Canal Digital eller Viasat?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital eller Viasat?

Er GET kunde i dag (kabel) og vurderer å gå over til parabol ettersom GET vil kreve meg for 2000 for en "oppgradering" av nettet jeg ikke har bedt om + at jeg i tillegg må betale for en del "utbedringer" av innendørs kontakter.

Ser at det ikke er noen drøm å gå over til hverken Canal D. eller Viasat, men tar i mot innspill. Jeg er ikke opptatt av kanaltilbudet, men kvaliteten på utstyret. Noen forslag her?

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn S.
    Er GET kunde i dag (kabel) og vurderer å gå over til parabol ettersom GET vil kreve meg for 2000 for en "oppgradering" av nettet jeg ikke har bedt om + at jeg i tillegg må betale for en del "utbedringer" av innendørs kontakter.

Ser at det ikke er noen drøm å gå over til hverken Canal D. eller Viasat, men tar i mot innspill. Jeg er ikke opptatt av kanaltilbudet, men kvaliteten på utstyret. Noen forslag her?

vil legge en 1 kr i poten til cd der, og det meste pga et bra kanal ut valg i HD og det øker med animal HD i februar også + du har mulighter for kjøpe deg en annen type tuner sener og det vil virke.
    det kan til dels med viasat også, men utvalget er minimal.

når det gjelder kvalitet på boksene, så er det ikke så stor for skjeld på de.
    de har alle sin små ting som irriterer deg, men i det hele virker de bra.

hvis kunde service teller, så er valget enkelt. for da har kun CD, kunde service på viasat er så si 90% fraværende, så lenge du skal ha virker det bra, men nåde deg om du si opp avtalen.. les mer i annen tråd om kunder service viasat..

Troeen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    hvis kunde service teller, så er valget enkelt. for da har kun CD, kunde service på viasat er så si 90% fraværende, så lenge du skal ha virker det bra, men nåde deg om du si opp avtalen.. les mer i annen tråd om kunder service viasat..
    Og den tråden finner du her...
    http://avforum.no/forum/satellitt/76...deservice.html
    Hvis en sammenligner antallet innlegg her inne, så ser det ut til at tunerne er best hos Viasat (er ikke så mange innlegg ang feil).
    Mens Canal Digital har den beste kundeservicen, (Viasat har jo egen "service"-tråd!) Og ja jeg har lagt inn innlegg jeg også.
    Hvis HD-kanaler teller, må det bli CD, da de har flere, og du trenger ikke offisiell hd-tuner for å få kanalene (såvidt jeg vet)
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet fra Viasat til Canal Digital av 1 grunn: Canal Digital kan jeg ta imot rett inn i Windows Media Center uten dekoder-boks.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte den billigste dekoderen hos Canal digital. Bare crap, men fulgte med i pakken.
    Hadde tenkt å bytte den uansett.
    Har byttet den ut med en Dreambox DM 800 HD.
    Perfekt dekoder med raskt kanalskifte og maaaaange muligheter..8)

Vet ikke hva budsjettet ditt er siden 2000,- pluss pluss var dyrt for en oppgradering av ditt eksisterende utstyr.

Jeg valgte canal digital pga Premier league.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal Digital for meg, men........

Har lenge hatt Canal Digital parabolpakke via en Force parabol med fire LNB-hoder; en for Thor-satelitten som CD bruker,, de tre andre for Astra 1 og 2 samt Hotbird for helt frie kanaler (tilsammen ca. 2000 kanaler, mye BBC osv).

Har nå nylig oppgradert til HDPVR og den funker kanonbra. MEN: Den har ikke muligheter til å ta inn annet enn Thor-satelitten, den ignorerer de tre andre hodene jeg har hatt i bruk tidligere. I oppsettet kunne jeg tidligere angi antall hoder og søke inn disse, her står det "1 LNB" og det lar seg ikke forandre (Jeg er klar over at jeg kan ha dobbel utgang på ThorLNB for å se èn kanal/ta opp en annen, men det trenger jeg ikke)
    JEG VIL HA TILBAKE MINE ANDRE SATELITTER!
    Dette tilbakeskritt står det ingen ting om på CD sine sider, og via telefonsupport er det ingen der som beklager mangelfull informasjon om dette. Det er jo et tilbakeskritt for meg som kom nokså overraskende.
    Forhåpentlig vil Canal Digital oppgradere software med denne funksjonen senere?

Newcomer Gadgetfreak sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal Digital hadde jeg gått for. Også hadde jeg skaffet meg en Ipbox 9000 eller en Ctech 5000HD Plus box.

Newcomer Gadgetfreak sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arvidka
    Har lenge hatt Canal Digital parabolpakke via en Force parabol med fire LNB-hoder; en for Thor-satelitten som CD bruker,, de tre andre for Astra 1 og 2 samt Hotbird for helt frie kanaler (tilsammen ca. 2000 kanaler, mye BBC osv).

Har nå nylig oppgradert til HDPVR og den funker kanonbra. MEN: Den har ikke muligheter til å ta inn annet enn Thor-satelitten, den ignorerer de tre andre hodene jeg har hatt i bruk tidligere. I oppsettet kunne jeg tidligere angi antall hoder og søke inn disse, her står det "1 LNB" og det lar seg ikke forandre (Jeg er klar over at jeg kan ha dobbel utgang på ThorLNB for å se èn kanal/ta opp en annen, men det trenger jeg ikke)
    JEG VIL HA TILBAKE MINE ANDRE SATELITTER!
    Dette tilbakeskritt står det ingen ting om på CD sine sider, og via telefonsupport er det ingen der som beklager mangelfull informasjon om dette. Det er jo et tilbakeskritt for meg som kom nokså overraskende.
    Forhåpentlig vil Canal Digital oppgradere software med denne funksjonen senere?
    Samme tips går til deg. Hadde skaffet meg en Ipbox 9000 eller en Ctech 5000HD Plus box. Da får du inn alle hode du savner, enten med motor eller flere hoder.

Newcomer Kuro sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har CD family pakken og en Vantage 8000 tuner, og kan anbefale den kombinasjonen.
    Onkyo TX-NR 3030 - Crown DCi4|600 - JBL 3677 - JBL 3635 - JBL Synthesis P520 - Oppo BDP-103EU - JVC DLA-X500R D ILA -
    DreamScreen Phantom HD 16:9-​2.35:1 vertical masking 120" - DreamScreen UltraHD V4K duk

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange tips, tenker jeg må dykke ned i satelittenes verden og sjekke ut en del ting selv. Hadde kanskje vært mest happy med å ikke være kunde hos noen av kabel/parabol selskapene, de har tydeligvis mye igjen å lære/forbedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange tips, tenker jeg må dykke ned i satelittenes verden og sjekke ut en del ting selv. Hadde kanskje vært mest happy med å ikke være kunde hos noen av kabel/parabol selskapene, de har tydeligvis mye igjen å lære/forbedre.
    Da blir det ikke stort med tv på deg, for utifra kriteriene er ikke riks-tv noe alternativ heller.
    Har selv canal digital Family med Vantage HD8000S, og det funker flott (bortsett fra noen bugs). Mange HD-kanaler inkludert.
    Kundeservice hos Canal Digital kan jeg ikke si stort om, da jeg aldri har kranglet med dem. Viasat kan jeg derimot ikke si noe positivt om, kun trøbbel der i gården.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Jeg kjøpte den billigste dekoderen hos Canal digital. Bare crap, men fulgte med i pakken.
    Jeg skal ha HD-kanaler, men kunne godt tenkt meg å gjøre som Tigerberget og kjøpe egen dekoder.

Hva er minimum jeg da må kjøpe fra CD? Holder det med den til 1 krone (som ikke er HD)?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •