Force og NDS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20

Tråd: Force og NDS

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Force og NDS

Har noen fått greie på hva som skjer med oss som har Force tunere og eventuell NDS oppgradering.Har sendt mail til Viasat,men der er det ikke mye svar å få.
    Dette er litt av hva Force skriver på hjemmesiden:
    Det er ikke aktuelt for Force å implementere NDS i Force konsumentmottakere da lisenskost og utviklingskost utgjør flere millioner kroner uten inntekter fra Viasats programpakker.
    Dette betyr jo selvfølgelig at Force forståelig nok ikke vil bære alle kostnader her,og at Viasat må ha vilje til å ordne opp,noe som vel er tvilsomt.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde at Force brukerene måtte over på Pace.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Trodde at Force brukerene måtte over på Pace.
    Dvs få en boks til i huset det!?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er nettopp en ekstra boks i huset som er faenskapet.Også det at den skal kobles opp med loopthrough.Noe som jo alle husker med fornøyelse når de kom med Sagem tuneren og styringen av LNB'ene skulle byttes mellom to tunere.Gikk jo meget bra :wink: :evil:
    Så har du kablingen mot Tv/PJ.Jeg vil ha s-video for å kunne svitsje med surr.receiver og det står bare som optional på utstyrssiden hos Pace.

Målet må jo være å få Viasat til å la Force få softwaren til NDS.Håper de drukner i mail angående dette.
    Blir det ikke orden på dette,kutter jeg Viasat helt og jeg blir nok ikke den eneste.Er også dritt lei telefoner fra Viasat som skal prakke på deg denne Pacen eller tilsvarende med programpakke,men som ikke har peiling på hvordan den skal kobles osv. :evil:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er det beste er å kjøpe nye lnb med to utganger så slipper du loopthrough. Da slipper du dermed å måtte slå av den ene mottageren for å svitsje over på en annen kanal.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er det beste er å kjøpe nye lnb med to utganger så slipper du loopthrough.
    Et godt forslag som jeg har vurdert siden jeg har ledige et par etter at det ble slutt med analoge sendinger(hadde den i stue nr.2),men jeg må trekke 25 mtr utvendig langs vegg siden det ikke er plass til 2 kabler i trekkerøret(Kunne muligens trukket en kabel med to ledere).
    Uansett er jeg ikke interessert i to bokser,og dette vil jo også bli fordyrende for de fleste.
    Vi får se hva som skjer.Viasat prøver jo selvfølgelig å sende ut så mange Pace de kan til Forceeiere,så håpet er ikke alt for stort.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det blir litt dyrere. Og man må trekke en ny kabel.

Men hvis du har Viasat gull og kunne tenke deg å fortsette å ha det, så får du jo slengt mottagere etter deg. Forutsatt at du binder deg da.

Alternativet er jo å slutte å ha Viasat.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke gull engang. Jeg gikk over til basisabonnementet og bandt meg til to år. Jeg tror tuneren kostet meg 250 kroner... Den har til og med RF-utgang, noe ikke min en "tanke" dyrere Nokia 260S mangler!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke gull engang. Jeg gikk over til basisabonnementet og bandt meg til to år. Jeg tror tuneren kostet meg 250 kroner... Den har til og med RF-utgang, noe ikke min en "tanke" dyrere Nokia 260S mangler!
    Bruker du bare en tuner eller har du en Canal Digital boks i tillegg?
    Ellers er RF utgang helt bortkastet for min del siden den ikke kan kobles mot projektor,men sikkert greit å ha for mange.
    Poenget er at en boks bør være nok,og jeg irriterer meg(som dere nok har skjønt)på at det alltid blir forbrukerne som må godta nye påfunn fra leverandørene.Dette gjelder forsåvidt begge selskapene.En skulle tro at de snart var tjent med å bli enige om en felles boks og software,og heller ta konkurransen på pris og programtilbud.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dropp den ene da vel. Når det gjelder kryptering, så er det sikkerhetshensyn også. Kanskje NDS er mer sikkert enn Conax? Uansett, conax er endel av (var i allefall) Telenor. Telenor eier også Canal Digital. Viasat og Canal Digital er konk. dermed blir det ikke conax på viasat.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dropp den ene da vel. Når det gjelder kryptering, så er det sikkerhetshensyn også. Kanskje NDS er mer sikkert enn Conax? Uansett, conax er endel av (var i allefall) Telenor. Telenor eier også Canal Digital. Viasat og Canal Digital er konk. dermed blir det ikke conax på viasat.
    Ja det er jo nettopp det jeg kommer til å gjøre dersom det blir slik det ser ut nå.Litt synd på kona som da ikke får TV3.Og NDS er sikrere ja.Conax er jo knekt noe NDS ikke er.Det er jo også helt forståelig at ikke Viasat vil bruke et Canal Digital kodesystem.
    Men at to konkurrende selskaper blir enige om en felles standard skulle vel ikke være for mye forlangt.Du må være enig i at dette hadde vært forbrukervennlig og oversiktlig for alle.Nå holder jo heller ikke Viasat seg til avtalen(NorDig) som sier at alle mottakere skal ha mulighet til å motta alle kanaler.Viasat kunne f.eks valgt å gå over til Viacess2 som ikke er hacket...enda.Men hvem vet,når det lakker ut på høsten blir det muligens en ordning for oss med Force og tilsvarende tunere også.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er enig i at det beste hadde vært at de brukte samme kryptering. Via2 har vel mange av de samme svakhetene sikkert.

Conax vil nok skifte til en sikrere løsning de også etterhvert. Vi får bare håpe det ikke innebærer skifte av flere receivere...

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Conax vil nok skifte til en sikrere løsning de også etterhvert. Vi får bare håpe det ikke innebærer skifte av flere receivere...
    Ja det skulle tatt seg ut :wink: .Men vi får håpe de ser konsekvensen selv,og at de sannsynligvis taper på dette både CD og Viasat.Ellers er jeg glad jeg ikke jobber på elforretning,og skal forklare dette surret til gamle og nye kunder.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to bokser, og jeg er egentlig glad for det. Det er elendig bilde over tv-antennen her, og jeg vil gjerne kunne se Dagsrevyen selv om ungene ser på Pokemon eller Digimon eller hva fanden alle disse elendige tegnefilmene heter (det er stort sett munnen som beveger seg mot en stillestående bakgrunn - ynkelig!). Og RF er veldig kjekt å ha hvis man vil se på i andre rom i huset. Man kan ikke splitte en vanlig S-Video- eller komposittutgang mellom flere tv-er uten at det blir så dårlig at jeg ikke klarer å se på det, selv på en 14-tommer.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo helt utrolig at Viasat får gjøre som dem vil. Det som plager meg er at for litt under ett år siden overbeviste fatteren at Force var gode greier. Veldig brukervennlig og oversiktelig tuner.

Kanskje man skulle vurdert Dreambox....

(ps. fra høyst uofficielle kilder: NDS er knekt)

Mvk
    kka

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er sant så er man "back to square one"!

Når det gjelder Force så satte de sitt gode navn og rykte for lage sw som hadde både Conax og Viasat innebygget. Hele greia holdt på å gå på dunken. (Vet ikke om det er Viacces/Conax kodec som var skyld i dette kan være andre årsaker også, men kan tyde på at de er litt motvillige til å oppdatere sine receivere igjen slik som sist gang)

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lånte et av de nye Viasat kortene hjem her om dagen. Prøvde det for moro på min Force 1145. Hadde hørt noen rykter om at det kanskje skulle fungere likevel. Hele tuneren låste seg. Fikk ikke sett CD sine kanaler en gang før jeg hadde tatt ut Viasat kortet

Ender nok snart opp med to bokser er jeg redd :?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kjøpe Strong? Denne har da i allefall både conax og nds.

Mvh

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hva med å kjøpe Strong? Denne har da i allefall både conax og nds.

Mvh
    Gjerne det. Finnes det en med HDD og twin tuner?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •