Hvilken HD Tuner anbefales - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    Min Dreambox har hengt seg hele 1 ganger på 9 måneder, slå den du.....står og surrer 24/7 også

Verre var det med IPBOX, kunne ta seg noen resetter etter oppstart, spes. med 2 kort

Qbox HD er en spennende box, god hardware, men software messig er det ingen som vet enda hvor den ender enda
    den er helt grei den Kewell79

vi har alle lov i si vår mening om hva vi liker og ikke.
    selv har jeg opplevd AB IPbox 9000 å vare den mest stabile boksen.

Ang Qbox HD , det viet jeg ikke enda, men jeg får 1 neste uke, bestilt direkte fra Italia, kan ikke svare for jeg har testet.

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    den er helt grei den Kewell79

vi har alle lov i si vår mening om hva vi liker og ikke.
    selv har jeg opplevd AB IPbox 9000 å vare den mest stabile boksen.

Ang Qbox HD , det viet jeg ikke enda, men jeg får 1 neste uke, bestilt direkte fra Italia, kan ikke svare for jeg har testet.

mvh

bobi
    Min VANTAGE 7100TS har inte hängt sig någon gång.

Newcomer svennemo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vantage 7100

Har brukt denne i noen måneder nå og er superfornøyd. Nå her jeg ikke prøvd Dreambox, Ipbox, Humax eller noen andre enn CD`s standard HD tuner, men denne er helt super for den vanlige bruker. Plug & Play er vel riktig og bildet er helt supert i hd og sd. Kjøpte den som tar rikstv/satelitt (TS) og har den muligheten. Oppgradering av sw gikk også som smurt via minnepinne.

Liker ikke:
    * EPG er bare 2 programmer fram
    * Litt "kjedelige" menyer...(estetikk...blir vel forbedret!?)
    )
    * Elendig merket fjernkontroll...umulig å se fargene ved knappene. Bruker Harmony ONE så egentlig ikke noe prob.

ANBEFALES

bestbuy.no
    maxsat.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennemo
    Liker ikke:
    * EPG er bare 2 programmer fram
    Epg for Canal Digital fikser du fort for to dager framover ved å gå inn på f.eks Discovery Travel & Living. (på denne transponderen legger Canal Digital ut sin EPG).
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i mye samme situasjon som OP, men jeg sitter hjelper høvdingen i familien inn i den fantastiske HD-verdenen. Det jeg lurer på, er CD sin standard HD-mottaker grei nok for en som ser på TV for å... eh, bare se på TV. Han er giret på HD-signal og derfra bedre bildekvalitet, men jeg vet ikke om han blir å bruke PVR'en, og hvis han kjøper CD sin er den opp til par? Siste jeg vil ha er en far som ringer og spør hvorfor fjernkontrollen hans ikke funker eller hvorfor det ikke er bilde på TVn.

TVn er forsåvidt en nyinnkjøpt W4500 om det skulle ha noe å si

Takker for alle svar.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RageHunter
    Er i mye samme situasjon som OP, men jeg sitter hjelper høvdingen i familien inn i den fantastiske HD-verdenen. Det jeg lurer på, er CD sin standard HD-mottaker grei nok for en som ser på TV for å... eh, bare se på TV. Han er giret på HD-signal og derfra bedre bildekvalitet, men jeg vet ikke om han blir å bruke PVR'en, og hvis han kjøper CD sin er den opp til par? Siste jeg vil ha er en far som ringer og spør hvorfor fjernkontrollen hans ikke funker eller hvorfor det ikke er bilde på TVn.

TVn er forsåvidt en nyinnkjøpt W4500 om det skulle ha noe å si

Takker for alle svar.

Jeg fikk høvdingen i familien inn i Hd-verden ved hjelp av CD's HDtuner uten harddisk, og har den samme selv.. Den fungerer utmerket til mitt og høvdingens bruk.. Har hatt den noen uker nå.. Og har ikke vært plaget med noe som helst... Egentlig en grei boks..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikkje sei anna enn eg har gjort før. Anbefaler Vantage HD7100S, etter min meining og fleire med meg er dette ein super tuner som leverer krystall klare HD bilder frå CD + at den også kan ta imot Viasat (ikkje HD) Kan koples til ekstern HD mm. Svært enkel i bruk.:-D

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vantage 7100

Sitat Opprinnelig postet av svennemo

Liker ikke:
    * Elendig merket fjernkontroll...umulig å se fargene ved knappene. Bruker Harmony ONE så egentlig ikke noe prob.
    Man kan få "byttet" til en ny type fjernkontroll (samme som leveres til Vantage 8000) ved å fylle inn skjema på Vantage sin hjemmeside og betale 20 Euro i frakt.

Jeg har gjort det selv om jeg igrunnen er fornøyd med den gamle typen. Har faktisk ikke pakket den nye fjernkontrollen ut av plasten enda. 8)
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Jeg fikk høvdingen i familien inn i Hd-verden ved hjelp av CD's HDtuner uten harddisk, og har den samme selv.. Den fungerer utmerket til mitt og høvdingens bruk.. Har hatt den noen uker nå.. Og har ikke vært plaget med noe som helst... Egentlig en grei boks..
    Herlig, var vel egentlig det jeg ville høre/se i klartekst 7100 koster jo litt mer enn CD sin og hvis CD sin tuner er "grei nok", så spørs det om jeg råder far til å gå for den.

Hvis det skulle bli behov videre i fremtiden så kan det jo oppgraderes og kjøpes inn Vantage eller tilsvarende. Takker for svar!

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear
    Man kan få "byttet" til en ny type fjernkontroll (samme som leveres til Vantage 8000) ved å fylle inn skjema på Vantage sin hjemmeside og betale 20 Euro i frakt.

Jeg har gjort det selv om jeg igrunnen er fornøyd med den gamle typen. Har faktisk ikke pakket den nye fjernkontrollen ut av plasten enda. 8)
    Har ikke brukt den gamle, men syntes fjernkontrollen til 8000S var meget grei--god layout, ganske pen (ikke en klumpete dings som med endel andre PVR'er) og responsive knapper. Det er forøvrig ikke mye å utsette på denne tunerens hardware; selv om software har rom for enkelte forbedringer! 8)

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •