Hvilken HD Tuner anbefales

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 50
    Newcomer angvik sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken HD Tuner anbefales

Jeg skal nå bytte ut min gamle tuner med en HD tuner, og lurer på hvilken jeg skal velge. På min nåværende tuner har jeg både Viasat og Canal Digital (conax cam). Vil disse kortene fungere på en HD tuner?

Den HD tuneren jeg tenker å kjøpe bør inneholde 2 tunere samt harddisk.

Vurderer Ipbox 9000, Vantage 7100, Dreambox, eller tilsvarende. Jeg er helt grønn på dette, og trenger derfor anbefalinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    er dreambox mann selv, så kan anbefale dem, men den med 2 tunere 8000hd, koster flesk!
    viasat sine hd kanaler funker foreløpig bare på deres egne boxer desverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av angvik
    Jeg skal nå bytte ut min gamle tuner med en HD tuner, og lurer på hvilken jeg skal velge. På min nåværende tuner har jeg både Viasat og Canal Digital (conax cam). Vil disse kortene fungere på en HD tuner?

Den HD tuneren jeg tenker å kjøpe bør inneholde 2 tunere samt harddisk.

Vurderer Ipbox 9000, Vantage 7100, Dreambox, eller tilsvarende. Jeg er helt grønn på dette, og trenger derfor anbefalinger.
    Siden du sier "bør inneholde 2 tunere", må du nok oppgradere lista di litt. Vantage HD7100S/TS har bare en tuner, Vantage HD8000S har 2...

Ellers er jo smaken som baken, og de fleste anbefaler den tuneren de har selv. Det vil si at jeg anbefaler Vantagen...8)
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n-t
    Siden du sier "bør inneholde 2 tunere", må du nok oppgradere lista di litt. Vantage HD7100S/TS har bare en tuner, Vantage HD8000S har 2...

Ellers er jo smaken som baken, og de fleste anbefaler den tuneren de har selv. Det vil si at jeg anbefaler Vantagen...8)
    Beklager at jeg roter med betegnelser, men dette er nytt for meg. Det jeg ser for meg er å ta opp en kana mens jeg ser på en annen. Da trenger man vel 2 tunere?

Hva med mine eksisterende kort? Vil disse fungere?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha det beste så kjøper du DM 8000, de andre tunerene som nemnes her nå den ikke til kneet engang. Har eiet Vantage 7100 HD tidligere,
    likte ikke menyene på den også veldig små skrift som er vanskelig og lese
    pluss et elendig texttv men ellers grei. DM 8000 har jeg testet i ei uke nå og
    kan ikke få fullrost den nok selv om den er dyr.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Hvis du skal ha det beste så kjøper du DM 8000, de andre tunerene som nemnes her nå den ikke til kneet engang. Har eiet Vantage 7100 HD tidligere,
    likte ikke menyene på den også veldig små skrift som er vanskelig og lese
    pluss et elendig texttv men ellers grei. DM 8000 har jeg testet i ei uke nå og
    kan ikke få fullrost den nok selv om den er dyr.
    DM 8000 er nok ekstremt bra, men den er også veldig dyr. Jeg ser for meg en tuner i prisklasse 4-6000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av angvik
    Beklager at jeg roter med betegnelser, men dette er nytt for meg. Det jeg ser for meg er å ta opp en kana mens jeg ser på en annen. Da trenger man vel 2 tunere?

Hva med mine eksisterende kort? Vil disse fungere?
    Canal digital vil fungere direkte.
    For å få inn Viasat (kun SD, HD funker kun på Viasats tunere) trenger man patcha firmware (tror det kan oversettes med omskrevet programvare), denne finner du rundt omkring på nett, du kan også finne linker i Vantage-trådene her på forumet.

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Vantage 7100S i over 1 år, og kan absolutt anbefale den. Funker som ei kule bortsett fra noen små firmware feil. Vantage 8000 er stort sett den samme, bare at de har to tunere. Fordelen med Vantage er at de stadig jobber med firmware. Tror ikke det finnes bedre for pengene i dag. Men jeg kan ærlig innrømme at jeg ville løpt og kjøpt dreambox 8000 om den kostet under 5000,-.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har vantage 7100s og synst det er ein heilt grei tuner. Enkel i bruk, og ganske stabil(Trur den har låst seg 2-3ganger iløpet av 1 år), men eg begynner å bli mektig lei alle oppdateringene. I kvar oppdatering så er det noke som mangler, eller ting som virker plutselig ikkje virker lengre. Så fikser dei det i neste oppdatering, men da er det nye ting som ikkje virker. Men ellers er det ein super tuner. Er godt fornøyd med både lyd og bilde!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Eg har vantage 7100s og synst det er ein heilt grei tuner. Enkel i bruk, og ganske stabil(Trur den har låst seg 2-3ganger iløpet av 1 år), men eg begynner å bli mektig lei alle oppdateringene. I kvar oppdatering så er det noke som mangler, eller ting som virker plutselig ikkje virker lengre. Så fikser dei det i neste oppdatering, men da er det nye ting som ikkje virker. Men ellers er det ein super tuner. Er godt fornøyd med både lyd og bilde!
    Du trenger jo ikke å installere alle oppdateringene med en gang.
    Det kan være lurt å vente et par uker etter lansering, da har sikkert noen andre sagt ifra om nye feil.
    Det er heller ingenting som tilsier at du ikke kan hoppe over et par oppdateringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IPbox 9000HD er kanon bra, støtter sat, kabel og bakkenett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n-t
    Du trenger jo ikke å installere alle oppdateringene med en gang.
    Det kan være lurt å vente et par uker etter lansering, da har sikkert noen andre sagt ifra om nye feil.
    Det er heller ingenting som tilsier at du ikke kan hoppe over et par oppdateringer.
    Poenget mitt var at dei øser ut med nye oppdateringer, men at dei aldri klarer å fikse det dei skal fikse! Trikset er selfølgelig å finne ein som ein kan leve med, men er det sånn det skal vær?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Poenget mitt var at dei øser ut med nye oppdateringer, men at dei aldri klarer å fikse det dei skal fikse! Trikset er selfølgelig å finne ein som ein kan leve med, men er det sånn det skal vær?
    Mulig de ikke er helt med på notene når det gjelder testing av firmware, evt. at de mener det er viktigere å få ut forbedringer, selv om det betyr at noe annet kan lide under det...
    Ikke vet jeg, men i det store og hele syns jeg det en j(og her sensurerer jeg meg selv) bra boks.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes du bør vurdere Canal Digitals HD PVR-tuner. Den koster 3000kr, DM8000 koster 10.000. CD boksen er "grei nok" dersom du ønsker en rimelig boks til å se CDs HD-kanaler (og Viasat HD fungerer jo ikke på noen av de andre).

Jeg har DM800 og CD HD PVR. På en "best i test" plasma ser ikke jeg forskjell på bildekvaliteten. Boksene er vel omtrent like stabile, men DM800 bruker 10 ganger så lang tid på å restarte. CD HD PVR har full EPG.

Du går glipp av alle de andre muligheter - og utfordringer - med de andre boksene, men men

Jeg tipper CD og alle andre kanalleverandører jobber intensivt for å stoppe misbruk av sine kort. I Spania så jeg en komplett video på Youtube for kortdelingsoppsett på en HD-boks de selger der nede for 2000kr, så dette ansees nok som et kjempeproblem etter hvert. CD parrer jo nå sine kort til tunerne, noe jeg tipper er første skritt på veien. Og som nevnt: Viasat har så langt klart det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En får jo kjøpt CA.modul for CD sine kort som en kan bruke i hvilken som helst tuner,men kortet er muligens låst til CA modulen,uten at jeg vet noe om det.
    Jeg har en Hyro 9000 S/T HD som er den mest stabile tuneren jeg har hadd,har aldri låst seg.Den tar in CD sine canaler å Viasat uten HD canalene,den anbefaler jeg.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av florrepus
    Jeg synes du bør vurdere Canal Digitals HD PVR-tuner. Den koster 3000kr, DM8000 koster 10.000. CD boksen er "grei nok" dersom du ønsker en rimelig boks til å se CDs HD-kanaler (og Viasat HD fungerer jo ikke på noen av de andre).

Jeg har DM800 og CD HD PVR. På en "best i test" plasma ser ikke jeg forskjell på bildekvaliteten. Boksene er vel omtrent like stabile, men DM800 bruker 10 ganger så lang tid på å restarte. CD HD PVR har full EPG.

Du går glipp av alle de andre muligheter - og utfordringer - med de andre boksene, men men

Jeg tipper CD og alle andre kanalleverandører jobber intensivt for å stoppe misbruk av sine kort. I Spania så jeg en komplett video på Youtube for kortdelingsoppsett på en HD-boks de selger der nede for 2000kr, så dette ansees nok som et kjempeproblem etter hvert. CD parrer jo nå sine kort til tunerne, noe jeg tipper er første skritt på veien. Og som nevnt: Viasat har så langt klart det.
    Viasat HD har så svakt kanaltilbud at det ikke bør ha innvirkning på tuner. Har forøvrig Technisatt og er meget fornøyd.
    +Bra epg (mangler litt på gamle Force sin kvalitet)
    +Skifter greit kanaler mellom systemene.
    +Bra meny system
    +Meget driftsikker (Ingen restart etter 3 ukers drift
    -Hender jeg får opp skilt i noen sekunder med ci feil før bildet kommer fram

Vi har nok lett for å anbefale de vi har selv, men er de bra så er det være greit

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Viasat HD har så svakt kanaltilbud at det ikke bør ha innvirkning på tuner. Har forøvrig Technisatt og er meget fornøyd.
    +Bra epg (mangler litt på gamle Force sin kvalitet)
    +Skifter greit kanaler mellom systemene.
    +Bra meny system
    +Meget driftsikker (Ingen restart etter 3 ukers drift
    -Hender jeg får opp skilt i noen sekunder med ci feil før bildet kommer fram

Vi har nok lett for å anbefale de vi har selv, men er de bra så er det være greit
    Den store feilen med Technisat tuneren er at den ikke kan håndtere to HD kanaler samtidig. Det gjør den i hverfall ubrukelig for meg.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av florrepus
    Dette støtter jeg 100%

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye som er severdig fordi om det er i SD. Denne løsningen gir ingen mulighet for resten av Viasat sine kanaler med 1 tuner.
    Hvis grunnkvaliteten på utsendelsen er i bra kvalitet (Nrk o.l) blir oppskalert tett opptil 720p orginalt.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Det er mye som er severdig fordi om det er i SD. Denne løsningen gir ingen mulighet for resten av Viasat sine kanaler med 1 tuner.
    Hvis grunnkvaliteten på utsendelsen er i bra kvalitet (Nrk o.l) blir oppskalert tett opptil 720p orginalt.
    Poenget er at man ikke kan ta opp fra en HD-kanal mens man ser på en annen. Dette er en kombinasjon som ofte er aktuell for meg da jeg ser mye TVN HD, Discovery HD, C+Sport HD og C+Film HD. Det er ofte jeg ser på en av disse og samtidig ønsker å ta opp fra en av de andre. Dette lar ikke Technisat tuneren meg gjøre. En tuner med en slik begrensning finner jeg helt uinteressant.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •