HD-kanaler linket til Canal Digital abonnement med HD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD-kanaler linket til Canal Digital abonnement med HD?

For å kjøpe CD-abonnement må en kjøpe en CD-tuner, skal du ha Allerom/hytteabonnement i tillegg må du kjøpe flere tunere. CD parer tunerene mot et gitt kort, så du kan ikke bytte kort mellom tunerne. Men enn så lenge) kan kortene brukes på tuneren av andre fabrikater.

Det jeg lurer på er om CD åpner HD-kanalene i kortet dersom du kjøper et abonnement til en CD-ikke-HD-tuner, eller om du må kjøpe en CD-HD-tuner for å få et programkort åpnet for HD-kanaler?

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Her i Danmark er det sådan at hvis du tegner et abbonnement på feks. family pakken. Så kan du efterfølgende tage dit kort og sætte det i en HD receiver (med conax kortlæser selvfølgelig ) og det vil så blive opdateret til at kunne vise dig de kanaler som følger med til Family abb.

Så svaret er ja

der åbnes også for HD kanaler selv om du ikke har CD HD boks.

Og smartwi virker også på HD

Hygge

EX-Force

:-D :-D :-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen må vel kjøpe noe bestemt produkt, for å abbonere på CD. Jeg kjøpte Vantage 7100, og ringte CD og ville åpne for HD kanalene. De spurte hvilken tuner jeg hadde, jeg sa Vantage, og de sa helt greit, og alt fungerer perfekt. Dette var for ett år siden, og lite har forandret seg, oppdaterer av og til osv. Har vel aldri hatt bedre satellitt-system. Har 19-13-5-1 vest, og alt fungerer som en drøm.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor relevant dette er siden det er lenge siden jeg kjøpte mitt CD kort. Kjøpte da bare kortet. Har byttet tuner flere ganger.
    HD kanalene ble tilgjengelig i sommer uten at jeg gjorde noe som helst. Jeg antar det gjelder for alle.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD har endret politikk. Du må ha en tuner fra CD for å tegne nye abonnement. Du kan kjøpe en tuner brukt (der har de endret politikk, før leide du tuneren og måtte levere den tilbake om du sa opp abonnementet, nå kjøper du den og eier den) du må altså ikke kjøpe en ny fra CD.

CD binder også kortene til tuneren. Du kan altså ikke ha en full pakke hjemme og en liten pakke på hytta, og så ta kortet hjemmefra med deg og bruke det på hyttetuneren.

Dette er noe de gradvis strammer inn, kanskje det fungerer for deg i dag, men ikke i morgen.

Foreløpig er det bare tuneren som sjekker at du har riktig kort, kortet sjekker ikke at du har riktig tuner. Har du derfor en ikke-CD-tuner vil alle kort fungere i den.

Foreløpig, før eller siden kommer nok kortet til å sjekke tuneren, slik at en kun kan bruke originale CD-tunere.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av florrepus

CD binder også kortene til tuneren. Du kan altså ikke ha en full pakke hjemme og en liten pakke på hytta, og så ta kortet hjemmefra med deg og bruke det på hyttetuneren.
    Er du helt sikker ?

Med CDs alle rom abbonement så mener jeg du skal kunne flytte kort mellom egne mottagerene registrert på samme kundenummer. Såvidt jeg har forstått det så kan et smartkort parres til flere tunere slik at det ikke blir noe problem å bytte kort mellom egne mottagere( hverfall mellom godkjente og registrerte mottagere).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ringt CD to ganger. Dene ene saksbehandleren sa at det ikke går å flytte kort. Den andre sa det kunne gå, men at dersom det kom oppdateringer vil det ikke fungere, så de frarådet å gjøre det. Det er jo slik at abonnementene på kortet oppdateres en gang pr måned, og jeg oppfattet at kortet ikke ville bli oppdatert om det sto i "gal" tuner. Men der var nok saksbehandleren på gyngende grunn.

Men jeg tror nok at på sikt kommer de til å binde kort og tunere helt sammen. Ikke fordi de egentlig bryr seg om at en bruker en annen tuner, men for å få bukt med kortdeling.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ringt CD to ganger. Dene ene saksbehandleren sa at det ikke går å flytte kort. Den andre sa det kunne gå, men at dersom det kom oppdateringer vil det ikke fungere, så de frarådet å gjøre det. Det er jo slik at abonnementene på kortet oppdateres en gang pr måned, og jeg oppfattet at kortet ikke ville bli oppdatert om det sto i "gal" tuner. Men der var nok saksbehandleren på gyngende grunn.

Men jeg tror nok at på sikt kommer de til å binde kort og tunere helt sammen. Ikke fordi de egentlig bryr seg om at en bruker en annen tuner, men for å få bukt med kortdeling.

Det er ikke så enkelt som du vil ha det til for CD og parre alle kort med tunere.
    Ennu har de fleste kort som ikke er klar for paring. Hvem skal betale for ny tuner og kort dersom det skjer spør jeg. Og etter det jeg har hørt har ikke CD tenkt og tvinge dette inn på kundene deres.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg at det nok vil ta litt tid. Men jeg er sikker på at det vil skje før eller siden. Det er enkelt teknisk, bare et spørsmål om å bytte kort (som jo koster under 10 kr) og gamle tunere. Det har selvsagt en økonomisk side, men en vil nok få kampanjer for å bytte de gamle med HD-tunerne, som er klare for kortparing.

Jeg var i en forretning i Spania hvor den anbefalte en HD-tuner til bruk for kortdeling til under halve prisen av Dreambox, de ga meg link til video på YouTube med komplett beskrivelse av framgangsmåte. Så kortdeling er et problem som brer om seg og som alle kanaldistributører nok vil komme til livs.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i en forretning i Spania hvor den anbefalte en HD-tuner til bruk for kortdeling til under halve prisen av Dreambox, de ga meg link til video på YouTube med komplett beskrivelse av framgangsmåte.
    Hvilken boks var dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en annen ting i denne sammenhengen er at de leverandørene av satelitt-tv i europa som har startet med parring av kort/boks, ikke har stoppet kortdelingen for di om. det har blitt funnet løsninger allerde fra dem som lager soften til softcammene. så om de kan få lest og delt kortene, så burde folk som ikke ønsker å gjøre noe ulovlig å dele kortet sitt, kunne få til å lese kortet i boksen sin, om det er en boks som du kan legge inn softcammer på.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alffjeld
    en annen ting i denne sammenhengen er at de leverandørene av satelitt-tv i europa som har startet med parring av kort/boks, ikke har stoppet kortdelingen for di om. det har blitt funnet løsninger allerde fra dem som lager soften til softcammene. så om de kan få lest og delt kortene, så burde folk som ikke ønsker å gjøre noe ulovlig å dele kortet sitt, kunne få til å lese kortet i boksen sin, om det er en boks som du kan legge inn softcammer på.
    De leverandørene du tenker på benytter antagelig software basert parring i mottagerene. Det stopper selvfølgelig ikke slik deling som du også opplyser. Alt som gjøres i software gir som regel mye dårligere sikkerhet.

Det er hardware/chipset parring som brer seg nå. RiksTV benytter dette og Viasat benytter dette trolig for HD kanalene.

I følge forhandler info fra Canal Digital som er postet på SI Online (Satellit Information Online) i Danmark så har Canal Digital kun godkjent bokser med støtte for hardware/chipset parring siden 2004(eller 2005). Da er det ikke usannsynlig at de fleste mottagerene Canal Digital har ute i markedet støtter denne typen parring.

Conax CAS7 støtter hardware parring og det er sannsynligvis dette RiksTV bruker. Så dersom bokser med softcam takler Viasat HD og RiksTV
    så er du heldig

Det er først og fremst chipset produsentene som har kommet med ekstra sikkherhetsfunksjoner i hardware. Det er dette leverandørene selvfølgelig tar i bruk. Jeg tror det kalles for Secure Video Processor What is SVP?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hvilken boks var dette?
    Endelig fant jeg lappen hvor jeg hadde notert det. Satycon HD3000.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •