Lagre HD opptak fra STB og brenne på DVD - Fullt lovlig !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lagre HD opptak fra STB og brenne på DVD - Fullt lovlig !

Laget en liten smørbrødsliste som muligens har blitt omhandlet før.
    Merk at dette er en løsning med hyllevareprodukter som ikke kompromiterer HDCP, og de er ikke mange.

1) La oss si at du har en Twin DVB-S HD PVR , eksempelvis denne:
    Canal Digital HD PVR - Canal Digital NO

2) Sannsynligvis så får du ikke mer enn 480p på komponentutgangen, selv om ikke denne har ICT, da brukes HDMI sammen med denne:
    CurtPalme.com Special Edition HDFury2: HDMI to Component/RGB Converter*

3) Ditt PVR opptak (antatt H.264 TS) streames inn til denne, som står oppkoblet mot din PC:
    Hauppauge Nordic: HD PVR
    Husk å sette Lydutgang til Hjemmekino for å få med AC3.
    Denne har Toslink optisk mens PVR har S/PDIF RCA/phono
    Brukes ikke processor eller AVR imellom, kan denne brukes: AVshop.no / KRAMER Konverter S/PDIF > TosLink® Mini Audiokonverter

4) Deretter kan en BD/DVD medie (sikkerhetskopi) brennes med denne enheten direkte og spilles av på feks. PS3:
    LG Norway :: BE06LU10 ,*BE06LU10

5) Denne Windows programvaren kan brukes til å konvertere MPEG-4 (AVCHD) til MPEG-2 (VOB) for brenning på DVD (backup):
    Elecard Group - Elecard Converter Studio AVC HD Edition - AVCHD,AVC HD,convert video for iPhone,HDV,batch file encoding,AVC/H.264,MPEG-4.10,MPEG-2

Har ikke testet dette, men det burde i prinsippet fungere.
    Noen meninger der ute ?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmmmm.... Snodig

Trodde det ville være stor interesse for en slik mulighet, men her var det uventet dødt. Har registrert på web at det er mange som her etterlyst noe.
    Ingen som har dette behovet utenom meg eller skal prøve på noe slikt ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Merk at dette er en løsning med hyllevareprodukter som ikke kompromiterer HDCP, og de er ikke mange.

2) Sannsynligvis så får du ikke mer enn 480p på komponentutgangen, selv om ikke denne har ICT, da brukes HDMI sammen med denne:

3) Ditt PVR opptak (antatt H.264 TS) streames inn til denne, som står oppkoblet mot din PC:
    Brukes ikke processor eller AVR imellom, kan denne brukes: AVshop.no / KRAMER Konverter S/PDIF > TosLink® Mini Audiokonverter

4) Deretter kan en BD/DVD medie (sikkerhetskopi) brennes med denne enheten direkte og spilles av på feks. PS3:

5) Denne Windows programvaren kan brukes til å konvertere MPEG-4 (AVCHD) til MPEG-2 (VOB) for brenning på DVD (backup):
    Elecard Group - Elecard Converter Studio AVC HD Edition - AVCHD,AVC HD,convert video for iPhone,HDV,batch file encoding,AVC/H.264,MPEG-4.10,MPEG-2

Noen meninger der ute ?
    Er det ikke enklere med f.eks IPbox? Lagrer filen på HDD i et format som heter .trp Du kan lett overføre disse til PC via nettverk, og konvertere til å kunne brenne ut på DVD

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller bruke en DVD opptaker med harddisk`?
    Finnes kanskje noen med HD støtte, ikke vet jeg.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Eller bruke en DVD opptaker med harddisk`?
    Finnes kanskje noen med HD støtte, ikke vet jeg.
    Er nok lagt inn sperre for dette, ihvertfall HD innhold.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KeHa
    Er det ikke enklere med f.eks IPbox? Lagrer filen på HDD i et format som heter .trp Du kan lett overføre disse til PC via nettverk, og konvertere til å kunne brenne ut på DVD
    Interessant.
    Brukes HDMI port eller Component m/S/PDIF for streaming transport av trp, eller er det slik luksus at du bruker RJ45 porten & cat-5 ?
    Spørsmålet er om du får ut HD innhold fra opptaket.
    Ellers kan jo SD tas ut via SCART og dette kan jo alle dekodere fikse.....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant.
    Brukes HDMI port eller Component m/S/PDIF for streaming transport av trp, eller er det slik luksus at du bruker RJ45 porten & cat-5 ?
    Spørsmålet er om du får ut HD innhold fra opptaket.
    Ellers kan jo SD tas ut via SCART og dette kan jo alle dekodere fikse.....
    Tror vi snakker litt rund hverandre her... Opptaket blir lagret på hardisken som en datafil. Denne kan du overføre til pc over nettverk. Men med HD vill nok filen bli ganske stor og vill nok ta sin tid(mulig det finnes HD mottakere med Gigabit nettverk). Mulig du kan også koble til en USB disk og overføre filen til denne.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok lagt inn sperre for dette, ihvertfall HD innhold.
    Kan ikke se hvorfor dem sperrer HD innhold når annet ikke sperres.
    Vi har ivertfal en DVD opptaker vi kan ta opp TV meg, ikke HD men.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Kan ikke se hvorfor dem sperrer HD innhold når annet ikke sperres.
    Vi har ivertfal en DVD opptaker vi kan ta opp TV meg, ikke HD men.
    Jeg har ikke hørt om noen som har fått ut HD opptak fra harddiscen på en PVR-satelitt-tuner med noe godt resultat.Jeg har nesten alle former for satelitt og kabeltunere i HD og og har gitt opp det prosjektet.Å ta f.eks.HD ut i SD som tidligere er nevnt i denne tråden,hva skulle det være godt for?
    Jeg tror at å øke kapasiteten på tunerens-harddisc og la HD-opptakene være der, er løsningen.
    Stølen

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Japanerne har jo hatt Blu-ray opptakere lenge.. Disse støtter så vidt jeg kan lese HD materiell.. Om disse kommer til norge og kan erstatte/fungere sammen med eksisterene PVR bokser, vet jeg ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av frippsi
    Japanerne har jo hatt Blu-ray opptakere lenge.. Disse støtter så vidt jeg kan lese HD materiell.. Om disse kommer til norge og kan erstatte/fungere sammen med eksisterene PVR bokser, vet jeg ikke.
    Etter det jeg vet er det ingen HD opptak som vil bli sluppet ut fra sat.tunere eller kabeltunere som kan kopieres.Dette er det ikke CD,Sky.Viasat eller Get som bestemmer.Det er en del avtalen mellom TV-produsenten,rettighetshaveren eller filmselskapene og distribusjonsselskapene(les f.eks.CD) at HD signaler kun skal kunne lagres på harddiscen i tuneren og aldri kunne tappes i HD til et annet medium.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Etter det jeg vet er det ingen HD opptak som vil bli sluppet ut fra sat.tunere eller kabeltunere som kan kopieres.Dette er det ikke CD,Sky.Viasat eller Get som bestemmer.Det er en del avtalen mellom TV-produsenten,rettighetshaveren eller filmselskapene og distribusjonsselskapene(les f.eks.CD) at HD signaler kun skal kunne lagres på harddiscen i tuneren og aldri kunne tappes i HD til et annet medium.
    Stølen
    Har testet med min IPbox 9000. Jeg kan ta opp HD opptak, overføre til PC og spille av på PC med VLC media player. Men tror ikke dette vil fungere med CD eller Viasat sine orginal tunere. Men alle Linux baserte tunere bør nok ha denne muligheten.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KeHa
    Har testet med min IPbox 9000. Jeg kan ta opp HD opptak, overføre til PC og spille av på PC med VLC media player. Men tror ikke dette vil fungere med CD eller Viasat sine orginal tunere. Men alle Linux baserte tunere bør nok ha denne muligheten.
    Er helt på linje med Stølen her, men Linux alternativene er jo interessante mhp. dette.

MEN - min bruksanvisning mener jeg altså fikser problemet med HDCP og HD stream overføring/lagring.
    Gir selvsagt ikke noen garantier for dette, så det er opp til den enkelte å prøve det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med alle tv-seriene fra USA som i flere år allerede er sendt i HD og blitt lagt ut på nett som vanlig videofil, bl.a matroska. Hvilke metoder har "piratene" brukt?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen meninger der ute ?
    Dette var interessant. Burde jo absolutt være mulig å gjøre det på den måten. Eneste drawback er at man snakker om investeringer på ca 5000 kr for konverteren, PVR'en og Blu-ray brenner. Vet du om noen billigere løsninger som vil fungere? Finnes det PCI kort med komponent eller VGA inngang?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det funker med linux boxene, men du trenger ikke bluray brenner, du kan gjøre om opptakene til å passe inn på en enkel lags, eller dobbel lags dvd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alffjeld
    det funker med linux boxene, men du trenger ikke bluray brenner, du kan gjøre om opptakene til å passe inn på en enkel lags, eller dobbel lags dvd.
    Kan jo bare streame de fra PC og sånn sett. Funker det bare fra Linux baserte bokser? Kan vel ikke stemme? Det er jo bare streaming... Eller blir det stoppet av HDCP i konverteren?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhagl
    Dette var interessant. Burde jo absolutt være mulig å gjøre det på den måten. Eneste drawback er at man snakker om investeringer på ca 5000 kr for konverteren, PVR'en og Blu-ray brenner. Vet du om noen billigere løsninger som vil fungere? Finnes det PCI kort med komponent eller VGA inngang?
    Her er kanskje en billigere løsning:
    Keene Electronics
    Husk at det er ikke bare HDCP som er problemet.
    Noen komponenter sender ikke mer enn 480P ut på komponentutgangen.
    Eneste måte (for å være sikker på å få HD bilde & lyd) er å ta ut bildet fra HDMI og sende dette ut på en komponent utgang som ikke har denne begrensningen (lyd går gjennom HDMI eller leveres gjennom S/PDIF, som ikke har båndbredde til HD lyd).

Jeg mener at HDFury2 har en EDID som kobler med EDID i den komponenten den settes inn i.
    Dette betyr at den ikke blir sink, men en repeater av HDMI porten den kobles til og dermed ses som 1 enhet.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med vantage 7100s er det ikke noe problem. Alt lagres på en usb disc. Så tar man usb discen og kobler den til pc. Man bruker et program som heter tsremux. Etter at man har remuxet filen til ts eller m2ts så kan den spilles av på en pc uten problemer.

TsRemux v0.21.2: Transport Stream De/Re-muxer - Doom9's Forum

mvh

Morten

PS husk å skru av funksjonen i tuneren om at filene skal slettes automatisk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nu försökt att konvertera sparade filer på VANTAGE 7100TS till ett annat format men får det inte att fungera. :???:

Jag vill konvertera SD och HD inspelningar med synkront ljud och undertexter.
    Någon som kan ge mig en utförlig beskrivning??

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •