskjellige BBC kanalene på andre satelitter, men det går jo ikke lenger (slik det gjorde før jeg oppgraderte til HDPVR).
    Ennå ingen løsning på det problemet?
    Jeg ville ikke holdt pusten og ventet på støtte for 4-lnb. Da er det trolig bedre å koble opp en egen mottager for de andre satellittene (f.eks. din gamle mottager). Som sagt så fikk HD boksen uten harddisk støtte for 4 posisjoner i siste software men Sagem har (som vanlig) ikke klart å få dette
    til å fungere bra siden Sagem har en idiotisk dårlig kanalsøk funksjon i forhold til f.eks. Canal Digital CDC-7000ST.

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen mulighet er å gå for Dreambox, Vantage, Technisat eller lignende.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    En annen mulighet er å gå for Dreambox, Vantage, Technisat eller lignende.
    Dette er jo glimrende mottagere til å motta kanaler fra andre posisjoner. For Canal Digital mottak så er det nok en litt mere usikker investering selv om det fungerer i øyeblikket. Den risikoen bør man være klar over før man handler. Jeg har skaffet meg en Topfield 7700 HDPVR. Hadde kjøpt den uansett om den ikke hadde fungert på CD siden det er en super mottager for FTA kanaler fra andre satellitter ( har også CD HDPVR koblet opp uansett ).

Felles for alle mottagere som ikke er godkjent av CD er at de mangler chipset som støtter Conax CAS7 pairing . Om manglene er kritiske får man selv vurdere. I øyeblikket fungerer det jo men om man tror det vil fungere slik over tid må man selv vurdere.

Fakta er at Canal Digtal utelukkende har godkjent mottagere med støtte for CAS7 chipset pairing siden 2004-2005 eller noe slikt. Det skjer vel neppe uten at det er tenkt å bli tatt i bruk på et tidspunkt slik f.eks. RiksTV allerede har gjort.

Canal Digital javnlig har byttet til nye Conax versjoner. CAS1(?)-> CAS3->CAS5 og snart CAS7 ? Det kom jo nytt kort nå.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fakta er at Canal Digtal utelukkende har godkjent mottagere med støtte for CAS7 chipset pairing siden 2004-2005 eller noe slikt. Det skjer vel neppe uten at det er tenkt å bli tatt i bruk på et tidspunkt slik f.eks. RiksTV allerede har gjort.

Det var våren 2006 at force og andre mottakere ikke lenger ble godkjent av CD.Det gikk hvertfall ann og tegne abbonnement med kort uten tuner til våren 2006.
    Regner med at det er mange som ikke har CD sine egne tunere ennu.
    Det vil ikke være så enkelt for CD og ta i bruk pairing uten og bytte ut et stort antall tunere.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68

Det var våren 2006 at force og andre mottakere ikke lenger ble godkjent av CD.Det gikk hvertfall ann og tegne abbonnement med kort uten tuner til våren 2006.
    Regner med at det er mange som ikke har CD sine egne tunere ennu.
    Det vil ikke være så enkelt for CD og ta i bruk pairing uten og bytte ut et stort antall tunere.
    Det er jo et poeng ja men det gjelder sannsynligvis ikke HD kanalene og sannsynligvis heller ikke for de som har tegnet "SD" abbonement etter 2006 da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •