The LyngBox ????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question The LyngBox ????

Noen som har noen erfaringer, tester å vise til, utenlandske forum diskusjoner etc. om The LyngBox????

Link; The LyngBox.

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne var det svært mye hype rundt før den kom. Men den solgte neppe så mye som intressen i forkant skulle antyde da den ble svært dyr. Mange var vel også skuffet over at denne boksen, i likhet med stort sett alle andre bokser, var svært buggig. Jeg mistet interessen for lang tid siden og har ikke fulgt med. Den har forhåpentlig fått bedre firmware etterhvert.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste litt i linkene, og det lille som er diskutert var ikke mye oppløftende.
    Hadde jo håpet at ihvertfall Lyngmark skulle kunne klare å lage en sattelit tuner som i basisen fungerer som den skal uten å måtte drive som Sat.teknikker hver gang man skal se på TV.

Det samme gjelder jo egentlig for alle de andre HD tunerne som diskuteres her i forumet.
    Jeg har hatt mange tunere gjennom årene og det har alltid vært mye som skulle fikses underveis, og derfor er jeg egentlig blitt lei av å stadig bruke timesvis på oppdatering og fix av sattelit tunere når jeg egentlig hadde annet fåre, som f.eks. se på TV.

Derfor forbauser det meg at disse forskjellige produsentene med all sin ekspertise i 2009 fremdeles har så store problemer med å konstruere en skarve tuner som faktisk stort sett virker hele tiden + oppdaterer seg selv.

Force klarte en gang i tiden å lage en tuner(e) som både oppdaterte seg og hadde veldig god billedkvalitet, så hvorfor ingen klarer det nå er et mysterium.

For ikke å snakke om det søppelet Canal Digital/Telenor kaller en HD tuner, som jeg ikke nøler et sekund med å kalle "svindel".

At forbrukerådet ikke bare tillater at Telenor å utøve monopol ved å stenge ut andre tuner produsenter men også lar dem selge et slikt søppelprodukt som HD tuneren, er etter min menig en skandale.
    Her burde det være mat for kritiske journalister, hvis det finnes, så hvis noen kjenner noen slike vil jeg oppfordre dem til å tipse disse.

At AV magasinene faktisk har gitt Canal Digital HD Tuneren positiv omtale istedenfor å slakte den er ikke mindre uforståelig, og har effekten av å føre forbrukerne bak lyset og gir Canal Digital muligheten til legitmt svindle forbrukerne med denne HD tuneren.

For at det ikke skal være noen misforståelse; så snakker jeg hele tiden om billedkvaliteten. Sikkordene er; Blasst,fargeløst og gjennomgående grønnstikk, og ikke noe av dette kunne kalibreres bort.

Begge mine gamle Force SD tunere slo den så langt ned i støvlene på billedkvalitet at jeg trodde det først var noe galt med den HD Tuneren fra Canal Digital/Telenor.

Telenor er sattelit eier og kontrollerer satelitter som koster milliarder av kroner som går i bane ute i universet, så det er ikke akkurat slik at de ikke har den tekniske ekspertisen til å kunne fremstille en kvalitets tuner.
    At de faktisk presterer å utnytte sin monopol stilling i sattelit kanal markedet til å godkjenne og selge et produkt alle ville ledd av hvis den hadde vært solgt av en Kinesisk produsent på e-bay, viser bare hvilket nivå dette ligger på.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må ha vært noe galt med din HD-boks, Arty. Jeg har begge CD's HD tunere. Og de holder helt grei billedkvalitet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne tråden bare for å si at jeg er forbauset over at den eneste responsen på hvor elendig dårlig CD's HD PVR er, var at det måtte være noe galt men CD tuneren jeg har testet.

Nå har jeg heldigvis ikke betalt fem øre for den jeg har (stående frakoblet grunnet elendig billedkvalitet), men jeg må jo lure på dere som faktisk mener at CD tuneren er "helt grei" faktisk har så lave kvalitets kriterier på billedkvalitet at dere faktisk ikke vet bedre?

Heldigvis er det andre som har høyere (mer normale) krav, derfor poster jeg noen linker til artikkeler/ forumdiskusjoner som forteller det samme som jeg sier; at billedkvaliteten på CD tuneren er under hver kritikk, Blasse Fargeløse bilder, pluss alle de andre feilene denne tuneren har.

(Jeg har ikke bidratt til noen av de klagene som er postet i det froumet.)

November artikklel; Blasse bilder med Canal Digital - teknofil.no

Januar artikkel om omtrent det samme, les også forumdiskusjonene;
    Canal Digital lover bedring - teknofil.no

Canal Digital lover bedring - Mobilen/Teknofil

CD gir tydeligvis fullstendig "beng" i kundene sine, selv om de "har lovet bot å bedring" siden tuneren ble lansert. Noe de kan gjøre ikke bare fordi de har monopol, men fordi folk som velger denne løsningen har gått fra "1 kroners CD tunere" til en HD tuner og opplever at bilde har blitt bedre uten å skjønne hvor dårlige disse 1 kroners SD tunerene faktisk er.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •