Canal Digital HD PVR , ny software

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 81 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 1608
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post Canal Digital HD PVR , ny software

Hei, jeg klaget på softwaren i HD PVR tuner til canal digital og fikk dette svaret i dag:

Vedrørende din henvendelse

Vi er i gang med å produsere en ny software på denne, denne har vært forventet lansert om ca 1 måned, men dette vet vi ikke med 100% sikkerhet.

Håper virkelig de har forbedret softwaren skikkelig og ikke bare kommer med en mindre oppdatering........:?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Graabein
    Hei, jeg klaget på softwaren i HD PVR tuner til canal digital og fikk dette svaret i dag:

Vedrørende din henvendelse

Vi er i gang med å produsere en ny software på denne, denne har vært forventet lansert om ca 1 måned, men dette vet vi ikke med 100% sikkerhet.

Håper virkelig de har forbedret softwaren skikkelig og ikke bare kommer med en mindre oppdatering........:?

Canal Digitals definisjon på 1 måned begynner å bli ganske interessant.... :???: men, men.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsd121
    Canal Digitals definisjon på 1 måned begynner å bli ganske interessant.... :???: men, men.....
    Eh, ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk denne fra Canal digital i dag: Dette høres ut som at det er stråling fra TV`en din. HD-PVR og HD-Sagem er svært påvirkelig av disse strålingene fra både plasma og lcd skjermer. Det er en ny software på vei til begge dekodere, men det er usikkert når denne kommer, men den skal være rett rundt hjørnet.

Med vennlig hilsen
    Petter Laumann

Kundeservice
    Canal Digital Norge AS

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tdi
    Fikk denne fra Canal digital i dag: Dette høres ut som at det er stråling fra TV`en din. HD-PVR og HD-Sagem er svært påvirkelig av disse strålingene fra både plasma og lcd skjermer. Det er en ny software på vei til begge dekodere, men det er usikkert når denne kommer, men den skal være rett rundt hjørnet.

Med vennlig hilsen
    Petter Laumann

Kundeservice
    Canal Digital Norge AS
    Kødder du? Både LCD og Plasma sier du? Hva pokker er det Sagem har testet sine hd sendinger på da? dopapir???

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nok ikke blitt ordentlig testet ut før begynt selge disse tunerene...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nok blitt ordentlig testet ut før begynt selge disse tunerene...
    hadde vært interresant å høre hvorfor du mener det... det virker ikke slik på resten av oss

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal Digital sitter jo med svarteper...

har nok blitt ordentlig testet ut før begynt selge disse tunerene...
    Det kan bare være 1 av 2:

1) Sagem har ikke innsett at det har problemer med CD sitt Conax system fordi de aldri har testet mot det men kun forholdt seg til standarder. Dette er amatørmessig av Canal digital i så fall.

2) Sagem er et billigmerke som kun har verifisert på lab at ting funker, dvs mangler smoke-testing. Dessverre for mange, så er dette mer og mer vanlig i alt man kjøper. De gamlingene som sier at "ting var mer solide før" har helt rett. I dag produseres elektronikk på akkord med pris. Kvalitet er forbeholdt de eksklusive merkene. Det som er tragisk i det hele er at selv CD driter i om boksen deres ikke fungerer, så lenge de selger. Sånt taper man kunder på fort!

Så til syvende og sist taper Canal Digital en masse på dette produktet, men de er garantert bundet av gode avtaler med Sagem som gjør at de ikke blir kvitt skiten. I det minste håper jeg for CD sin skyld at dette er tilfelle.

Jeg kommer ikke til å anbefale denne boksen til noen - tvert imot kommer jeg til å advare mot den. Den er søppel fra ende til annen - og av de innleggene som jeg har lest, så er jeg ikke alene om å mene dette heller.

Har forøvrig hatt flere av HD PVR tunerne til CD, jeg har skiftet LNB'er, både mellom like modeller og til ulike (twin head, dual head etc), kjøpt paraply til LNB'ene, alt for å sjekke ut at signalet ikke er problemet. Det er et sterkt nok signal (rundt 190'ene) men CD hevder at sterkt ikke er ensbetydende med "bra" .. hva nå det betyr. Det som gjenstår nå, er å få lånt hjem en boks som IKKE er en Sagem, og se om jeg fortsatt har de samme problemene. Jeg er nesten 100% sikker på at det er det.

Jeg har forøvrig oppdaget at dersom du skifter kanal, og så tilbake til en kanal som har problemer, så fikser du ofte problemet helt til lyd blir borte eller bildet fryser neste gang.. ser ut som om boksen rett og slett kommer ut av synk med seg selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror nok ikke det er sagem som er problemet her, det er vel CD som lager softwaren antar jeg, og ser det som sannsynlig at det er der problemet ligger.
    alle nye bokser har problemer med softw. i starten, men det bør jo gå seg til etter rimelig tid.
    har selv en dreambox 800hd, og den har også hatt noen barnesykdommer i starten, men det har gått seg til i det siste, etter at de som lager imager og drivere har jobbet med det.
    men det er rart at de som lager imager/softw. til dreambox på fritiden sin, uten lønn, kan klare ting som CD som tar betalt for tjenestene sine, ikke kan klare!
    men så lenge folk godtar det, kommer det ikke til å¨bedre seg, så mail, ring og klag folkens!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekatt
    hadde vært interresant å høre hvorfor du mener det... det virker ikke slik på resten av oss
    Mente at de ikke har testet det ordentlig ut, bare skrivefeil

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar fra Canal Digital

Her er svar jeg har fått i dag vedr softwareoppdatering fra CD:

Sv: Web-skjema DTH: [Tekniske spørsmål]
    Vedrørende din hendvendelse.

Vi har ikke fått en dato på når den nye softwareoppdateringen til HD-PVR kommer, men du vil få en melding på skjermen din når du skal laste ned denne. Når du får denne, vil dekoderen din bli mer stabil og fungere bedre med diverse flatskjerm tv\'er. En del kunder har hatt problemer med å få dekoderen til å fungere med sin flatskjerm tv da den forstyrrer signalene på dekoderen. Dette vil ikke lenger være noe problem med den nye softwaren.

------------------------

Selv har jeg ikke de nevnte problemene med stabilitet, men er mer intressert i generell forbedring av de eksisterende funksjonene Spesielt EPG´n som er under enhver kritikk. Så jeg spør videre

> Betyr det at det ikke er noen funksjonsmessige endringer? F.eks forbedret EPG?

Svaret jeg fikk var:

Det stemmer, men det kommer oppdatering snarest.

På spørsmål om når snarest er:

Dette har vi ingen eksakt dato, du vil informasjon når dette kommer.

Konklusjonen skulle vel bli at det en eller annen gang kommer en oppdatering som fikser stabiliteten for de som sliter med det og en helt annen gang kommer det noen forbedringer av epg´n - kanskje...........

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting som også ikke er spesielt imponerende er det grafiske grensesnittet, det ser ut som noe fra 80-tallet eller windows 3.x.
    De bruker en oppløsning al a 640x480px. Dette er jo en HD-tuner og den burde jo klare å presentere flotte menyer etc...

Vet ikke hva dere synes men for meg ser det ikke proft ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kun stereo over HDMI

Har noen hatt dialog med CD om de har planer om å fikse problemet med at man kun får stereo-signal over HDMI?
    Dette burde ha første prio å fikse.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angående canal digital hd pvr

Jeg snakket i dag med en av teknikkerne til CD han sa at det var mange faktorer som kunne forårsake at dekoderen oppførte seg ustabilt.

Jeg har ved flere anledninger opplevd at HD kanalene detter ut av programlisten og får en svart skjerm uten noen som helst feilmelding.

Jeg har også irritert meg over at lyden forsvinner ca. hvert 5 min.

Løsning:

trykk meny på kontrollen til HD pvr

velg mottakerinnstillinger> kanalsøk>kabel-tv kanalsøk

da får du opp en meny med modulering,frekvens,symbolrate

her er det noen endringer.
    originalt står modulering på QAM på 64 bits signal dette endres til QAM256

på frekvens står det 338000 kHZ denne endres til 466000 kHz

symbolraten forblir uendret.

Vet ikke om noen av dere andre som har denne dekoderen opplever samme problemstilling men legger ut denne "løsningen" så dere kan prøve det og se om ting blir stabilisert.

En annen ting som kan gjøre dekoder ustabil er bredbånds routere som står plassert rett på dekoder. derfor økte vi frekvensen på dekoder for å gjøre avstanden mellom disse to frekvensene så stor som mulig.

Når det gjelder syncing på lyd og bilde er dette faktisk i 99% av tilfellene tvselskapets feil.
    Canal Digital formidler jo bare signalet videre fra tvselskapene. Dette har med produksjon av programmer å gjøre.

Eksempel: ved direkte sendte nyheter opplever man ofte forsikelser ved sendinger der utenlandskorrespondenter med lyd og bilde ikke harmonerer. Det er utstyret til Tvselskapene som lager disse forsinkelsene.

fint med tilbakemelding på om dette faktisk fungerte.

Så langt i dag ser det ut til at det har fungert.

mvh

Andersj

Edit: Leif

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knusse
    En annen ting som også ikke er spesielt imponerende er det grafiske grensesnittet, det ser ut som noe fra 80-tallet eller windows 3.x.
    De bruker en oppløsning al a 640x480px. Dette er jo en HD-tuner og den burde jo klare å presentere flotte menyer etc...

Vet ikke hva dere synes men for meg ser det ikke proft ut.
    Det hadde selvfølgelig vært fint med pene menyer. Men dette er kun kosmetikk og spiller liten rolle spør du meg..

Langt verre er det når funksjonaliteten ikke er på par. Jeg har et eksemplar som fungerer stort sett ok, svært få heng og ingen forstyrrelser fra TV'n.
    Men jeg irriterer meg grønn over monsterbug'en som hiver en ut av timeshift eller avspilling av opptak når et nytt programmert opptak starter.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    trykk meny på kontrollen til HD pvr
    velg mottakerinnstillinger> kanalsøk>kabel-tv kanalsøk
    da får du opp en meny med modulering,frekvens,symbolrate
    her er det noen endringer.
    originalt står modulering på QAM på 64 bits signal dette endres til QAM256
    på frekvens står det 338000 kHZ denne endres til 466000 kHz
    Dette må i så fall gjelde HD PVR for kabel, dette er Satellitt tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GodtVoksen

Her svaret CD gir vedr problemet med kun stereo via hdmi:

Takk for din henvendelse.
    Det er dessverre ikke overføring av 5.1 lyd via hdmi I fra dekoderen .
    Inntil ny software er på plass må du benytte sp.dif-utgang.
    Som tidligere svar på mail så har vi ingen dato for når ny software kommer.
    ,Du blir varslet via melding på tv-skjermen.

Mao: de vet det er et problem, men aner ikke når eller om det blir fikset :|

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EltaR
    GodtVoksen

Her svaret CD gir vedr problemet med kun stereo via hdmi:

Takk for din henvendelse.
    Det er dessverre ikke overføring av 5.1 lyd via hdmi I fra dekoderen .
    Inntil ny software er på plass må du benytte sp.dif-utgang.
    Som tidligere svar på mail så har vi ingen dato for når ny software kommer.
    ,Du blir varslet via melding på tv-skjermen.

Mao: de vet det er et problem, men aner ikke når eller om det blir fikset :|
    Ja. Det er helt utrolig at de ikke kan få fingeren ut og rettet på dette.
    Jeg har mast på de siden i fjor sommer og ingenting skjer. Men de sier hver gang at oppdatering kommer. CD skjerp dere :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går kom det visstnok en oppdatering for kabelkundene med HD PVR-boks som gjør at boksen deres støtter 5.1-lyd via HDMI. Denne oppdateringen gjaldt såklart ikke parabolkunder. Sendte mail og spurte hvorfor dette fortsatt ikke støttes og når det vil fikses, og fikk følgende svar:

Hei.

Vedrørende deres henvendelse.

Beuker du scart kabel og hdmi kabel samtidig ?

Herre...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV2 hjelper deg neste...

Eneste som hjelper her er nok å kontakte TV2 hjelper deg.

Så kan en kommunikasjonsrådgiver fra CD stå der på TV å fremstå som en komplett idot, og komme med en masse unvikende svar og lov "gull og grønne skoger".

Eller de skjønner hvor skadelidende dette ville være og ta til fornuften, og komme med de lovede oppdateringer.

Side 1 av 81 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •