Hvilken HD Tuner anbefales - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 50
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Hvis du skal ha det beste så kjøper du DM 8000, de andre tunerene som nemnes her nå den ikke til kneet engang. Har eiet Vantage 7100 HD tidligere,
    likte ikke menyene på den også veldig små skrift som er vanskelig og lese
    pluss et elendig texttv men ellers grei. DM 8000 har jeg testet i ei uke nå og
    kan ikke få fullrost den nok selv om den er dyr.
    Har et spørsmål til deg ang. DB DM8000.
    Er det samme opplegget her som på 800 med den proprietære DVI utgangen som drar med seg lyd på de ledige pinnene ifm. HDMI overgang ?

Jeg grøsser med tanken på kompabilitet mot HDMI 1.3 standarden selv om de sier de ikke vil etterkomme HDCP. Hva feks med HDMI handshake, lip sync. og lock-on ? Er dette fremtidsrettet ? Dyre AV processorer kaver jo som bare det, og disse er til og med kompatible med HDMI standarden !
    Jeg har særdeles lite lyst å begynne med S/PDIF eller Toslink kabler for AC3, så dette er ikke mye å skrive hjem om.....

Link to HDMI spec:
    http://www.hdmi.org/pdf/HDMISpecInformationalVersion.pdf"]http://www.hdmi.org/pdf/HDMISpecInformationalVersion.pdf"]http://www.hdmi.org/pdf/HDMISpecInformationalVersion.pdf

Link to associated spec EIA/CEA-861-B:
    http://www.ent.eetchina.com/PDF/2007MAR/DTCOL_2007MAR26_INFDT_AN_01.pdf?SOURCES=DOWNLOAD"]http://www.ent.eetchina.com/PDF/2007MAR/DTCOL_2007MAR26_INFDT_AN_01.pdf?SOURCES=DOWNLOAD"]http://www.ent.eetchina.com/PDF/2007MAR/DTCOL_2007MAR26_INFDT_AN_01.pdf?SOURCES=DOWNLOAD

Virker dette trøbbelfritt, så tar jeg av meg hatten.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det samme opplegget her som på 800 med den proprietære DVI utgangen som drar med seg lyd på de ledige pinnene ifm. HDMI overgang ?

Ja den overfører lyd på samme måte, men jeg bruker optisk kabel
    for overføring av lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har bestilt meg ipbox 910 HD... gleder meg til å teste den!

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja den overfører lyd på samme måte, men jeg bruker optisk kabel
    for overføring av lyd.
    Sier som Posten reklamen:
    Hmmmm. Skeptisk.....
    Hvorfor i alle dager skal jeg bruke 2 kabler ?
    I fremtiden så kommer kanskje HD lyd, og digitalt så er det bare HDMI som støtter dette. Det er mulig DB forklaringen stemmer med kostnadsbesparelsen og behov for åpenhet, men jeg tror heller grunnen kan være kompleksiteten rundt implementering av EDID og HDCP.
    Men, det er mulig det bare er meg som reagerer på manglende HDMI konformitet, og da er det jo ikke noe stort problem for DB.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Sier som Posten reklamen:
    Hmmmm. Skeptisk.....
    Hvorfor i alle dager skal jeg bruke 2 kabler ?
    I fremtiden så kommer kanskje HD lyd, og digitalt så er det bare HDMI som støtter dette. Det er mulig DB forklaringen stemmer med kostnadsbesparelsen og behov for åpenhet, men jeg tror heller grunnen kan være kompleksiteten rundt implementering av EDID og HDCP.
    Men, det er mulig det bare er meg som reagerer på manglende HDMI konformitet, og da er det jo ikke noe stort problem for DB.

Jeg mener denne kabelen som følger med tilsvarer HDMI 1,3 så jeg skjønner ikke problemet.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener denne kabelen som følger med tilsvarer HDMI 1,3 så jeg skjønner ikke problemet.
    Det var nettopp derfor at jeg spurte om du har prøvet HDMI lyd og bilde.
    Noe sier meg at dette ikke kommer til å fungere prikkfritt, gitt mine innspill.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Det var nettopp derfor at jeg spurte om du har prøvet HDMI lyd og bilde.
    Noe sier meg at dette ikke kommer til å fungere prikkfritt, gitt mine innspill.
    Du kan jo spørre på Digsat.net ,viss du ikke allerde har gjort det.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo spørre på Digsat.net ,viss du ikke allerde har gjort det.
    Prøvde dette, men fikk ikke noen treff overhodet.
    Antar at det skyldes at man ikke kan søke på dette forumet uten å være registrert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en DM800 er lyden er synk på alle HD-kanaler bortsett fra Silver HD. Men Silver HD tror jeg alle sliter med, også CD HD PVR-tuner (selv om jeg synes den er noe bedre enn på DM800).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    de hadde da ikke sluppet både 800hd og 8000hd med den løsningen om den ikke funket! det er solgt mange tusen av disse boksene, og lyden funker fint, ikke noe problem.
    når det gjelder sync på 800hd, så har jeg funnet ett plugin som kan synce ac3 lyd iallfall, fant det på i-have-a-dreambox.com | Dreambox - Support | The Home of Gemini geminis forum

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha det beste så kjøper du DM 8000, de andre tunerene som nemnes her nå den ikke til kneet engang. Har eiet Vantage 7100 HD tidligere,
    likte ikke menyene på den også veldig små skrift som er vanskelig og lese
    pluss et elendig texttv men ellers grei. DM 8000 har jeg testet i ei uke nå og
    kan ikke få fullrost den nok selv om den er dyr.
    For vanleg folk er Vantage HD7000S klart betre enn DM. Menyer er betre og meir oversiktelege enn hos DM. Hadde aldri betalt så mykje meir for å få ein DM.
    Kjøp Vantage, suverene HD bilder ,enkel og bruke og oppdatere. Ikkje så kresen på signal som DM og kjøper du ein Vantage HD7100TS får du Norsk Rikstv som fungerer heilt topp.
    Løp og kjøp:-D

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gamlestøl
    For vanleg folk er Vantage HD7000S klart betre enn DM. Menyer er betre og meir oversiktelege enn hos DM. Hadde aldri betalt så mykje meir for å få ein DM.
    Kjøp Vantage, suverene HD bilder ,enkel og bruke og oppdatere. Ikkje så kresen på signal som DM og kjøper du ein Vantage HD7100TS får du Norsk Rikstv som fungerer heilt topp.
    Løp og kjøp:-D
    Jeg har eiet en Vantage 7100HD og menyene på den er ikke mye og skryte av i forhold til DM 8000.Menyene er mye mere lettleste på Dm 8000 skriften er hvit og større .Nå er jeg en avansert bruker og vil ha mere og utforske på også.
    DM 8000 er ikke kresen på signal , kansje til dels mere følsom tunerdel en Vantage.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har eiet en Vantage 7100HD og menyene på den er ikke mye og skryte av i forhold til DM 8000.Menyene er mye mere lettleste på Dm 8000 skriften er hvit og større .Nå er jeg en avansert bruker og vil ha mere og utforske på også.
    DM 8000 er ikke kresen på signal , kansje til dels mere følsom tunerdel en Vantage.
    Testane seier vel at den er meir kresen på signal. Ellers var dette med menyen eitt dårleg argument for å kjøpe DM.
    Menyene på Vantage er enkle og lettleste. Meiner bestemt at Vantage har mindre feil/problem enn Vantage.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testane seier vel at den er meir kresen på signal. Ellers var dette med menyen eitt dårleg argument for å kjøpe DM.
    Menyene på Vantage er enkle og lettleste. Meiner bestemt at Vantage har mindre feil/problem enn Vantage.

Jeg burde vel ha bedre forutsetninger og vurdere disse 2 tunere siden jeg har begge.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fins bedre mottakerer der ute en Dreambox 8000
    og ikke minst havl prisen av hva Dreambox 8000 koster

Skal snart 2-3 dager få min Qbox HD som faktisk skal ha muligheten for 3 tunerblokker , det vil si man kan ha , satelitt , bakkenett , kabel , in en boks

Jeg har ikke testet den selv, men må si at DM 8000 HD PVR er ikke noen bedre tuner en de andre som fins på markede.

Ta for eksempel AB IPbox 9000 HD , jeg har ein og er meget fornøyed med den
    Ja det skule ha vart bedre på en del ting , men den gjør akurat det jeg vil.
    Så har du Kathreien 910 , som også er mye bra i den boksen , men den mangeler en kortleser eller 2, da den har kun cam plass.

Dreambox kan vare bra på software support, men vannlig folk som meg og flere her trenger ikke alle de dupeditene som er som adonn/ tilleg

Hvis vi skal samenlingne Dreambox med andre merker og software support
    vil jeg si at fra selveste Dreambox produsente er det ikke mye support
    dem gir blafen i oss , tenker jeg.
    Det er vanlig folk som oss som gjør jobben i fri tiden sin, hade ikke vart for slike folk vile Dromeboksen vart en BIG 0

det å velge en mottaker er ikke let i dise dager da det fins så mange merker
    men en slikt forum som AV Forum kan hjelpe mye , bare les en del innlegg
    så for vi litt peiling på hva de fleste har/kjøper.

Men selv vil jeg anbefale det slikt
    Har man lyst for å bare se på TV og ikke bruke mye av sin fri tid på å fikser
    eller leker med mottakerne, da er valget lett.

Kjøp en plug and play mottaker, slikt som Hyro 9000 HD TS, eller Vantage 7100/8000 ,Octagon 910SF, Hyro 9000 H TS, eller Vantage dem er faktisk likt og produsert i samme fabrik, kun front pannelen som er forskjelig.
    Vil man leke litt , men alikevel bruke sin tid å se på tv
    da vil jeg si at Octagon 918 SF er meget bra også, det fins mange andre modeler helt sikkert ,

da kommer vi til litt mere avanserte bokser,
    Dreambox SD/HD, KathreinSD/HD, AB IPbox SD/HD, HD Multimedia SD/HD,
    Qbox SD/HD, personlig har jeg ikke testet alt dem her,
    Men her må man gjøre en del jobb selv med dise boksene, programering fra tid til tid, kort leser, undertekstet ( på en del kommer det Auto ) men da kommer det possitive med slike mottakere , dem er open source , så er du flink med lit linux/windoews /programering /opdatering , så er dise boksene en klase for se selg , noen har bedre software og hardware en andre, noen har mindre eller mere suport en andre , men alle har sine onde og gode sider,
    det er opp til oss som kjøper å studere , og kjøpe den vi føler oss mere behagelig med.

Men Dreambox vs AB IPbox har jeg, og jeg vil anbefale AB IPbox HD
    Dreambox er mere software, men henger seg omtrent daglig , AB IPbox
    har software men ikke i den grad som Dreambox, men AB IPboxen er donn stabil, har hat min i 9 mnd nå og den har hengt til sammen 3-4 ganger

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg burde vel ha bedre forutsetninger og vurdere disse 2 tunere siden jeg har begge.
    Godt å ha god tru på seg sjølv. Meiner likevel at det er utruleg at ein betaler dobbelt opp for å få ein DB8000 samanlikna med ein Vantage.
    Har du provisjon?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å ha god tru på seg sjølv. Meiner likevel at det er utruleg at ein betaler dobbelt opp for å få ein DB8000 samanlikna med ein Vantage.
    Har du provisjon?
    Det er vel åpenbart at en som har begge tunerne har bedre forutsetninger for å vurdere dem opp mot hverandre enn noen som bare har én og "synser" om den andre?...

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det er vel åpenbart at en som har begge tunerne har bedre forutsetninger for å vurdere dem opp mot hverandre enn noen som bare har én og "synser" om den andre?...
    8)
    Men jeg kan bare si, Technisat HD-S2X,Technisat HD-S2X,Technisat HD-S2X
    :-)

Er litt synd som du sier OleM, med at den kan bare ta opp 1 HD kanal samtidig, men av Technisat, Vantage HD8000S og Humax I-cord, så er det bare technisat som faktisk tar opp 2 program samtidig, med undertekst som den skal være, og uten problemer. Ingen av de andre alternativene som jeg har, har aldri vært i stand til å gjøre 2 opptak, der det faktisk er 2 opptak som er iorden. enten så er undertekst ute av sync, eller så er ett av opptaka bare sort skjerm, og i værstefall så har mottakeren hengt seg opp midt i opptakene.
    alternativt hvis en ikke vil ha High-end, så er det CD sin egen HD-pvr jeg ville annbefalt.
    Den kan i allefall ta opp 2 program, eller ta opp ett program mens en ser et annet, og faktisk virker.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Er litt synd som du sier OleM, med at den kan bare ta opp 1 HD kanal samtidig, men av Technisat, Vantage HD8000S og Humax I-cord, så er det bare technisat som faktisk tar opp 2 program samtidig, med undertekst som den skal være, og uten problemer. Ingen av de andre alternativene som jeg har, har aldri vært i stand til å gjøre 2 opptak, der det faktisk er 2 opptak som er iorden. enten så er undertekst ute av sync, eller så er ett av opptaka bare sort skjerm, og i værstefall så har mottakeren hengt seg opp midt i opptakene.
    alternativt hvis en ikke vil ha High-end, så er det CD sin egen HD-pvr jeg ville annbefalt.
    Den kan i allefall ta opp 2 program, eller ta opp ett program mens en ser et annet, og faktisk virker.
    Ja, jeg er veldig enig i dette. Jeg har CDs HD PVR så lenge. Og dette fungerer stort sett bra. Men så fort Technisat kommer med en ny modell (som jeg tar for gitt håndterer 2 HD kanaler samtidig), vil jeg vurdere denne meget nøye.
    :-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi

Men Dreambox vs AB IPbox har jeg, og jeg vil anbefale AB IPbox HD
    Dreambox er mere software, men henger seg omtrent daglig , AB IPbox
    har software men ikke i den grad som Dreambox, men AB IPboxen er donn stabil, har hat min i 9 mnd nå og den har hengt til sammen 3-4 ganger

mvh

bobi
    Min Dreambox har hengt seg hele 1 ganger på 9 måneder, slå den du.....står og surrer 24/7 også

Verre var det med IPBOX, kunne ta seg noen resetter etter oppstart, spes. med 2 kort

Qbox HD er en spennende box, god hardware, men software messig er det ingen som vet enda hvor den ender enda

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •