Canal Digital HD PVR , ny software - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 79 av 81 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 1608
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ops: shit

Beklager.

Skulle selvfølgelig vært postet i kabeltråden (fint om moderator kan flytte de)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra CD på Facebook i dag:

Canal Digital Norge Hei Thor! Vi legger til at det ikke vil bli mulig å se på en tredje kanal mens du tar opp på to samtidig. Beklager om du dette ikke svarer til dine forventninger, men håper du blir fornøyd med dekoderen til tross for dette. Mvh Line
    for 2 timer siden · Liker

Møkkaselskap!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det noen gang vært snakk om å kunne se på en tredje kanal? Jeg trodde problemet var at man kun kan ta opp på en kanal av gangen, noe som (skal ifølge CD) oppdateres i første kvartal av 2012.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ta opp to kanaler, samtidig som du ser på en tredje vil jo kreve tre tunere i boksen? Det er vel ikke vanlig?

Sitat Opprinnelig postet av ThorH

Canal Digital Norge Hei Thor! Vi legger til at det ikke vil bli mulig å se på en tredje kanal mens du tar opp på to samtidig. Beklager om du dette ikke svarer til dine forventninger, men håper du blir fornøyd med dekoderen til tross for dette. Mvh Line
    for 2 timer siden · Liker

Møkkaselskap!

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal Digital Norge Hei Thor! Vi legger til at det ikke vil bli mulig å se på en tredje kanal mens du tar opp på to samtidig.

Møkkaselskap!
    Nå må du roe deg ned litt, det har vel aldri vært tal om og ta opp 2 kanaler samtidig som du ser på en tredje kanal ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal la seg gjøre å se på en tredje kanal selv om det bare er to tunere i boksen. Miraclebox håndterer det, men jeg ikke kan velge blant alle kanaler når jeg skal se på en tredje kanal.......tror jeg kan velge blant de kanaler som er tilgjengelig på den frekvensen begge tunerene fra før tar opp på......

Sikkert noen her som kan forklare det bedre......

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øhh....vil ikke det si de to kanalene det tas opp på da?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan, teknisk sett, se på flere kanaler enn man har tunere, hvis en holder seg innenfor en transponder. Men, hvis CD skal tilby dette, må de begynne å forklare hvorfor det bare fungere på visse kanaler og ikke andre.

KISS. Keep It Simple Stupid

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Man kan, teknisk sett, se på flere kanaler enn man har tunere, hvis en holder seg innenfor en transponder. Men, hvis CD skal tilby dette, må de begynne å forklare hvorfor det bare fungere på visse kanaler og ikke andre.
    Denne løsningen har de levert på den første boksen med PVR, dog bare med 1 tuner. Man kan på den ta opp en kanal og se på en annen på samme transponder, dette er løst ved å gråe ut alla kanaler i kanallista man ikke kan bruke.
    Denne boksen er en SD boks fra Handan levert fra Grundig og Canal Digital for 6 år siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Nå må du roe deg ned litt, det har vel aldri vært tal om og ta opp 2 kanaler samtidig som du ser på en tredje kanal ;-)
    Mulig at jeg har store forventninger, men det er faktisk ikke verre enn at jeg hadde dette fra min amerikanske kabel-TV-leverandør i 2005. (TimeWarner, senere ComCast.) Men jeg leste nok CDs svar litt raskt som at de ikke har planer om å videreutvikle til to samtidige opptak, og jeg ser nå at det er jo ikke nødvendigvis det hun skriver.

Dere ville forøvrig ikke tro servicenivået der borte. Da dekoderen røk, beklaget de dypt at de ikke rakk å komme med en ny før neste formiddag. Klokka var sju på kvelden. Så jeg reiste til et av de 8-10 servicesentrene de hadde i byen og hentet en ny. CD? Vent inntil ti dager på pakke fra Sverige...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig at jeg har store forventninger, men det er faktisk ikke verre enn at jeg hadde dette fra min amerikanske kabel-TV-leverandør i 2005. (TimeWarner, senere ComCast.) Men jeg leste nok CDs svar litt raskt som at de ikke har planer om å videreutvikle til to samtidige opptak, og jeg ser nå at det er jo ikke nødvendigvis det hun skriver.

Dere ville forøvrig ikke tro servicenivået der borte. Da dekoderen røk, beklaget de dypt at de ikke rakk å komme med en ny før neste formiddag. Klokka var sju på kvelden. Så jeg reiste til et av de 8-10 servicesentrene de hadde i byen og hentet en ny. CD? Vent inntil ti dager på pakke fra Sverige...
    Det med servicenivå har du helt rett i. Hva gjelder hardware så var det mye bedre den gang kabelselskapene hadde kontor i byene. Men selv i dag burde det selvfølgelig være mulig og gå til nærmeste Expertbutikk og hente ny dekoder på dagen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Øhh....vil ikke det si de to kanalene det tas opp på da?

eh....nei

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Hva ga du for Sagem da? Jeg skulle få ny dekoder vederlagsfritt, noe CD selvfølgelig ikke klarte. Jeg kjøpte Sagem for 3000 (krediteres) og får ny ADB for 3500 kr. Vet ikke om jeg orker å styre mer, det er jo et ******* å få de menneskene til å forstå.

Jeg ga 3000,- for sagem, og skulle, i følge kundebehandler, få den nye for 2490.

Får håpe jeg ikke blir lurt nå.....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehhh...unnskyld da. Når jeg ser at kanalene har hver sin frekvens så tenker jeg tydeligvis dumt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være flere kanaler på hver frekvens.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av happymeal
    Det kan være flere kanaler på hver frekvens.
    Det er mer regel enn unntak at det er flere kanaler på hver frekvens, eller mer korrekt på hver transponder.
    Alle NRK HD kanalene ligger f.eks. på samme transponder.
    Thor 6 (0.8°W) Transponder A15 - KingOfSat

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor-g
    Jeg ga 3000,- for sagem, og skulle, i følge kundebehandler, få den nye for 2490.

Får håpe jeg ikke blir lurt nå.....
    Da er jo saken klar. Dvs CD har vel lite problemer med å forskjellsbehandle folk, eller gi feil info. Det de trenger er et oppvaskmøte med klare retningslinjer. Noen ganger er det forskjellig svar hver gang man ringer, derfor legger jeg gjerne på og ringer opp igjen hvis jeg merker at kundebehandleren har en negativ innstilling eller ikke kan ta en avgjørelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feil på bilde - dekoderen sin skyld?

Først må jeg bare beklage at jeg ikke leste gjennom alle de 79 foregående sidene for å finne svaret :wink:

Satt opp lerret og projektor i kjellerstua i går, og da dukket det opp noen feil på bildet fra tv-sendingene som jeg tidligere ikke har lagt merke til på min forhenværende 40" Samsung LCD tv. "Feilene" består i at bildet inneholder en tynn grå linje ca. 4-5 cm fra bunnen av bildet. Denne strekker seg nesten over hele bredden. I tillegg merket jeg meg at det "mangler" bilde 3-4cm på venstre side. Først trodde jeg at sistnevnte skyldtes dårlig innstilling av projektor, men etter å ha justert i noen minutter samt satt på en film la jeg merke til at dette kun gjelder bilde fra tv-sendingene. Ved avspilling av film er streken borte og bildet passer perfekt innenfor rammen. Må vel også nevne at grafikk som legges på for eksempel NRK1 HD går helt ut til rammen på venstre side. Det er altså kun selve live-bildet som ikke dekker hele bredden på lerretet.

Så da er spørsmålet. Er det dekoderen som lager problemer her?

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det mulig å formatere haddisken i pvr,n min ?

nå viser den 100 prosent brukt men jeg har ingen opptak !!
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Side 79 av 81 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •