Finnes det gode tunere lenger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes det gode tunere lenger?

Hei alle.
    Dette er et litt frustrert innlegg, men jeg vil helst ikke at det skal bli oppfattet som trolling/flaming.

Jeg har selv en HD-PVR fra CD som er sørpe dårlig. Jeg fikk den montert av en tekniker på vegne av CD, og har i etterkant byttet ut både LNB'er og boks uten noen bedring. CD selv sier det er stråling fra TV apparatet og at en software fiks skal rette på dette (tillat meg å humre litt lett av slike påstander). Seneste jeg har sett er at dette gjelder både plasma og LCD. Software fix kommer om ca. 1 måned. Jeg fikk denne beskjeden i September i fjor. Andre ser ut tli å ha fått den nyligere. Fin måned. bare 300 dager eller noe slikt?

Uansett, dette måtte ut, men er ikke relevant for posten min. Det jeg lurer på er om det finnes noen BRA bokser der ute for HD og opptak på harddisk som det IKKE er problemer med. Jeg ser at mange har hatt problemer også med Vantage, og den andre nye er det tekniske ting som mange ikke får til.

Så finnes det da en boks som jeg kan ta mitt CD abbonnementskort, plugge inn de 2 kablene, kortet ringe CD og si "par kortet ditt med denne boksen" og så klare å se en hel film på HD filmkanalen uten at boksen går i stampe? Eller å pause HD sendinger (funker av og til, men feiler like ofte), eller å spille inn serier? (det er ikke nødvendigvis et møst, men kjekt å ha funksjonalitet). Boksen må gjerne ha tilkobling til internett, om det hjelper den..

Er bare lei av at dette ikke funker. Jeg hadde analog satelitt-tuner før, aldri noe som helst tull med bildet, selv ikke i snøstorm og haglevær. Tunerne bare leverte på den tia. Før det hadde jeg TV med antenne på taket, funka alltid, litt snø på TV'n i dårlig vær, men ingenting har vært så dårlig som det jeg opplever med HD boksene nå!

Får vel bare beklage at det ble litt flaming på CD likehvel, klarer bare ikke la være

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det ser ut til at det er dårlig med mottakere som er "plug&play" for tiden.
    jeg bruker selv dreambox 800hd, men den krever at du setter deg endel inn i hvordan du skal sette den opp.
    men når det er gjort er det en kjempeboks!
    har hatt dreambox de siste 6 årene nå, og kunne ikke tenkt meg noe annet enn linuxbox med god support, og bra utvalg av software.
    men som sagt du må lære litt selv, om du ikke kjenner noen som kan hjelpe deg å sette det opp for deg da selvsagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min Vantage 7100s i et halvt år nå, og er utrolig fornøyd.
    Det er vel forsåvidt en risiko om at den en dag ikke fungerer med CD, men den sjanjen er jeg villig til å ta. Mine foreldre har et nytt CD kort som sannsynligvis er pairet til deres tuner. Det fungerer ikke på andre CD tunere, men fungerer fint på Vantagen og min gamle Force.

Edit: Vantage 7100s har bare en tuner, men 8000s har to.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xaero
    Har hatt min Vantage 7100s i et halvt år nå, og er utrolig fornøyd.
    Det er vel forsåvidt en risiko om at den en dag ikke fungerer med CD, men den sjanjen er jeg villig til å ta. Mine foreldre har et nytt CD kort som sannsynligvis er pairet til deres tuner. Det fungerer ikke på andre CD tunere, men fungerer fint på Vantagen og min gamle Force.

Edit: Vantage 7100s har bare en tuner, men 8000s har to.
    Hvordan er Vantagen i bildekvalitet på SD signaler kontra Force ?

Jeg bruker en Force 5 serie pr i dag, har nett kjøpt inn et Pioneer LX 5090 H med innebygget sat tuner. Satte inn Conax cam men synest at Forcen ga et bedre bilde på SD sendingene (men fikk jo HD på diverse kanaler via Conax). Fikk ikke testet så mye pga at jeg måtte reise på jobb (Nordsjøen).

Det optimale hadde jo vært å finne en mottaker som var like god (eller bedre) en Force på SD signaler, som samtidig kunne ta inn HD kanaler.

Mvh Jostein

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke testet disse så nøye opp mot hverandre, men jeg er meget fornøyd med bildet på sd kanaler som sender i god kvalitet. Forcen (1144) var en meget god tuner når den kom, men den er treg ved kanalbytte, og å redigere kanallister er tungvindt nå som seriellporten er "utdødd".

Dersom du har en TV som er bedre til skalering enn tuneren, kan du sette tv-resolution til Auto. Da sender den SD signaler gjennom som 576p og HD signaler som 1080i. Jeg har min satt til 1080i konstant og er fornøyd med det.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jostfe
    Hvordan er Vantagen i bildekvalitet på SD signaler kontra Force ?

Jeg bruker en Force 5 serie pr i dag, har nett kjøpt inn et Pioneer LX 5090 H med innebygget sat tuner. Satte inn Conax cam men synest at Forcen ga et bedre bilde på SD sendingene (men fikk jo HD på diverse kanaler via Conax). Fikk ikke testet så mye pga at jeg måtte reise på jobb (Nordsjøen).

Det optimale hadde jo vært å finne en mottaker som var like god (eller bedre) en Force på SD signaler, som samtidig kunne ta inn HD kanaler.

Mvh Jostein
    http://avforum.no/forum/satellitt/63...ttaker-12.html

Prøv Technisat HD-S2X mottakeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jostfe
    Min ClarkeTech 5000HD gir topp bilder på HD og minst like gode bilder som min Force på SD. Jeg har begge to tilkoblet så det er lett å sammenligne. ClarkeTech er en helt annen verden enn CanalDigitals HD PVR som jeg hadde et par dager før jeg returnerte den.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutd
    Min ClarkeTech 5000HD gir topp bilder på HD og minst like gode bilder som min Force på SD. Jeg har begge to tilkoblet så det er lett å sammenligne. ClarkeTech er en helt annen verden enn CanalDigitals HD PVR som jeg hadde et par dager før jeg returnerte den.
    Takk for tips. Får prøve å søke litt på den mottakeren. Forhåpentligvis så har den hard disk og er rimiligere en technisat (som jeg synest er noe dyr) selv om jeg innser at kvalitet koster. Etter alt jeg har lest så slår jeg ihvertfall fra meg CD sin HD PVR mottaker.

Mvh Jostein

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutd
    Er ClarkeTech 5000HD en av CD sine godkjente tunere, slik at den kan skiftes ut da? Forsøkte å finne info på "godkjente" tunere for CD nå som de parer tunere med bokser, men jeg finner ikke noe der. Leit å ha en bra tuner som man ikke kan bruke til CD

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kutch
    Er ClarkeTech 5000HD en av CD sine godkjente tunere, slik at den kan skiftes ut da? Forsøkte å finne info på "godkjente" tunere for CD nå som de parer tunere med bokser, men jeg finner ikke noe der. Leit å ha en bra tuner som man ikke kan bruke til CD
    Nå som godkjenning kommer på Cam fra CD til TV'er med innebygget satellttmotaker bør jo alle tunere med camplass være sikret for fremtiden.
    Skulle pairingen innføres for fult, er det jo bare å si at man har tv med sat-tuner og kjøpe en cam.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Nå som godkjenning kommer på Cam fra CD til TV'er med innebygget satellttmotaker bør jo alle tunere med camplass være sikret for fremtiden.
    Skulle pairingen innføres for fult, er det jo bare å si at man har tv med sat-tuner og kjøpe en cam.
    Problemet med CAM er at dette ofte (alltid?) ikke støtter dual decoding. Dette er et poeng hvis man har twin-tuner.

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en sammenligner Ctech 5000 og Dreambox 8000 hva er eventuelt fordelene/ulempene med disse to sett opp mot hverandre både på kvalitet og muligheter? Er det i det hele tatt noe poeng å kjøpe tunerne til Canal Digital hvis en velger noen av pakkene fra dem?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    dreambox 8000 om det er den du mener, og ikke 800?
    8000 er det absolutt ypperste du kan få tak i, den har raskest prosessor, mest ram, den kan ha opptil 4 tunere, kommer med 2 standard. den kan ha harddisk, den kan ha dvd-brenner, den har trådløst nettver, vanlig nettverk, plass til to kort + 4 ledige slots til cam. etc. etc.
    her er en link til info om dreambox Dreambox.no - Agenturet og import av DreamBox i Norge
    har hatt dreambox selv i endel år, og de er helt topp

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alffjeld
    hei
    dreambox 8000 om det er den du mener, og ikke 800?
    8000 er det absolutt ypperste du kan få tak i, den har raskest prosessor, mest ram, den kan ha opptil 4 tunere, kommer med 2 standard. den kan ha harddisk, den kan ha dvd-brenner, den har trådløst nettver, vanlig nettverk, plass til to kort + 4 ledige slots til cam. etc. etc.
    her er en link til info om dreambox Dreambox.no - Agenturet og import av DreamBox i Norge
    har hatt dreambox selv i endel år, og de er helt topp
    Hvordan veit du alt dette? den har jo ikke kommet i markedet enda, dette er en "drømmebox" som vi har drømt om i mer en 2 år! Importøren har angivelig en til test nå... Hvis den var så forbasket god, hvorfor er den ikke lansert for lenge siden da?
    Er du selger av denne mottakeren ??? ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er da mange som har kjøpt den boxen allerede!
    den er å få kjøpt, men det er nok bestillingstid, da lagrene tømmes fort.
    den ble sluppet før jul engang.
    så den er ikke en drøm lenger, den finnes.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret vil avhenge av hvem du spør:

- Fra utstyrsprodusentenes side er det klart det finnes mange alternativer, og flere av disse lager bokser med komponenter av bedre kvalitet enn de nettoperatørene leverer.

- Fra nettoperatørenes synspunkt finnes det ingen alternativer fordi de har laget sine egne lover som sier at alt annet er forbudt. Ifølge deres definisjon er alle brukere av alternativt utstyr pirater.

- Norske myndigheter er inkonsekvente. Ingen formelt vedtatt lov forbyr alternativt utstyr. Likevel får operatørene holde på som de gjør. Konsesjons-vilkår synes ikke å ha noen effekt etter at konsesjoner er tildelt. Det ville vært fint om PT en gang kunne bestemme seg for å følge de anbefalingene for regulering av digital-TV som de selv har laget

- Forbrukere flest tror alternativer er forbudt, selv om norsk lov ikke er enig i det. Dessuten er det vanskelig å få folk til å investere i dyrt utstyr så lenge operatørene truer med at de når som helst kan innføre sperrer som gjør slikt utstyr ubrukelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    helt enig, det blir masse BS om at dreambox og lignende er piratutstyr, noe som er tull!
    det at ett produkt kan misbrukes gjør det ikke til piratutstyr, da ville jo masse være forbudt, f.eks. biler, som helt klart kan misbrukes.
    og de nordiske leverandørene av satelitt-tv bør ikke snakke for høyt, de har i mange år solgt mottakere som strider mot kringkastingsloven, og fått mange påbud om å endre praksis, uten at det har hjulpet!
    de har ikke lov å selge boxer som ikke har mulighet for å i tillegg bruke ett kort fra motstanderen, i det minste ha plass til en cam til dette. og dette bryter mot loven.
    har hatt dreambox 7000, 7020, og har nå en 800hd, og synes de er topp!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •